Probleempje

Gestart door qweeny/speedy, juli 22, 2006, 20:45:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

qweeny/speedy

Goedendag parkietenfreaks!

Ik ben nieuw op het forum en heb een beetje hulp nodig.
Ik heb een tijd geleden een parkietje gekocht genaamd qweeny,hij was erg stil en floot niet echt veel.
dat vond ik zielig en kocht ik een tweede parkiet genaamd speedy.qweeny werd blijer en floot heel veel
vloog lekker rond de kooi en at veel meer.speedy deed heel erg mee.ik dacht toen niet aan tam maken.
nu heb ik ze al best lang.ik wil dat ze lekker door mijn huis rond kunnen vliegen maar ik weet niet hoe dat kan.
ik wil ze nu tam maken maar kan dat nu wel?ik heb ze al lang en ze zijn nu wat ouder dus ik twijfelde er een beetje aan.ik wil ze graag tam maken maar als dat kan hoe moet ik dat dan doen.een ding weet ik zeker als het lukt moet ik heeeeeeel veel geduld hebben.ik wil me best ervoor doen.ik hou heel veel van mijn twee parkietjes en ik ben blij als hun ook blij zijn ;D

dus nu even wat makkelijker:
Ik heb twee parkieten best lang maar wil ze graag tam hebben.Kan dat?en hoe doe ik dat dan?

manuelatje

Hoi baasje van qweeny en speedy,

Ik heb zelf ook pas sinds een week een parkiet en weet er ook nog niet zo veel van.
Wel geloof ik als je ze genoeg aandacht,veel tijd,liefde en een berg geduld hebt dat het je helemaal gaat lukken.
Op de site www.parkietenfreak.nl staat een helehoop bruikbare informatie.
Heb vertrouwen in jezelf dan komt het allemaal wel goed.
groetjes
manuela en breezer

missie_go

je kan ze indd. nog tam maken ;D
aleen duurt het wat langer als een jong pakietje, en ook omdatze met z´n 2en zijn zal het sowiesso wat langer duren, maar dat hoeft niet altijd!

groetjes van margo

Safrena

Hey qweeny/speedy

Welkom op het forum

Je kan zoals hierboven al vermeld is je beide parkietjes nog tam maken
Maar zoals je zelf ook al zei je zal heel veel geduld moeten hebben
Praat altijd rustig tegen je parkietjes als je bij hen in de buurt bent of met hen aan het oefenen bent

Straf je parkietje nooit tijdens het oefenen maar vergeet nooit je parkietje te belonen want dit is heel belangrijk

Hoe je je pakietje kun tam maken kun je leze op onderstaande link

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Vele groetjes

qweeny/speedy

Halloo Freaks!

Ik ga er net mee beginnenmet tam maken want ik ben een paar daagjes weg geweest naar duitsland.
Maar eerst heb ik een verandering in de kooi gemaakt:
Ik heb nieuwe stokken gekocht(takken)ik deed een tak eraan en ze vlogen heel de tijd rond ik vond dat erg zwaar want ik dacht dat ze iets zou overkomen.Ik ben na 1 tak gestopt om te laten wennen morgen of overmorgen doe ik de andere eraaan.ik heb ook nieuwe grondspul gekocht het zijn stukjes hout en takjes en blaadjes enz.
dat heb ik er nog niet in gedaan want ik wil ze de tijd geven.
Maar ik heb nu een vraag:
Ik zag dat ze erg bang werden en ze vlogen heel wild rond.ze gingen niet gelijk op het takje.
de vraag is zijn ze nu mijn vertrouwen kwijt en is het nu nog moeilijker om ze tam te maken?
ik ben er erg van geschrokken en ben bang dat ze nu bang van me zijn. :(




Sonja

Hoi qweeny/speedy,

Je parkietjes zullen even moeten wennen aan de nieuwe zitstokken, maar als je ze daar de tijd voor geeft, komt het wel goed hoor. ;)
Persoonlijk zou ik alleen beide nieuwe zitstokken tegelijk aangebracht hebben, want dan hoeven ze maar 1 keertje te wennen aan die 'vreemde dingen' in hun huisje. ;)

Wat bedoel je trouwens met nieuw "grondspul"??

