Niet eten door warmte?

Gestart door Nina, juli 30, 2006, 22:28:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nina

Hallo allemaal,

het valt me op dat elke keer als ik wil voeren, de bakjes niet netjes leeg zijn.
Ik geef XtraVital, 's ochtends 3/4 schepje (per parkiet) en aan het eind van de dag ook. Als ik aan het eind v/d dag voer, dan zijn ze soms nog niet eens aan hun eerste "maaltijd" begonnen, terwijl voorheen ze me om de oren vlogen van opwinding wanneer het "etenstijd" was en ik aanstalte maakte om naar de kast te gaan!

Af en toe als ik wat voorhoud eten ze wel iets, vanmiddag wat perterselie wilde ook wel, maar voor de rest.. Het kan wel zijn dat hun "ritme" wat verstoord is omdat ik laatst een paar dagen weg van huis was, en ze maar 1x per dag werden gevoerd. Ze vertonen verder geen symptonen van ziekte.
Zou het door de warmte komen?

Alvast bedankt  :)

Meltjuh

Hey Nina,

Mij viel het ook op dat mijn parkietjes minder aten toen het zo warm was.
Nou is dat ook best logisch de meeste mensen hebben ook niet zoveel honger als het zo warm is.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken :)

Nina

Dankjewel Melanie  :) Vandaag hebben ze ook nog niets gegeten - en dat terwijl het toch beduidend koeler is! Nou, ik kijik het nog even aan. Groetjes

qweeny/speedy

Parkieten eten tog zoveel ze willen?als ze niet willen dan laten ze het staan of is dat met xtravital anders?

Andrea

Parkieten eten inderdaad zoveel als ze willen. Dat is met elk voer hetzelfde.
Echter als je opmerkt dat ze al een aantal dagen niet of niet goed hebben gegeten, zoals Nina beschrijft, moet je dit natuurlijk wel extra in de gaten houden. Door de warmte kan het inderdaad goed zijn dat ze iets minder goed eten, maar aangezien de temperaturen nu weer "normaal" zijn, zouden ze toch wel hun oude eetgedrag weer moeten oppakken.

Meltjuh

Bij mij eten de parkieten niet zoveel als ze willen en dat is bij de meeste forum leden ook het geval.
Als je ze namelijk elke dag een vol bakje voer geeft gaan ze "snacken" en alleen de lekkerste zaadjes er tussen uit eten en daardoor krijgen ze niet voldoende voedingsstoffen binnen.

Xtravital heeft een maat schepje en een parkietje heeft 1.5 tot 2 schepjes per dag nodig. Zolang je niet meer geeft moeten ze dus wel alle zaadjes op eten ;)