probleempje

Gestart door kaboutertjes, augustus 05, 2006, 15:13:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaboutertjes

Ik zit met een probleempje.
Ik werd vanmorgen op mijn werk op een afdeling van mijn werk gezet waar geriatrische bewoners zitten.
Ik was nog niet eerder op deze afdeling geweest.
Daar zag ik een parkietje waarvan de neusdop helemaal misvormd was. De snavel zag er (misschien iets te lang) verder wel goed uit.
Toen ik later even met het parkietje ging babbelen (ze was erg schuchter), zag ik dat haar poepjes volgens mij niet goed waren. Ze waren gehaal wit.
Sommige waren misschien een klein héél klein beetje groen, en er lagen misschien twee of drie poepjes die goed gekleurd waren.

Ten eerste is mijn vraag waar zou dit aan kunnen liggen.

Ten tweede is het verstandig dat ik het beestje oppak en het meeneem naar de dierenarts.
Ik ga proberen om te kijken of ik het vergoed kan krijgen van mijn werk, maar zo niet heb ik net met mijn man al besproken dat ik het dan toch voor eigen kosten doe.
Maar graag wil ik weten of ik het dan niet voor niets doe en jullie misschien weten waar het aan kan liggen.
Ik heb al een beetje lopen zoeken, maar kan zo snel niets vinden over "witte"poepjes


Sylvia, Nanoe en Dippie

Ingrid

Hoi Kaboutertjes,

Dat witte is de urine (uraten) en het groene is zeg maar de ontlasting. Als het groene afwezig is dan lijkt het mij dat het beestje zijn ontlasting niet kwijt kan en mogelijk niet voldoende eet? Ik weet het niet hoor, maar dat is mijn beredenering. Wacht nog maar even op andere reacties ;).
Ik zou sowieso met het arme parkietje naar de dierenarts gaan, al is het voor de misvormde neusdop.
Hou je ons op de hoogte??

Groetjes, Ingrid

P.S. Super van jou dat je de dierenartskosten eventueel voor eigen rekening wilt nemen!!

kaboutertjes

Ik hou jullie zeker op de hoogte, ik kan helaas maandag pas mijn baas spreken, dus kan ik het maandag pas gaan regelen.
Ik heb het vogeltje nog nooit eerder gezien, dus weet ik niet hoeveel het eet, wel zag ik dat ze een snoepstengel had hangen en hier was flink van gegeten. en ook de zaadjes in het bakje waren aangegeten.

Het liefst krijg ik het voor mekaar dat ik het vergoed krijgt, maar als wij niet het respect voor de dieren opbrengen om naar de dierenarts gaan wie doet het dan.
Het beestje was wel erg bang, dus ik hoop dat ze niet te veel schrikt of in de stress lijkt als ik haar meeneem.

Groetjes

Parkieten-Freak

Ik denk bij witte poepjes (ontkleurde ontlasting) aan een leverkwaal. (Vaak te wijten aan slechte, eenzijdige voeding).
Het is zeker belangrijk dat je met dit vogeltje naar de dierenarts gaat!


kaboutertjes

Ik heb voor mezelf al besloten om het vogeltje maandag uit mijn werk vandaan mee te nemen en langs de dierenarts te gaan ongeacht wat mijn leiding gevende er van vind.

Sylvia

judithdejong

Hai sylvia,

Echt goed van je om met het parkietje naar de DA te gaan.
Mijn complimenten!!

Groetjes,
Judith

Parkieten-Freak



kaboutertjes

Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat het iets is waarmee ik mijn eigen parkietjes mee kan aansteken.
Zou het kwaad kunnen om de kooi van dit parkietje boven neer te zetten terwijl mij parkietjes beneden staan.
Als het iets besmettelijks is zal het dan niet over gaan naar onze parkietjes, want daar zou ik toch niet aan moeten denken.
 