Je hoeft niet bang te zijn dat je parkieten nu meteen het vertrouwen kwijt zijn, omdat je nieuwe takken in de kooi hebt opgehangen hoor. Ze zijn met name (eventjes) bang voor de stokken, maar daar zijn ze snel genoeg aan gewend. Zeker als je er wat lekkers bij ophangt. ;)

Veel succes met tam maken!

Groetjes, Sonja.

qweeny/speedy

#6
OKe,
ze wilden er heel de dag niet op dus heb ik nu de oude standaart houte stok erop gedaan.
eentje ging er gelijk op maar de andere wou er niet op omdat hij dan dichter bij het stokje zat.
ze moeten heel erg wennen.ik ga in ieder geval die andere pas naa een tijdje doen.
met grondspul bedoelde ik het ondergrond.je gebruikt normaal vogelzand maar ik heb een soort houtsnippers gekocht met takjes en blaadjes ertussen.dat doe ik er ook nog even niet in.ik was echt geschrokken!
ze gingen er maar niet op en ik besloot maar de oude erop te doen.Het zal allemaal vast wel goedkomen.
Ik wil jullie graag op de hoogte houden van het tam maken.

Nog een vraag:
Hoe kun je twee vogels die bij elkaar zitten hun namen laten leren?
ik zeg niet vaak hun naam omdat ik dan denk dat ze dat nooit kunnen begrijpen omdat ze telkens bij elkaar zitten.

Berichtjes samengevoegd.

Safrena

Hey qweeny/speedy

Je kan je twee parkietjes prima elkeen hun eigen naam leren kennen ;)

Als je de naam noemt van je eerste parkietje en kijk je ook dat parkietje aan en ben je met dat parkietje bezig.
Zeg je de andere naam dan ben je met het andere parkietje bezig

Je zult merken hoe snel ze hun eigen naam kennen ;)

Heb hier twee meisjes en als ik een naam roep weten ze ook meteen tegen wie het is want dat zal er maar eentje kijken ;)

Vele groetjes

qweeny/speedy

#8
Oke bedankt ga het gelijk doen!
Ik ben ook bezig met fruit te leren eten ik hang elke keer een nieuw stukje totdat ze het willen proberen.
heb ook nieuwe ondergrond erin gedaan allemaal stukjes tak enzo heel erg leuk.
ik ben ook bezig met handtam maken.Ik weet dat het langer kan duren bij mijn parkieten maar ik ga er me best voor doen.
ben nu bezig met me hand in de kooi steken en wachten totdat ze wat rustiger zijn en dan rustig terrugtrekken en dan ook nog rustig tegen ze praten.ik vind het erg leuk! :-*

wat me nu ineens opviel mijn parkieten geven soms stootjes met een hoofd net alsof ze jeuk hebben maar het valt me elke dag op ze zijn wel gewoon vrolijk enzo maar soms dan tikken ze met hun hoofd heel snel.Ik weet niet wat dat is maar weten jullie dat wel?

Berichtjes samengevoegd,
gr pf



Parkieten-Freak

Als een vogel heftig met zijn kopje schudt, (een soort ja-knikken) dan is hij of zij meestal opgewonden of blij.
Headbangen noemen we dat hier wel eens. ;)


qweeny/speedy

ik heb wat meer hulp nodig:
Ik heb jullie site goed gelezen en gevolgd hoe je tam moet maken.
als ik mijn hand in de kooi doe dan vliegen ze niet meer wild door de kooi maar ze gaan heen en weer over de stokken heen en ze fluiten hard 8)ze zijn gewoon normaal blij enzo.Dus ik dacht dat het wel tijd was met een stukje trosgiers.ik probeerde het bleef hetzelfde.en nu blijf ik elke keer hetzelfde doen en ik kan ze niet meer belonen want ze mogen maar een halfe sliert per week.Moet ik meer gedult hebben en zo doorgaan of zijn ze niet meer geinterreseert?Ik praat ook veel tegen ze en heb vanochtend bijna een uur voor hun kooi gedanst met muziek :P  Maar kortom:ik heb het gevoel alsof ze niet meer willen en het zo wel best vinden.