Gezocht voor TV Programma Parkieten die koprol of andere kunstjes kunnen

Gestart door Doesjka, mei 18, 2006, 14:48:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Doesjka

Geachte lezer,

Voor een nieuw  VARA televisie programma van een cabaretiere, zijn wij op zoek naar parkietjes die kunstjes kunnen, zoals bijvoorbeeld een koprol. Wellicht is er een parkiet eigenaar die met zijn parkiet wil meewerken aan dit proefprogramma (Let wel; dit programma wordt niet uitgezonden op televisie)

Mocht u mee willen werken of nog vragen hebben, mail dan naar:
doesjka.van.hoogdalem@vara.nl

Alvast dank!

Jorijn

Een parkiet die een koprol doen lijkt mij vrij sterk, Wel kan je hele grappige dingen krijgen met een parkiet met een enorm spraakvermogen. Zie dit topic:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7052.0

Kunstjes zal je een parkiet niet snel zien doen, wel heb ik gehoord dat enkele parkieten 'overrollen' met propjes papier etc.

Papagaaien daarintegen kunnen wel kunstjes leren, al zal dit heel zeldzaam zijn. Zelf heb ik ooit een filmpje gezien van een papagaai die kon fietsen op een minifietsje en kon basketballen met een klein balletje.

Ik zeg niet dat parkieten het niet kunnen, Als de parkiet er zelf plezier in heeft kan het beestje heel veel.

Veel succes met dit programma!  :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Maur@

Als Charlie een dolle bui heeft doet zij koprollen over de stok heen. Echt waar. Maar dan moet zij wel een goeie bui hebben.

Nina

Een koprol. Tja. Kipje kan wel ontzettend gek doen als ik bijv. thuiskom. Hij loopt naar het uiteinde van het stokje (waar het aan de kooi bevestigd is) en laat zijn ene pootje op het stokje, de ander aan de tralies. Dan steekt hij zijn kopje tussen zijn pootjes door "springt" dan een stukje omhoog.  :D Heel grappig gezicht, hij kan het alleen niet op commando  :P. Succes verder!

coca cola

Mijn parkietje geeft een pootje als ik er om vraag maar een koprol nee ik weet niet eens of hij dat wel durft  ;)
En als ik vraag of hij pietje wilt kijken en pak een spiegeltje is hij er ook gelijk.

Fatih

Een koprol op een stok kon mijn parkietje Roxy, maar ze is er niet meer :(
Ik denk dat je ook bedoeld dat andere soorten parkieten mee mogen doen, want deze site gaat meer over grasparkieten dan de verschillende soorten.
Je hebt bijvoorbeeld citroenparkieten, valkparkieten die horen ook bij de parkieten soort...

maar ik zal eenw wat Einstein leren en dan mail ik wel...

smartie

Hihi, tja, en vaak doen ze wel grappige dingen maar niet op de momenten dat het voor zo'n televisie programma moet. Er zitten geen batterijen met afstandsbediening bij! Bovendien kunnen de meeste grasparkieten gewoon vliegen (niet gekortwiekt) en zou hem/haar ook nooit aandoen een verre reis te maken, wat stress oplevert om een kunstje te doen in een onbekende dus stressvolle omgeving!

Ik geniet wel lekker thuis van mijn grasparkietjes. En hoef ze niet zo nodig op tv te zien!!

Moppers

Citeeren zou hem/haar ook nooit aandoen een verre reis te maken, wat stress oplevert om een kunstje te doen in een onbekende dus stressvolle omgeving!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik kan me niet voorstellen dat een parkiet er plezier aan beleeft in een onbekende, volle, warme studio dingen te doen die hij thuis doet omdat hij dat leuk vindt en erom geprezen wordt. Grote kans dat ze dan in de studio denken "ja dag, doe het lekker zelf, ik voel me hier niet op mijn gemak". Dus waarom zou je?

Mijn vorige parkiet Moppie kon koprollen. Ze liet zich ondersteboven aan een stokje bungelen en klauterde via de andere kant weer omhoog, met behulp van haar snaveltje. Ook draaide ze tussen haar pootjes door een rondje in hoeken van de kooi (zelfs zonder hupsje zoals die van Nina). Maar afgezien van dat ze dat niet op aanvraag deed (ze was vrijwel niet tam), is deze clown al bijna 6 maanden dood.

judithdejong

Baco doet allemaal gekke dingen. Dat 'koprollen' in de hoek van de kooi deed ie ook, en over het 'plafond' heen naar de andere kant van de kooi deed ie in het begin. En hij kan als de beste voetballen en zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik ben het ook helemaal eens met smartie en moppers. Mijn parkietje hoeft ook niet op tv, wedden dat ze toch niks doen naar. Baco kan ook niks op comando, hoeft ook helemaal niet want dan blijft het spontaan. En kan je extra hard lachen als ie iets grappigs doet. Dit geldt ook voor andere parkietjes natuurlijk.

Nou ja in ieder geval succes!

Groet,
Judith

Sonja

Hoi hoi,

Onze Joepie doet wel altijd een soort van 'koprol' over zijn stok, als ik het vraag. En Pucky klautert, ook op verzoek ondersteboven langs het 'plafond' van de voliere.  :P
Ook komen ze beiden vrolijk aanvliegen als ik ze roep, en Joepie heb ik bovendien geleerd om een soort "verstoppertje" met me te spelen. Echt heel leuk hoe hij alle kamers (boven en beneden) in en uit vliegt, net zolang tot hij me heeft gevonden, hihihi. En enthousiast dat hij dan is, hij vindt het een enig spelletje. :P

Maar verder sluit ik me bij de vorige schrijvers aan, dat e.e.a. veel te veel stress zou betekenen voor de diertjes, en dat de kans groot is dat ze er op TV niets van laten zien.
Dat zie ik hier al, als er iemand op visite is aan wie ik hun leuke en malle fratsen wil tonen, mooi dat ze het dan (vaak) vertikken..... :P :-X

Groetjes, Sonja.

budgie

Misschien kunnen er bij de nog nader te bepalen parkiet thuis opnamen worden gemaakt in de hoop dat het beestje dan doet wat er van hem wordt verwacht. Mijn ervaring is dat een cameraploegje best bereid is om naar je toe te komen als je een vogel hebt die iets bijzonders kan laten zien. Maar ook dán zal het parkietje toch vreemd opkijken van alle apparatuur die bij hem wordt opgesteld .....

smartie

Zoals ik al eerder zei doen ze kunstjes meestal niet op commando. Weleens vrienden enthousiast verteld over eerdere parkietjes en hun geweldige 'talenten'. Dan komen ze op visite en vragen: laat hem dat eens doen! Kan ik niks anders op zeggen als: sorry, er zat geen afstandsbediening bij!!!