Middagje ondeugende puber...

Gestart door prissie, augustus 02, 2006, 15:23:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

prissie

Sjonge jonge wat was meneer ondeugend vanmiddag zeg, niet te geloven...
Tot nu toe heb ik m steeds uit zijn kooi gehaald als ie eruit mocht, maar vanmiddag om 1 uur dacht ik ik zet zijn deurtje open en dan kijk ik of ie er vanzelf uitkomt.
Ik was op de bank gaan liggen met mijn ogen een stukje dicht, deed net alsof ik sliep, ik denk ik ga eens kijken wat ie allemaal uitspookt  :-X
Nou dat duurde niet lang of hij had de uitgang al gevonden en vloog vrolijk rond, klom over heel zijn kooi en ging van buitenaf zitten kletsen tegen zijn spiegel.
Tot nu toe heb ik t opgebouwd en hij gaat er nu zo ongeveer een half uurtje per keer uit, dus na 3 kwartier dacht ik laat ik m er weer is in zien te krijgen, nu is het wel zo'n beetje tijd.
Dit keer was ie er wat langer uitgeweest, omdat ie normaal meer vliegt en ben ik tussendoor ook met het tammaken bezig, dus is ie moeier, want nu zat ie zichzelf te vermaken op de kooi met zo nu en dan een rondje van de zaak.
Dus ik erheen en altijd als ik zachtjes begin te praten tegen m en mijn vinger of hand voor m hou dan stapt ie meteen op en kan ik m er zo in zetten.
Maar nee, ik kwam in de buurt en hij maakte zich heel baldadig groot en rende snel naar de andere kant van de kooi toen ik in de buurt kwam met mijn hand.
Dus ik kon er wel om lachen en zei nog tegen m van "nou ga nog even een rondje maken dan, dan kan je erin"
En hop hij ging nog een rondje en landde weer op zijn kooi, ik weer erbij en weg was ie weer, dit ging een heel tijdje zo en ik dacht nou, dan ga ik weer weg, want als ik nu ga proberen om m te laten opstappen met trosgierst word ie er nog voor beloond ook  :-\
Na 10 minuten vond ik het wel weer genoeg geweest, meneer zat zich alweer kostelijk te vermaken bovenop zijn troon.
Ik haal altijd zo'n bolletje van de trosgierst af zeg maar en dat doe ik dan op mijn hand en als ie er dan inzit of tijdens het tammaken dan krijgt ie daarna nog een paar bolletjes als beloning, maar hij heeft het niet standaard in zijn kooi hangen, ik gebruik het alleen tot nu toe puur voor het tammaken.
Dus ik met een bolletje trosgierst in de aanslag richting kooi en ja hoor, hij had het al helemaal door dat ik eraan kwam, dus uitdagend stond ie me al op te wachten en weg was ie weer...
Zo heb ik het met trosgierst nog tig keer geprobeerd en dat nam ie alleen als ik het tussen duim en wijsvinger hield en er dus geen hand of vinger was waar ie op moest stappen.
Toen ben ik weer even weggegaan en na 10 minuten een stuk van een stengel trosgierst geknipt en het zo geprobeerd, extra veel en extra lekker, misschien was ie nu overtuigd maar neeee weer kon ik fluiten naar mijn poging en uiteindelijk heb ik m dan maar gevangen, maar ja dat is echt wat ik als laatste redmiddel wil gebruiken, omdat ik vind dat ie gewoon op kan stappen en erin kan gaan en het gaat gewoon altijd goed alleen nu vetikte meneer het gewoon.
Dus terwijl meneer uit de ene hand trosgierst at hem met de andere vlug van achteren gepakt en erin gezet.
Hij had hier ook helemaal niks van want hij bleef gewoon verder snoepen onderweg en spartelde niet, niks  ???
Goed, ik heb het er maar op gehouden dat ie nu dus in de puberteit is, hij is nu 3 en halve maand oud en ook in de kooi word ie steeds ondeugender.
Het was eerst een heel rustig en stil parkietje en daarom hebben we besloten dat er een vriendje voor m bijkomt, die waarschijnlijk eind volgende week erbij komt.
Ook heb ik afgelopen weekend een nog grotere kooi voor m gekocht en hij had al een grote, maar sinds ie daarin zit is ie ook een heel stuk drukker geworden en kijkt en praat nu tegen zijn spiegeltje en speelt met van alles, maar dat kan natuurlijk ook door de puberteit komen en omdat het nu minder warm word.
Maar goed... dit gedrag kan ik vanaf nu dagelijks verwachten denken jullie?
En heeft er nog iemand tips om m wel wat sneller zonder te hoeven vangen in zijn kooi te krijgen, want vangen daar hou ik toch niet zo van.
En als de kleine komt is de kans dan groot dat deze dit gedrag ook overneemt? hij was namelijk erg tam en ook in zijn kooi gaat ie nu kuren vertonen, wil niet meer bij je, enz...
Uiteraard blijf ik het gewoon volhouden en zodra ie ongewenst gedrag vertoont negeer ik dit en beloon ik m pas als ie zich weer gedraagt.
Kan er wel om lachen hoor, die schooier zit nu weer zo vrolijk te wezen als wat in zijn kooi, het is echt een dondersteen en nu zit ie me ook weer te roepen, omdat ik toch wel helemaal in de computerkamer zit hahaha  :P

