Chico heeft poepjes aan haar kontje hangen

Gestart door Maartje Emons, juli 27, 2006, 19:39:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maartje Emons

Mijn parkietje Chico heeft poepjes aan haar kontje hangen. Natuurlijk zijn we meteen met haar naar de vogelarts gegaan.
Maar wat zegt de vogelarts: Hij zegt dat Chico te dik is en dat ze vet op haar buikje en rondom haar poepgaatje heeft zitten.
Ze mag nu nog maar 2 theelepeltjes voer per dag (eerst had ze gewoon een bakje hangen met wat voer). Verder moet ze wat meer losvliegen en over drei maanden moet ze op controle komen.

Ik vind het jammer dat ik geen digitalecamera heb want ik vind Chico juist te mager, ook als ik haar vergelijk met foto's hier van jullie parkietjes. Want dan had ik jullie de foto laten beoordelen van haar.

Vinden jullie dit geen vaag verhaal? Ik heb er zelf niet echt verstand van maar vertrouw ook niet zomer de vogelarts omdat Chico natuurlijk echt mijn schatje is en ik die poepjes aan haar kontje toch een beetje eng vindt. Overigens is het dus gewoon een vogelarts bij de vogelkliniek zuid nl.

Groetjes
Maartje

Parkieten-Freak



Maartje Emons

Ik ga altijd naar de Vogelkliniek Zuid Nederland en over het algemeen heb ik daar goede ervaringen mee. Maar een mens is ook maar een mens en kan dus wel eens een fout maken of een verkeerde diagnose geven.

Chico haar hele kontje hangt vol met poepjes dus ik ga maandag meteen een afspraak maken met een andere vogelarts hier in de buurt voor een second opinion. Ik vertrouw het gewoon niet. Ik hoor liever dan voor een tweede keer dat ze te dik is en dat als ze nog maar twee theelepeltjes voer krijgt het beter moet gaan als dat ik het hier bij laat. Want ik ben nou eenmaal hartstikke  :-* op mijn Chico.

Parkieten-Freak

Ja, maar welke dierenarts heb je daar gesproken dan?