Mijn parkietje kroelt mij

Gestart door Sara, augustus 02, 2006, 10:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Hallo,

Mijn kleine en nog erg jonge parkietje kroelt mij altijd,hij doet dat net zoals parkieten dat bij mekaar doen als ze mekaar lief vinden.Hij doet dat heel zachtjes met z'n snaveltje.Hij kroelt al heel lang zo,al vannaf het begin dat ie uit het nest is,en het is nog nooit uitgelopen tot bijtgedrag,maar toch wou ik vragen of dat kan leiden tot bijtgedrag.Hij knabbelt ook wel graag aan alles wat ie tege komt,maar hij knabbelt nooit echt aan mensen,hij tast mij ook vaak onderzoekend af met z'n snaveltje.Kan dat leiden tot bijtgedrag ?

Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Ingrid

En Croky geeft het antwoord (bij Macht ;) ).

budgie

Mijn parkiet 'kroelt' ook weleens met mijn vinger. Met name als ik hém zit te aaien. Ik zie gewoon aan Sjakie dat dit 'kroelen' door hem niet zal uitmonden in bijten. Hij wil alleen maar 'iets terug doen', zoals grasparkieten dit bij elkaar doen. Na het 'kroelen' van mijn vinger, biedt Sjakie mij weer zijn schuine kopje aan omdat ík dan weer aan de beurt ben. Als hij boos is, moet ik hem niet aanraken. Dat doe ik dan ook niet omdat ook hij recht heeft op privacy. Sjakie toont zijn boosheid c.q. irritatie door de veertjes aan de achterkant en de zijkanten van zijn kopje op te zetten. Zijn kopje wordt dan rond. Als hij alleen zijn kuifveertjes opzet, is hij opgewonden en/of blij/vrolijk. Het is een kwestie van je parkietje vaak observeren, dan kun je hem op den duur goed 'verstaan'. En als je elkaar goed verstaat en begrijpt, krijg je nooit ruzie!

Sara

Zo is het met mijn kleintje net hetzelfde!Zo z'n kopje scheefhouden van nu is het jouw beurt! :P
Maar toch durft ie soms wel eens echt knabbelen dus ga ik Croky's column lezen :)

Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes