parkietje aangeboden voor iemand met grote kooi of voliere

Gestart door Nick-DenHaag, juli 28, 2006, 22:10:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nick-DenHaag

Aangeboden een parkietje dat ik ongeveer twee maanden geleden op straat gevangen heb.

In het begin was hij een beetje bang maar na een paar weken niet meer en werd zelfs wild, als ik hem loslaat valt hij me aan en bijt hard in mijn hand of mijn nek of hoofd. Hij raast door z'n voerbak en gooit alles er uit, het lijkt wel of ie me vertellen dat hij verschrikkelijke honger heeft en het eten wat ik hem geef niet lust.

Ik vroeg me af of parkieten buiten kunnen leven omdat in Den Haag veel wilde parkieten zijn maar dat blijken halsbandparkieten te zijn die buiten kunnen overleven.

Ik wil hem dus niet weg laten vliegen en wil ook niet dat degene die hem wil hebben hem weg laat vliegen want hij overleeft het dan niet.

De beheerder van parkietenweb gaf me het idee om te vragen of iemand met een grote kooi of voliere hem wil hebben ...

Groeten
Nick

Susanne32

hoi nick,

weet je of het een mannetje of popje is? ik weet iemand met een voliere hier in maasland waar onlangs 2 mannetjes zijn overleden, dus hij is nog op zoek naar 2 nieuwe mannetjes.

als het een mannetje is, wil ik hem zo bij je komen halen.

groetjes,

susanne

Nick-DenHaag

Hallo Susanne

Dank je voor je aanbod , hij heeft geen blauwe snavel, dus helaas het is een vrouwtje (toch?).

Groetjes
Nick


Citaat van: Susanne32 op augustus 01, 2006, 22:21:37
hoi nick,

weet je of het een mannetje of popje is? ik weet iemand met een voliere hier in maasland waar onlangs 2 mannetjes zijn overleden, dus hij is nog op zoek naar 2 nieuwe mannetjes.

als het een mannetje is, wil ik hem zo bij je komen halen.

groetjes,

susanne

johan

#3
hoi nick...

als bij een parkiet zijn washuid (boven de snavel) blauw is is het een mannetje. bij vrouwtjes is het vaak een witte kleur en als ze in broedstemming zijn wordt het een donkerbruine kleur.

hier is een schema:

http://i8.photobucket.com/albums/a7/parkietenlover/neusdoppenkleur.jpg

groetjes, johan

Ingrid

Citaat van: johan op augustus 04, 2006, 21:47:58
bij vrouwtjes is het vaak een witte kleur en als ze in broedstemming zijn wordt het een donkerbruine kleur.

Ik denk dat dat net andersom moet zijn. Een popje heeft een bruine neusdop en tijdens de broedstemming verkleurt het naar beige tot wit.