Wel of geen spiegeltje...?

Gestart door pbos, augustus 05, 2006, 11:27:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pbos

Hoi,

mijn parkietje Julian heeft een spiegeltje in zijn kooi en op zijn parkietenstok. Ook heeft hij een plastic nep-parkiet op zijn parkietenstok. Hij is helemaal dol op zijn spiegeltjes en zijn nepparkieten vriendje. Nu is Julian wel tam, maar komt niet uit zich zelf bij mij zitten en dat lijkt me juist zo leuk. Lekker spontaan op je schouder komen zitten om lekker met je te babbelen of op je hoofd om met je haar te spelen. Zou dit kunnen komen omdat hij al vriendjes/soortgenootjes ziet in de spiegel en nepparkiet?? Zou hij meer naar mij toetrekken als ik de spiegeltjes en nepparkiet weg zal halen?? Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven!

Groetjes Peter

Chicowen

Ik ben zelf van mening dat een spiegeltje of nepparkiet niks uitmaakt voor het tam zijn van je parkiet.
Ik heb zelf 2 tamme parkietjes (die ook spiegeltjes in de kooi hebben) en ze komen zowel alleen als samen gezellig op mijn hoofd zitten om met mijn haar te spelen e.d.
Misschien is het een idee om het spiegeltje uit de kooi in je hand te nemen en deze naar je hoofd te brengen. Het zou heel goed kunnen dat Julian dan ook op jouw hoofd komt zitten en komt ie erachter hoe leuk haar eigenlijk is en komt Julian uiteindelijk wel uit zichzelf bij je zitten!
Dus gewoon lekker het spiegeltje en de nepparkiet laten zitten!

Succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Yessica

Mijn parkietje Kiwi kwam eerst nooit uit haarzelf de kooi uit om bij mij te zitten. Maar toen ik op een avond het spiegeltje in me haar hing ging ze snel op dr kooitje zitten, keek of het nou echt de spiegel uit de kooi was en ging vervolgens op mijn schouder zitten en tegen de spiegel aantikken. Sindsdien komt ze vaker bij me zitten als haar spiegel daar ook is, maar ik haal steeds vaker de spiegel dan weer even bij mijn hoofd weg en ze blijft zitten!

Naar mijn beleving is een spiegel dus juist een geweldig hulpmiddel om een parkiet tam te krijgen.

budgie

Gewoon experimenteren en spelen met de namaakparkiet en het spiegeltje waar jouw parkietje bij is. Dat schept een 'band' tussen jou, je parkietje en het speelgoed! Sjakie vindt het ook leuk als hij en ik om de beurt tegen bijv. een balletje of spiegeltje aan tikken. Soms moet je nieuw speelgoed trouwens sowieso even 'voordoen' aan je parkiet.