Sylvia

budgie

#8
Een virus, bacterie of schimmel (of een combinatie daarvan) is moeilijk binnen één kamer van je huis te houden. Je zou ook o.a constant je handen moeten desinfecteren. Ik wou dat ik dat parkietje in huis kon nemen, maar ik zit zelf al met een ziek vogeltje. Het beste kun je aan de dierenarts vragen of het parkietje iets besmettelijks heeft.

kaboutertjes

#9
Okee, besloten om eerst uit mijn werkt vandaan me thuis even om te gaan kleden en daarna weer terug te rijden om het vogeltje te halen en dan meteen langs de dierenarts te rijden zodat dit vogeltje niet bij Nanoe en Dippie in de buurt komen.
Na de dierenarts maar even kijken of ik het vogeltje terug breng naar de bewoners van ons huis of dat de DA zegt dat het beter is dat niet te doen.

Na het bezoek aan de dierenarts morgen laat ik meer weten.

Weet één van jullie hoe een vogeltje aan een misvormd neusdop kan komen, is aan de onderkand helemaal naar voren gegroeid, net als een eendebekje.

Dacht eerst aan schurft, maar aangezien ze op de afdeling niet zouden weten hoe ze dat zouden moeten verzorgen denk ik niet dat dat het geweest kan zijn.
Want dan zou je nu nog zien dat er  schurft zat.

Groetjes van een bezorgde parkietenliefhebber

Ik ben blij dat ik toestemming heb dat ik haar morgen mee kan nemen.
Overigens mag ik de kosten declareren. Niet dat het mij had uitgemaakt of ik had gegaan of niet, als het parkietje maar beter word.

Groetjes van Sylvia

Berichtjes samengevoegd ;)
gr Safrena

Parkieten-Freak

Dat is mooi Sylvia!  :)
Ik ben erg benieuwd wat er met dit vogeltje aan de hand is.....


kaboutertjes

Okee, hier dan de uitslag van het parkietje van mijn werk.

Het is w.s. iets aan de pancreas.
Dit is gekomen door een virus, dit virus draagt het vogeltje nu bij zich en kan dus overgegeven worden aan andere parkieten.
Ik heb nu pellets meegekregen om te kijken of dit helpt.
Het vogeltje is al aardig op leeftijd. Heeft geen pijn volgens de dierenarts.
Ik heb het vogeltje dus weer naar de afdeling moeten brengen omdat ik hem niet bij mijn parkietjes durf neer te zetten.
Dit kon alleen als ik mijn parkieten zou laten innenten, en dan is het nog maar de vraag of dit helpt, dit ook omdat het bij vogeltjes moeilijk te bepalen is waar de ziekte nou precies vandaan komt zonder verder onderzoeken.
De dierenarts zou volgens hem om zeker te weten wat de oorzaak is bloed moeten prikken, maar daar het vogeltje erg angstig is en al vrij op leeftijd is vond ie dat niet zo een goed idee.
Ik heb nu met de afdeling afgesproken dat ze hem elke dat fruit en groente moeten aanbieden en de pellets door het voer moeten mengen tot tweety (zo gedoopt door mijn dochters) hier van gaat eten.
Ik kom normaal gesproken niet op deze afdeling, maar heb afgesproken dat ik voorlopig elke week even een kijkje kom nemen.
Ik ben toch blij dat ik gegaan ben en gehoord dat ze geen pijn heeft.
Ze had ook een flink buikje aan de onderkant wat de dierenarts dacht dat vet was wat kan komen door te eenzijdige voeding.

De vervorming van de neusdop zou hier ook door kunnen komen. Maar ook dat kan door de ouderdom komen.
Daar kon de dierenarts niet de precieze oorzaak van geven.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Sylvia

Tanja


Wat fijn om te horen dat het parkietje geen pijn heeft, en eigenlijk ook wel fijn om te horen dat het parkietje al aardig op leeftijd is... Ik bedoel, als het parkietje inderdaad al wat ouder is, dan is er altijd (redelijk) goed voor gezorgd, anders had ie het pijpje allang aan Maarten gegeven!

Groetjes Tanja

kaboutertjes

Ja, hij heeft dus eerst bij een bewoner gestaan die er wel aandacht voor had.
In de auto was ze ook flink tegen het spiegeltje aan het kletsen.
Dat schommelde wat heen en weer en dat vond ze denk ik grappig.

Sylvia

judithdejong

Inderdaad goed om te horen omdat ze geen pijn heeft. Dat scheelt al weer.
Nu maar hopen dat het goed komt met de pellets.
Echt super dat je met het parkietje naar de DA bent gegaan!!

Groetjes,
Judith, baco en logeetje Bobbie.