ontlasting

Gestart door edwin, juli 31, 2006, 13:12:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

edwin

hallo allemaal,

wilde even van iemand weten hoe dat zit met de ontlasting van de parkiet. Mijn parkiet heeft nogal eens last dat de ontlasting aan haar veertjes blijft plakken. Maak het steeds schoon met lauw water, af en toe is het een balletje van ontlasting. Ze eet goed, krijgt gewoon haar eigen voer wat ze moet hebben en heeft ook geen ziekte symtonen. De ontlasting ziet er ook goed uit het is dus alleen dat het geregeld aan haar veertjes blijft plakken.

Alvast bedankt groetjes Edwin

Sonja

Hoi Edwin,

Normaal gesproken hoort de ontlasting niet aan de veertjes vast te blijven zitten.
Is de ontlasting wel vast van vorm?
Welk zaadmengsel geef je je parkietje?
Geef je ook fruit en groenvoer en hoeveel?

Misschien kun je wat meer informatie geven, zodat we de vraag wat beter kunnen beantwoorden.

Meer informatie over uitwerpselen kun je hier vinden:
http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php

Groetjes, Sonja.

edwin

Hoi Sonja,

Bedankt alvast voor je berichtje terug.

Het voer dat ik ze geef is het standaard voer van de dierenwinkel voor parkieten, geef ze soms stukje appel en heel af en toe sla (weet dat je dat niet te veel moet geven)
1 keer in de maand krijgen ze een half stukje trosgierst.

In de kooi heb ik een bakje hangen waar grit in zit.

De ontlasting ziet er goed en compact uit.

Groetjes Edwin

   

budgie

Als de cloaca  vrij blijft, is het niet zo erg. De veertjes van mijn parkiet zijn ook weleens 'beplakt' met normaal uitziende uitwerpselen. In zo'n geval plukt hij die gewoon zelf weg.

edwin

ok dank je wel

Blijf het goed in de gaten houden en help dan wel met zelf schoonmaken met lauw water en watten stokje, meestal als het nat is valt het er ook zo weer vanaf.

groetjes Edwin