vervelend gedrag bij stromende kraan

Gestart door winij, juli 24, 2006, 20:35:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

winij

Help!!!!!!!!!!!!
Ik heb een hele lieve tamme parkiet van 8 jaar oud en bij te weinig aandacht gaat hij vervelend schetteren, krijsen. Dat gaat over als ik hem aandacht geef.
maaaaaaarrrrrrrrrrrrrr
Dit gedrag heeft hij ook bij de stromende kraan van zowel de douche als de keuken, deze grenzen beide aan de woonkamer.
Heb  van alles geprobeerd, negeren, aandacht, andere plek, zorgen dat ik in het zicht blijf, doek over de kooi, ik wordt er gek van!!!!!!!!!!! en verder is hij de liefste parkiet die er is.
Wie weet er raad?

prissie

Hahahah en ik pas aan Susanne vragen wat Bello met een kraan heeft...
Die doet dat dus ook, zodra de kraan aangaat dan komt er actie in, gaat ie roepen en soms krijsen en zich poetsen, rekken en strekken... alles word uit de kast gehaald als de kraan open gaat, geen flaaaauw idee waarom ie dit doet, maar ik moet er wel om lachen iedere keer, heel erg apart vind ik het en typisch, misschien willen ze de herrie overstemmen?
Het is natuurlijk wel een aardig kabaal als de kraan voluit openstaat en parkieten willen die herrie nogal eens overstemmen...
Denk niet dat je hier iets tegen kunt doen, behalve er om lachen, ik vraag dan altijd "ow wil jij liever afwassen dan? mag wel hoor..."

Groetjes Priscilla.

Maur@

Bij ons is het de waterkoker, zo gauw die aangaat gaat iedereen er bovenuit schreeuwen. Vreemd, maar wat kun je eraan doen, volgens mij niets.

Chantalleke

Mag hij ook wel eens onder de kraan??? Mijn parkietjes sloven zich namelijk ook altijd zo uit als de kraan aan gaat. Het is altijd oppassen wanneer je de kraan aandoet en de vogeltjes zijn los. Het zijn dan net 2 kamikaze-parkieten. Ze nemen een snoekduik zo de wasbak in. En een herrie dat ze dan maken. Zo blijven ze een tijdje spetteren en schateren en vervolgens gaan ze kleddernat en moe maar voldaan weer rustig op hun kleerhangertje bij het raam zitten.

Ook de logeerparkietjes die wij wel eens in huis hebben reageren heel sterk op het geluid van de kraan, maar die durven niet te badderen in onze keuken (misschien dit jaar wel  :-X) Typisch hè?

Ik zou er inderdaad gewoon maar een beetje lollig om doen zoals Priscilla. Laat hem af en toe maar eens lekker van het water uit de kraan genieten

Groetjes
Chantal

judithdejong

hoi,

Zo zie je maar weer dat elk parkietje anders is van karakter want Baco doet dat niet als de kraan open staat maar als ik aan het stofzuigen ben en hij zit in zijn kooi. Niet normaal wat een geluid er uit zo'n klein beestje kan komen....moet er ook wel om lachen hoor.
Volgens hoef je er ook niks aan te doen, als je er veel last van heb de doek over de kooi doen.
Doe ik ook wel is als het me te gortig word (niet als ik aan het stofzuigen ben hoor) dan zeg ik 'ga jij maar even een tukkie doen'.
voor de rest ik zou het niet weten.

Groetjes,
Judith