bollige verenpak

Gestart door sietslotje, augustus 04, 2006, 19:36:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sietslotje

heey

ik maak me zorgen om een van me parkietjes
hij heeft een beetje een bollige verenpak (veertjes staan een beetje omhoog) en is niet net zo als de oudste mooi glad
en zoals op de foto's te zien is houd hij zijn hoofd ook erg naar beneden valt mij de laatste dagen op (zoals op de eerste foto's)
hier een paar foto's een beetje om een idee te geven:









wat kan ik er aan doen om het te veranderen
heb ze pas een week
groetjes marlot

P.S. (weet niet of het topic hier goed staat)

prissie

Als een razende naar de dieren/vogelarts rennen, lijkt me dat dit parkietje niet in orde is.
Ik heb er niet veel verstand van, dus je kan wel de antwoorden van anderen afwachten, maar als dit mijn parkietje was had ik allang terug geweest van de dierenarts en al  :(
Sterkte en ik hoop dat het goed gaat komen met m!

Groetjes Priscilla.

kaboutertjes

Als mijn parkietje er zo uit zal zien zou ik er ook hard over denken om een bezoekje aan de dierenarts te brengen.
Beter een keer teveel dan dat je te laat bent.

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

Parkieten-Freak

Als dit jonge vogeltje continue zo zit, wil ook ik je adviseren om snel met dit vogeltje naar de dierenarts te gaan!!



budgie

Als dit mijn parkietje was, zou ik zelfs een noodnummer bellen! Ik vind het vervelend om te moeten zeggen, maar het ziet er niet best uit ....

kaboutertjes

Hoe oud is het parkietje?
Eet ze wel goed.

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

sietslotje

Citaat van: kaboutertjes op augustus 04, 2006, 21:20:29
Hoe oud is het parkietje?
Eet ze wel goed.

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

ze is nog geen 2 maanden oud
ze eet en drinkt hardstikke goed en is vrolijk


groetjes marlot

Sara

Hij ziet er nogtans niet echt vrolijk uit op de foto :o
Maar snel naar de dierenarts ermee!
Laat je ons nog wete hoe het verder liep ?

Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Ik heb geen ervaring met jonge grasparkieten, maar dit llijkt me geen normale houding, ook niet voor een jong vogeltje.
Wellicht wil iemand met ervaring met (of kennis van) jonge vogels hier even op reageren?


Sonja

Ik heb Joepie en Pucky ook héél klein en piepjong meegemaakt, maar zo zaten ze er echt niet bij. In mijn ogen is dit een parkietje wat zich niet lekker in zijn velletje voelt. :(

Groetjes, Sonja.

Xx GrAsPaRkIeT xX

#10
zo zag mijn layla er ook uit...
ik wist toen nog niet zoveel van ziektes af, maar mijn layla was dus al een tijdje ziek. Toen ik Layla drie dagen had ging ze er ook zo bij zitten, ik dacht dat dat met jongheid te maken had, maar na drie dagen was ze dood  :'( :'(
had ik maar beter geweten en was ik toen maar gelijk naar de dierenarts gegaan :( Ik voel me zo schuldig er nu over...  :'(

Toe ga morgen zo snel mogelijk naar de dierenarts, die kan er misschien nog wat aan doen! Wacht echt niet langer!!

en o ja... als ze ziek is het waarschijnlijk een virus en besmettelijk...want mijn andere parkietje werd ook ziek, maar die heeft het overleefd dankzij de dierenarts.

sietslotje

hoi allemaal
het is al te laat ik vond hem dood in de kooi  :( :'(

we hebben ze gekregen van iemand en me vader heeft ze mee genomen anders zou die man ze los laten buiten vond me vader ook zielig
en van de 4 jonkies die we gekregen hebben zijn er nou al 2 dood
volgens mij waren ze niet gezond ik weet het niet
voel me nou wel erg schuldig
ik probeer me best te doen voor de andere
groetjes marlot

Ingrid

Wat erg dat dit arme parkietje het niet heeft mogen redden. Wat betreft de andere parkietjes, daarmee zou ik morgen even langs de dierenarts gaan. Als er al 2 dood zijn gegaan dan kan het heel goed zijn dat een besmettelijk virus er de oorzaak van is.

Parkieten-Freak

Wat geef je de vogeltjes te eten?


sietslotje

Citaat van: Parkieten-Freak op augustus 04, 2006, 22:46:53
Wat geef je de vogeltjes te eten?

zaad van met merk xtravital complete food

en ze hebben een stokje gehad van eiwit van het merk vitakraft kracker
die je in de kooi kan hangen en ze aan kunnen zitten als extra zeg maar
en hebben een stukje trostgier in de kooi liggen en water dee ik vaak verschonen omdat er allemaal zaadjes in lagen(vaak 3 of 4 keer per dag)
alles op de grond omdat eentje van de 4 alleen op stok kon
en fruit en groente kleine stukjes niet te veel

groetjes marlot

Parkieten-Freak

Ja, dat is prima allemaal.
Heel naar dat dit mooie vogeltje ook overleden is. :(
Laten we hopen dat de andere vogeltjes gezond blijven!


budgie

Sterkte met het verlies van dit schattige beestje. Ik wilde het in mijn eerdere berichtje niet zeggen, maar ik zag dat dit diertje al aan het sterven was. Vandaar mijn opmerking over het bellen van een noodnummer ....

kaboutertjes

och, wat sneu voor het parkietje, ga alsjeblieft met de andere parkietjes naar de dierenarts zodat hun dit noodlot bespaart blijft en jullie natuurlijk ook.

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie