Hoe haal ik mijn moeder over om een grasparkiet te nemen?

Gestart door Jolinda, juni 04, 2005, 10:54:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jolinda

Hoi

Misschien een beetje rare/domme vraag maar: hebben jullie een idee hoe ik mijn moeder overhaal om een parkiet te nemen, want opzich zegt ze geen nee, maar ook geen ja.Dus hoe zou ik haar nou kunnen overhalen?

Greetz

Parkieten-Freak

Laat haar het gehele "Dagboek van een jonge grasparkiet" eens lezen:
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php
Moeders zijn erg gevoelig voor deze verhaaltjes. :P
Succes, en laat even weten of het gelukt is :wink:


Dick uit Aruba

Er zijn een paar manier om haar over te halen.

Ten eerste denk ik dat een moeder graag in jou wil zien of jij de verantwoordelijkheid wel kan dragen voor  de verzorging van een huisdier. Als je kamertje bijvoorbeeld altijd een rommel is, en je laat altijd overal je spullen slingeren, dan kan ik me voorstellen dan je moeder niet gelijk goedkeuring wil geven voor een huisdier. Zeker een vogeltje. Vogels creëren immers een hoop stof en vereist dus veel onderhoud. Dus zorg ervoor dat je moeder in jou een goede verzorgster kan zien.

Ten tweede ik haar eens meenemen naar een dierenwinkel of een kweker. Grasparkieten zijn mooi en grappig om te zien en doen het hartje van je moeder snel smelten.

Ook zou ik goed het forum nalezen over HOE een parkiet te kopen en waar je allemaal op moet letten. Het zou natuurlijk niet leuk zijn als je parkiet, die je net heb gekocht, ziek ik. Het zullen dan je ouders zijn die gelijk de portemonnee moeten opentrekken om een dierenarts te betalen.

Kijk een op deze site naar een leuk filmpje. Tamme grasparkietjes zijn een genot om naar te kijken en vertederen het hardste hart. Roep je moeder en zeg dan: "Kijk mam wat een leuk filmpje!"

Veel succes!

Dick.