Nog een parkietje

Gestart door goofy, juli 26, 2006, 10:48:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

goofy

Hoi.

Ik wil graag nog een parkietje maar dan in een apparte kooi.
Ik wil deze namelijk supertam maken en als je 3 parkietjes in 1 kooi hebt wordt misschien 1 parkietje genegeerd.

Nou vroeg ik me af, als ik het parkietje in dezelfde kamer zet maar niet in dezelfde kooi zet, is het parkietje dan minder druk of net zo druk als dat ze met z'n 3en in 1 kooi zitten?
Als dat zo is mag het misschien van m'n moeder, dus ik dacht ik vraag het even.

Dylan.

Meltjuh

Hey Dylan,

Als ik het goed begrijp het je al 2 parkietjes en wil je der nog 1 bij. Omdat je het zielig vind als ze bij elkaar gaan dat er dan 1 word genegeerd wil je deze parkiet appart houden. Persoonlijk vind ik dat een beetje zielig. Dan zitten die andere 2 wel bij elkaar en die ene appart. Het zal namelijk ook veel stress op leveren omdat dat parkietje heel graag bij die andere wil zitten.
Zelf merk ik dat met Billie deze zit ook appart in een andere kamer maar ze kunnen elkaar wel horen. Als mijn 2 andere parkietjes beginnen te fluiten raakt Billie wel eens in paniek. De enige rede dat Billie nog appart zit is dat hij  misschien ziek is. Anders had ik hem allang bij mijn andere 2 gezet want het is best sneu.

Je kunt dus het beste gewoon 2 parkietjes erbij nemen en dan gewoon bij elkaar zetten

johan

#2
hoi dylan,

als je ze in dezelfde kamer zet in een aparte kooi gaan ze vaak naar elkaar roepen. dat had ik zelf ook. met z'n drieen in 1 kooi wordt er vaak 1 genegeerd wat je al zei. maar alleen in een kooitje boven is ook zielig voor een parkiet.
of je moet de andere 2 parkietjes even ergens in een andere kamer zetten en dan de parkiet die je tam wil maken alleen in de huiskamer zetten.
veel succes

groetjes johan

sorry voor dubbele informatie, meltjuh was net iets eerder :)

goofy

#3
Ik heb nog de oude kooi van Goofy en Whoopie.

Zal die goed zijn? (Sorry voor slechte kwaliteit foto , toen had ik nog geen goede digitale :P)

Ingrid

Wat bedoel je met zal die goed zijn? Als je er eerder al 2 parkietjes in gehuisvest hebt gehad, dan lijkt het mij toch ook groot genoeg voor 1 parkietje :-[ .

Cutie_lover

Ik kreeg Moppie amper tam, omdat ze zo graag naar Cutie wilde... Dus lijkt mij niet echt handig...

Parkieten-Freak

En ik denk dat Goofy nu meer dan genoeg informatie heeft.
Ik ga hem sluiten mensen.
*Klik*