leuk om te doen! zelf trosgierst kweken!

Gestart door pascalparkiet, juli 27, 2006, 15:46:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pascalparkiet

heb je een tuin of balkon en zo een lange planten bak die je meestal ophang, dan heb ik een leuk idee om er mee te doen, zelf ook gedaan en ik had in 1 zo een bak 23 trosgierstjes!
je moet gewoon de bak vullen met potgrond en zorgen dat de grond goed fijn is, dan leg je in een rijtje wat trosgierst zaden, kan je gewoon op de bodem van de zak vinden waar de trosgierst in zat, of een trosgierst helemaal met je hand erlangs gaan en dan vallen de zaden er ook af, en gooi er een beetje(<1 cm) aarde overheen en wachten maar, bij mij stond er binnen 2 weken een grasveld in die bak van 15 cm hoog en hij ging bloeien en maar afwachten tot hij zaad slierten krijgt, ze zien er in het begin groen uit, laat ze 2 weken drogen aan eenw aslijntje en je heb verse zelf gekweekte trosgierst!

Parkieten-Freak

Dat lijkt me inderdaad zeker leuk om te doen!
Eens een keer proberen! :)


pascalparkiet

Citaat van: Parkieten-Freak op juli 27, 2006, 18:52:34
Dat lijkt me inderdaad zeker leuk om te doen!
Eens een keer proberen! :)
leuk bedankt voor je reaktie en veel succes met de kweek hehe...

Parkieten-Freak

Bedankt Pascalparkiet, en succes zal ik nodig hebben.
Ik sta namelijk niet direct bekend als iemand met groene vingers...... :-[


budgie

Daar heb ik ooit ook aan lopen denken, aan het kweken van dat 'snoepgoed'. Maar ik dacht dat dat in ons klimaat niet kon. Het zal met kunstlicht toch sowieso niet eenvoudig zijn? Die plant kun je dan waarschijnlijk alleen maar 's zomers buiten kweken?

pascalparkiet

zomer inderdaad maar dat moet nu goed komen! ik heb 23 lekkere trosjes hangen aan de waslijn van me moeder, ze hebben in ongeveer 1 maand al trosgierst gemaakt met dit mooie weer!

janneke

Ik had het ook geprobeerd. Helaas hebben we een tuin vol vogels en muizen etc, volgens mij hebben zij het al gevonden. Maar ik ga het gewoon nog een keer proberen! Nu ik dit lees is mijn nieuwsgierigheid weer gewekt!
Groeten!

Z500

Ik heb ook trosgiers staan in de tuin, maar het groeit alleen niet zo hard, is nu ongeveer 10 cm, maar het staat er al 2 maanden, nog steeds wel groen dus het leeft wel haha...

karin v h

Wat een leuk idee. ;)
Als je het niet voor je eigen parkietjes kunt doen omdat de mussen het al hebben opgegeten dan heb je hun er ook een plezier meegedaan!!
Ik ga het ook doen in mijn bloembakken (of zouden we tot de volgende zomer moeten wachten!).
Groetjes karin

Brenda

Hmmzzz... ik heb een grote tuin... dus wie weet kunnen jullie binnenkort allemaal hier je trosgierst komen halen  :D ;D

Irisje

Wat een superleuk idee.
Ik ga het ook proberen, hopen dat het nog een mooie nazomer wordt.

Iris