Rare slaapstand of niet?

Gestart door prissie, juli 30, 2006, 17:34:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

prissie

Hallo!
Onze vorige parkiet die trok altijd 1 poot op als hij ging slapen en stak dan zijn kop naar achteren in zijn veren.
Maar Bello gaat altijd heel raar zitten als ie gaat slapen.
Hij gaat op zijn stok of schommeltjes zijwaarts zitten terwijl zijn poten wel gewoon om het stokje blijven zoals altijd, dus hij draait zijn lijfje zeg maar gelijk aan de stok en zakt daar dan wat doorheen zodat ie bijna geheel op de stok "ligt" dan doet ie zijn ogen dicht en gaat ie slapen...  :-X
Doen meer parkietjes dat of moet ie gewoon nog leren dat ie op 1 poot hoort te zitten als ie gaat slapen?
Hij is nu ongeveer 12 a 13 weken.

Groetjes Priscilla.

Parkieten-Freak

Er zijn inderdaad parkieten die een vreemde houding aannemen tijdens het slapen.
Zelf heb ik vroeger een parkiet gehad die ging "hoekhangen". Ze ging letterlijk boven in de hoek van de kooi aan de tralies hangen. Ze deed dit overigens nooit als wij s-avonds thuis waren. Echter, als we weg waren geweest, dan hing dit parkietje steevast boven in de hoek van de kooi. Aan de hoeveelheid uitwerpselen te zien die daaronder lag, kon je zien dat ze die houding uren vol kon houden!


Moppers

Een van mijn huidige parkieten gaat ook wel eens zijwaarts zitten als ze even gaat dutten. Echt slapen doet ze wel op 1 poot met haar kop naar achteren.
Mijn vorige parkiet bleef bijna altijd op twee poten zitten. Ook leunde ze dan tegen de tralies. Als ze niet tegen de tralies zat en in slaap viel, dan viel ze nog wel eens naar beneden.
Iedere parkiet heeft denk ik een favoriete slaaphouding, net de mens.

prissie

Ok, wel grappig dan al die verschillende standen waarin ze slapen...
De eerste keer dat ik het zag dacht ik meteen dat ie ziek was, aangezien ie dan een klein beetje zijn veren ook opzet, maar hij doet het steeds en gaat dan echt slapen, grappig!
Bedankt voor de antwoorden, hoef ik me in ieder geval niet druk te maken  :-X

Groetjes Priscilla.

judithdejong

Mooi dat ik dit topic vind, want Baco slaapt ook zo. Met zijn buikje tegen de treden aan van zijn trappetje zakt ie een beetje in elkaar en slaapt. Hij zit nooit met zijn pootje op getrokken te pitten,altijd op zijn trappetje een beetje bol en slapen maar.
Dan hoef ik me ook geen zorgen te maken gelukkig.

Groetjes,
Judith

Tanja

Sinds kort Hangzit Bertus op zijn stok... De pootjes zijn dan helemaal verdwenen tussen de veren... Nu ik er aan gewend ben, vindik het eigenlijk wel schattig.... Het ziet er heel rustgevend uit!

reza

Hoi parkietjes kunnen indd op allerlei verschillende standen slapen.
Piet (mijn parkietje) Slaapt ook heel vaak in zijn ringetje, die aan de kooi hangen :D
Hoeft hij niet op 1 poot te staan, maar kan hij lekker zitten.

Maar soms slaapt hij ook op zijn stok. Maar nooit doet hij zijn hoofd in zijn veren. Dat doet mijn papagaai wel, maar ook niet altijd.
Het is dus echt parkiet verschillend.