Weer Broeden

Gestart door karin v h, augustus 03, 2006, 09:18:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

budgie

Sorry voor het nu volgende wrange 'grapje', maar heb jij momenteel al een soort psychiatrische inrichting voor parkieten bij je thuis? In dergelijke instituten vind je ook alleen maar 'rariteiten' die nooit genezen.

karin v h

#161
Maar helaas worden deze  (parkieten)mensen vroegtijdig op straat gezet en dan komen ze weer in dezelfde sleur terecht.

Even on-topic Eergisteren kwam een 9 jarig jongetje met zijn moeder een parkietje ophalen en ik had een apart bakje gemaakt met een 'eitje' van Sara erin. Hij vond het toch eigenlijk maar niets want hij dacht dat hij een dood-parkietje meekreeg. Na goede uitleg heeft hij het wel meegenomen maar het zal nu wel in de prullenbak liggen. Ik dacht nog dit is leuk voor een spreekbeurt.

Het is tegenwoordig heel gewoon dat vrouwen met elkaar kinderen krijgen. Maar...... Meisie met vrouwelijke Jippie dat klopt toch niet. En echt...... het is hetzelfde ritueel net als man met pop.

Maar ik word er echt ziek van al dat paren....... en ik wil graag een paar weken worden opgenomen om deze 'sex' van afgelopen half jaar te boven te komen

budgie

Citaat van: karin v h op oktober 28, 2006, 00:15:03
1. Maar helaas worden deze  (parkieten)mensen vroegtijdig op straat gezet en dan komen ze weer in dezelfde
   sleur terecht.
2. Maar...... Meisie met vrouwelijke Jippie dat klopt toch niet.
3. Maar ik word er echt ziek van al dat paren....... en ik wil graag een paar weken worden opgenomen om
   deze 'sex' van afgelopen half jaar te boven te komen

1. Schandalig maar waar.
2. Ik dacht dat Meisie 'het' deed met vrouwelijke Sammy?
3. Breng al je parkieten onder op afzonderlijke adressen waar wél 'normale' toestanden heersen.

karin v h

Het klopt Meisie doet het meisje Jippie - en ik kan je vertellen dat Jippie echt niet stil zit. Ik was eerst bang dat ze lesbisch was maar ik denk dat ze bi is.

OFF-TOPIC.
Ja, ik moet de opname in de psychiatrische kliniek even uitstellen want ik wil ze op verschillende werelddelen onderbrengen want anders gaat de besmetting nog voort.
Bijv. Sara - noordpool (worden eicellen bevroren).
Poekie moet zo wie zo naar de Sahara voor het verbranden van de potentie.....
En met de andere ben ik nog bezig misschien iets onderwater.

budgie

Eigenlijk zonde, want je hebt mooie vogels en de jongen zien er eveneens goed uit. Maar ja, vind maar eens een oplossing voor dit toch wel zeer eigenaardige gedrag. In het Martin Gaus centrum worden cursussen gegeven om bijv. gedragsstoornissen bij papegaaien te voorkomen. Misschien hebben ze daar een antwoord op jouw vragen. Grasparkietjes zijn tenslotte ook kromsnavels.

Parkieten-Freak

Zelfs Martin Gaus kan niets aan de sexuele voorkeur c.q. geaardheid van een grasparkiet veranderen.


budgie

#166
Citaat van: Parkieten-Freak op oktober 28, 2006, 12:15:08
Zelfs Martin Gaus kan niets aan de sexuele voorkeur c.q. geaardheid van een grasparkiet veranderen.


Nee, logisch! Maar misschien hebben ze daar tips die hier nog niet ter sprake zijn gekomen.
Ik zal je per privé mail een foto van de nieuwe, door het Martin Gaus centrum gefokte, blindengeleidehond sturen. Revolutionair! :P

Oke, en nu weer on-topic graag
gr Safrena

Mars

Waarom koop je ipv een badje met zacht doekje, wat je zelf voorstelt, niet een ander broedblok? Het is natuurlijk niet aan te raden om op dit moment het veilige nest (zowel letterlijk als figuurlijk) in te ruilen, maar een in stukken geknaagd blok is misschien ook niet erg bevordelijk voor de gezondheid van de kleintjes/het kleintje?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Ik heb geen nieuw broedblok gekocht omdat ik het voor die paar weken niet nodig vond (ik weet ze kosten niet veel !).
Het feit is er ook dat als ik er een nieuw broedblok aan de kooi hang begint het ook weer van voren af aan, ik denk dat het een soort drang is om iets te doen te hebben in het broedblok. Dus bij een nieuw blok begint ze ook weer de wand af te knagen. Ik heb het nu opgelost met dik plastic aan de binnenkant.

Lucky is nu ruim 6 weken oud dus ik denk dat het nu wel af kan. Ze slaapt op een schommeltje, eet goed. Ze kruipt volgens mij alleen voor de gezelligheid bij Meisie in het broedblok.

Meisie heeft er gisteren ook weer een 'ei' gelegd in het broedblok - dus ik denk dat weghalen nu het beste is.
Groetjes karin

karin v h

Als de parkietenfreaks dit zouden willen zou er een slotje op deze Topic mogen (omdat het allemaal zo ingewikkeld is).
De stand van zaken is:
Meisie en Sara hebben in het totaal nu weer 9 eieren gelegd. Of ze liggen onder in de kooien of ik vind ze ergens op de plank boven de kooi.

