vriendje wordt genegeerd

Gestart door Mashenka, juli 26, 2006, 10:09:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mashenka

Hoi allemaal,

ik heb meer dan een half jaar een parkietje kiwi (mannetje). Nou leek het ons leuk om een vriendje voor kiwi te kopen. Hebben ook gedaan, een klein 8 weken oude jopie(mannetje). Kiwi wil echter niks van jopie weten. Hij speelt met zijn speelgoed en doet zijn ding. Jopie wil echter naar kiwi toe (ze zitten in 2 kooien).
Kiwi doet af en toe lelijk naar jopie, schreeuwen. Ik begreep dat het even kan duren voor dat ze elkaar leren kennen en gaan mogen. Ben wel een beetje bang dat kiwi jopie niet zal erkennen.

Nog een vraagje, jopie is nog klein, moet hij een dekentje hebben om in te slapen, in een badje, of is het ook zo goed?

Hoop op jullie reacties.

Groetjes Mashenka, baasje van kiwi en jopie

smartie

Leuk dat jullie een parkietenvriendje voor Kiwi erbij hebben genomen. Hoe lang is Jopie al bij jullie thuis? Bij Pino en Lucky klikt het ook nog niet helemaal. Ze zijn nu al bijna een maand saampjes in huis, maar het gaat stapje voor stapje telkens iets beter. Ze zoeken elkaar nu wel op al hoewel mijn popje Pino die ik het langst heb, Lucky wel pikt en naar beneden probeert te gooien. Maar ze roepen elkaar wel (staan nog in aparte kooien, zelfs in aparte kamers). Ik hou ze nog even apart zodat ik apart met ze train maar ze ook samen laat spelen....

Ik geef het gewoon de tijd, uiteindelijk is het natuurlijk wel de bedoeling dat ze gaan samenwonen, maar de tijd zal het leren. Voorlopig train ik ze beiden nog apart (Pino ook aangezien zij door veel loges en door verhuizing nog meer d'r eigen zin doorzet) en mogen ze daarna lekker saampjes spelen.

Zou dus ook tegen jou willen zeggen: gun het tijd!!

Mashenka

Bedankt voor de reactie, we hebben jopie pas 2 dagen dus inderdaad nog erg pril. Hoe fwil je je parkietjes laten spelen?

Groetjes Masha

smartie

Mijn parkietjes zijn wel allebei al tam. Dus ik neem Lucky dan vaak op mijn vinger of schouder mee naar de woonkamer en laat Pino er dan ook uit. Als Lucky bij mij zit wordt Pino vaak jaloers en komt linea recta naar mijn hoofd vliegen. Terwijl ze als ze alleen is niet echt naar me omkijkt en het veel te druk heeft met haar eigen plannetjes! Echt een jaloerse bitch dus! Maar ik blijf er wel altijd bij juist omdat ze af en toe echt gemeen is tegen Lucky....

Geef het inderdaad nog wat tijd. Het is niet altijd liefde op het eerste gezicht. Liefde op het tweede, derde, vierde, vijfde, zesde, zevende, achtste, negende gezicht kan misschien wel veel mooier en dieper gaan!!

Robintje

Ik heb net in http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8954 ook een berichtje geschreven over het gewenningsproces dat onze 4-jaar oude grasparkiet Robin moet doormaken nu we er sinds een kleine week een twee grasparkietje bij hebben.

Het gaat langzaam beter, maar Robin is erg nerveus als ie dicht bij de nieuwe in de buurt komt.
Ook ik denk dat 't uiteindelijk goed gaat komen, maar ik kan me voor zo'n beestje goed voorstellen dat 't erg raag is als er ineens een vogeltje bij zit die je niet kent, terug tjiept en eigen bewegingen maakt ipv dezelfde als dat rare beest in een spiegeltje.
Anyway, ik ben er van overtuigd dat parkietjes gewoon net een beetje als sommige mensen zijn: eerst een beetje de kat uit de boom kijken voordat er echt contact gezocht wordt. Terwijl andere mensen - en vogels - zonder problemen meteen op een ander afstappen.