Sorry dat het zo een vreselijk lang verhaal is geworden al met al! :-[

Groetjes Priscilla.







judithdejong

Hai Priscilla,

Het zijn inderdaad soms 'belhamels'. Haha  :D

Wat ik deed met ons vorige parkietje (pipo) als hij zijn kooi niet in wilde omdat wij gingen eten bijvoorbeeld. Dan pakte ik het bovenste gedeelte van zijn kooi (alleen de tralies zeg maar) en die zette ik dan over pipo heen als ie op zijn mandje zat of op de grond ofzo. Hij had niks door in het begin en ging gewoon op zijn stokje zitten en ja dan snel naar de plek waar de kooi stond zodat de bak er weer onder staat en klaar! Dit lukte in het begin vrij goed, later werd ie steeds slimmer en was mij soms te slim af. Hij ging soms op de kooi zitten ja dan krijg je hem er moeilijk in. Maar negen van tien keer ging het goed. Misschien een tip, ik weet niet hoe de kooi eruit ziet en of dat kan maar wie weet heb je er wat aan.
Baco gaat na verloop van tijd zelf zijn kooi in en als ie dat niet doen pakt ik een van zijn belletjes en dan komt ie heel snel op mijn vinger zitten en dan zet ik hem zo in zijn kooi, erg makkelijk met een van zijn speeltjes.
Ik pak Baco nooit vast met mijn handen want het kan zijn dat je vogeltje dan zijn vertrouwen in jou verliest omdat je hem zo stevig vast hebt dan. Dus dat doe ik nooit en als het moet dan is het ook echt nodig (als ie er ziekjes bij zit of zo, of ergens afgevallen is hij is niet gekortwiekt ofzo maar onze tafel is nogal glad en wil er nog wel is vanaf glijden met een belletje wat dan bovenop hem valt,is pas een keer gebeurt).
De rest van je vragen heb ik niet echt een antwoord op, beter dat iemand anders daar op reageert.

Maar ja feit is het blijven donderstenen maar wel erg leuke donderstenen, haha.

Succes,
Judith

prissie

Hahahah ja nu kan ik er om lachen, maar vanmiddag stond ik er wel even bij van uuuh en nu???
Ja het probleem is dus dat ie altijd op zijn kooi gaat zitten, dat is zijn favoriete plekje en zijn andere favoriete plekje zijn de luxflex dus dat word ook lastig hahahaha  :P
Ik zat wel te denken om een reserve stok te nemen en m die dan voor te houden als ie echt niet wil, misschien dat ie daar dan op komt zitten zeg maar...
Ja met mijn hand wil ik m dus ook echt niet pakken, maar dat was vanmiddag wel een beetje het laatste redmiddel zeg maar en ik wilde ook niet opgeven, ik dacht dan geef ik m zijn zin en de volgende keer kan ik er dan helemaal naar fluiten als ie in zijn kooi moet  ::)
Maar hij had er niks van, hij at gewoon onderweg verder van de trosgierst voor zijn neus, gelukkig maar!
Met een belletje ofzo kan ik misschien binnenkort wel eens proberen, maar hij begint nu net pas een beetje te spelen met van alles en met name zijn spiegeltje, maar om nou te zeggen dat ie daar erg aan gehecht is en er zoveel voor over heeft... dat denk ik niet...
Nou, nog meer tips voor deze ondeugd zijn welkom, want ik wil niet dat ie door zijn streken zo nooit meer de kooi uit kan, hij moet wel lekker zijn vleugels even strekken en het opbouwen en tammaken ging net lekker.
Gelukkig zijn we allemaal in de puberteit geweest zullen we maar zeggen.

Groetjes Priscilla.