Helaas kan ik de kooien niet gescheiden zetten omdat ik klein woon een 2 kamerappartement. De kleinste kamer is achterin, daarnaast mijn slaapkamer en daarnaast de woonkamer met open keuken (zo nu weten jullie ook hoe ik woon ;). Als ik de dames in de achterste kamer zou zetten dan ben ik bang dat ze mij echt 'stapelgek' maken omdat ze naar de mannetjes (en kinderen) gaan zitten schreeuwen.

Dus er is op dit moment geen goede oplossing te vinden.
Zoals Safrena in vele Topics zegt Laat de natuur maar zijn gang gaan, dit zal ik in deze situatie helaas ook moeten doen.

Ik hoop dat ze spoedig gaan stoppen en anders heb ik met Pasen een mooie Paasboom!

Een ding hoop ik echt dat de vrouwtjes er niet aan onderdoor gaan want daar zou ik echt niet tegen kunnen.
Groet,
Karin

karin v h

Vorige week vrijdag betrapte ik Sara erop dat ze op een plekje waar ze wel eens inkruipt (in zo'n rattenhuisje), in was gekropen en het erg stil was geworden bij Sara.
Ik wilde haar uit het huisje halen ivm broeden maar stond op dat moment aan de telefoon en had dus maar 1 hand vrij. Ik pakte het huisje schuin op zodat ze eruit zou glijden en tot mijn verbazing (en dat van Sara) viel er een eitje kapot op het laminaat.
Ze bleef boven op de plank zitten (waardat huisje op staat) en keek een hele tijd naar beneden naar het kapotte ei op de grond lag.
Ik schok er best wel van want ik ben niet wreed maar ik had niet in de gaten dat ze alweer een ei had gelegd.
Ze heeft van alle kanten het ei zitten bekijken en heeft heel lang daar gezeten.
Maar....... jullie raden het nooit - de schok voor Sara was zo groot dat ze geen EI meer heeft gelegd.
Ook Meisie heeft het zien gebeuren en zij heeft zich bij Sara aangesloten.

Dus  ;D WE ZIJN NU ALLEMAAL VAN DE LEG AF  ;D HIEP HIEP HOERA.......

Groetjes karin

Mars

Ooh! Wat een geluk bij een vervelend ongeluk.
En nu maar hopen dat de dames zich in blijven houden.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Ingrid

Hoi Karin,

Dat noem je dan nog eens een geluk bij een ongeluk!!
Fijn dat het leggen nu gestopt is  ;D.

Groetjes, Ingrid

karin v h

Hallo Mars,
Het is meer te hopen dat het mannetje zich gaat inhouden met al zijn gespring op de vrouwtjes ;D
groetjes karin

karin v h

We waren te vroeg blij :'(
Vanmorgen is er door Sara of Meisie weer een ei gelegd. Het is nu 9 dagen later dat er een ei is gelegd.
Laten we dan maar hopen dat dit dood gaat bloeden (bijv. het volgende ei over 14 dagen en het laatste ei met Kerst).
Er is geen peil meer op te trekken waarom er nu ineens na 9 dagen weer een ei is gelegd.
Groetjes karin

karin v h

We zijn nu 8 dagen verder.
Nu kan ik weer zeggen er zijn geen eieren meer gelegd (maar je weet het hier totaal niet meer).
Sara is nog zoekende naar een nieuw verblijf (nestje) en is heel erg onrustig.
Meisie heeft zich erbij neergelegd.
Het gaat goed met de zeven parkietje al blijft de eiereter - Poekie toch een beetje een eenling in het gebeuren ondanks dat de kleintjes met hem spelen - willen voeren etc.
Zelfs de kleintjes spelen ook met hun ouders en met elkaar dus het is een druk gezin geworden.

Het topic mag wat mij betreft op slot.
Ik wil iedereen bedanken die goede informaties hebben gegeven en mee hebben geleefd.
Wij gaan weer verder off-topic hier in huis ;D
Groetjes karin
P.s. Wie weet hebben volgend jaar nestjes van de nazaten....... :P

karin v h

Sluit dit Topic maar af met een slotje.

Sara is weer een en al baldadig. Sloopt mijn hele huis weer - behang vliegt van de muren - kruipt in een kastje van IKEA (6 blokskastje) waar 1 laatje uit is zo kan ze het laatje wat daaronder zit helemaal leeggooien. Kortom het is weer de oude SARA. Slopen, vrijen, slopen, vrijen, slopen,...... ;D
Ze is gestopt met eieren leggen sinds ze mijn telefoongesprek met de dierenarts heeft gehoord over injecties :P vond ze schijnbaar niet zo leuk - veel mensen houden niet van injecties en parkietjes dus schijnbaar ook niet ;)

Scotty - Keecko

Heej Karin,

Wat goed zeg! ;)
Eindelijk, na al die tijd, weer de oude Sara terug :)
Hopelijk blijft dat zo, en begint ze volgend jaar in het broedseizoen niet weer :-X

Groetjes Ilse

Ingrid

Gelukkig maar dat Sara is gestopt met eitjes leggen ;).

En op verzoek een slotje *KLIK*.