Ontlasting aan cloaca blijven hangen van loge

Gestart door Silvie, juli 29, 2006, 11:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silvie

Goedemorgen!

Het parkietje van mijn nichtje houdt hier vakantie sinds donderdagavond (1e keer). Nu was hij gister nog niet helemaal gewend en had hij een beetje last van waterige ontlasting. Ik heb bij ziektebeelden gekeken en het is geen diarree (ontlasting was netjes vast) maar wel had hij last van een teveel aanwaterafscheiding. Inmiddels zijn de poepjes weer keurig wit, groen en hard. Maar bij zijn cloaca hangt een poepje en heeft hij een heel klein beetje vies aan zijn veren zitten. Toch even schoonmaken met water? Misschien een voor de hand liggende vraag maar aangezien het een loge is wil ik niet onnodig veel stress veroorzaken. Hij is handtam maar af en te nog wel een beetje nerveus van alle nieuwe indrukken (en van onze enthousiaste Joep die met hoge sneldheid door onze huiskamer vliegt! ::) ).Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Trouwens leuk om de verschillende karakters te zien van de parkietjes!! Joep is nog wel een beetje bang voor Pino!

Bedankt!!!

Groetjes,
Silvia, Joep en loge Pino


budgie

Ik zou hem voorzichtig wassen met lauw water. Als er meer poepjes aan z'n kontje blijven plakken, 'plamuurt' hij zichzelf straks 'dicht' en ben je nog verder van huis. De eerste dag dat ik Sjakie had, had hij ook last van vastgeplakte poep. Toch heb ik hem (toen nog erg schuw) gewoon gepakt en gewassen (moet trouwens soms nóg wel eens). Je zou kunnen proberen om hem 's avonds als het donker is te pakken. Dan kan hij niet zo door de kooi fladderen. Wel een beetje tegen hem praten, dan weet hij dat er iets op komst is. Bij Sjakie gaat deze 'in-het-donker-pak-methode' goed. ik weet natuurlijk niet hoe jullie logeerparkietje er op reageert.

Parkieten-Freak

Ja, even voorzichtig het kontje schoonmaken met wat lauw water en een wattenschijfje.
Zorg dat je alles klaar hebt staan, zodat je het vogeltje kort mogelijk in de hand moet houden. ;)


Silvie

Hoi,

bedankt voor jullie advies. Met Pino is alles gelukt! Hij is weer helemaal schoon en vliegt nu vrolijk rond in de huiskamer samen met Joep.

Groetjes, Silvia, Joep en Pino