Beste lokatie voor het speeltuintje?

Gestart door Moppers, juli 26, 2006, 12:46:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van een leuk speeltuintje/boompje voor mijn twee parkietjes. Bij het ontwerpen wil ik rekening houden met waar ik hem neer ga zetten. Ik heb echter geen flauw idee wat de beste plek is.
Is het beter om zoveel mogelijk ruimte om het speeltuintje heen te hebben, of is het beter om hem dicht bij een muur te zetten?
Is het beter om hem neer te zetten op een plek waar ik vaak naar kijk zodat ze meer aandacht hebben (bijvoorbeeld voor me op mijn buro), of op een plek waar ze lekker kunnen rotzooien terwijl ze niet doorhebben dat ik ze in de gaten hou (bijvoorbeeld op het blad naast mijn gootsteentje)?
Is het beter om hem vlak bij de kooi te zetten of juist verder weg?
Of maakt het allemaal niks uit (zolang het maar tochtvrij is etc.)?

Ingrid

Volgens mij maakt het niet zoveel uit. Ikzelf heb het speeltuintje tegenover hun kooi staan aan de andere kant van de kamer (dus ene muur de kooi en de muur er tegenover het speeltuintje). Zo hebben ze een "aanvliegroute" en daarnaast kan ik ze heel goed zien ;). Wel heb ik rondom wat ruimte vrij gelaten, mijn twee deugnietjes mogen namelijk ook graag op de grond scharrelen. Ze spelen dan met hun winkelkarretje, wc rolletjes, knoopjes en fruittakjes. Eigenlijk is dat plekje een behoorlijk speelterreintje rondom het speeltuintje geworden  :D.