HELP mijn parkiet doet raar!

Gestart door Rowan, juli 31, 2006, 08:42:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowan

mijn parkiet (mannetje) zit samen met een vrouwtje in een wandvoliere en een binnen hok. maar het mannetje doet raar. hij kijkt naar boven doet af en toe zijn ogen langzaam dicht en ademt niet normaal. en zijn achterwerk gaat ook op en neer. wat kan ik hier tegen doen? kan ik vitamine kopen of iets dergelijks...

Chantalleke

Niet zelf gaan dokteren, maar een bezoekje brengen aan de dierenarts lijkt me in dit geval de juiste beslissing!! Het klinkt alsof je parkietje ademhalingsproblemen heeft. :-[  De symptomen die je nu noemt lijken er te wijzen op bijvoorbeeld een bacteriele infectie van de longetjes! Dan heeft je parkietje meer nodig dan alleen wat extra vitaminen! Een dierenarts kan besluiten je parkietje antibiotica te geven. Met de juiste medicijnen denk ik dat je kleine vriendje er zo were bovenop is.

Veel sterkte en laat je even weten hoe het afgelopen is?

Chantal

Safrena

Hey Rowan

Zoals Chantalleke reeds zei
Het beste zo snel mogelijk even langs een vogelarts gaan

vele groetjes

budgie

Misschien klink ik afgezaagd omdat ik het vaker over deze ziekte heb, maar vraag ook aan de vogelarts of het aspergillose zou kunnen zijn! Je hebt toch geen compostbak, -vat of -hoop in de buurt van je vogels?
Daarin leven schimmels die voor vogels erg schadelijk zijn.

Rowan

het is al te laat. hij is vandaag 2 augustus om 9:05 overleden. :'( :'( :'( :(

Chicowen

Wat een naar bericht weer. Weet je wat het nou geweest is?
In ieder geval heel veel sterkte.
Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Tussen het plaatsen van je eerste berichtje en dit laatste verdrietige berichtje zit twee dagen. Vraag me dan ook af: Ben je wel met je parkietje naar de dierenarts geweest?? Ook ivm besmettingsgevaar is het van belang te weten wat er aan de hand was.

Chantalleke

Och Rowan, wat naar nu toch!
Maar net als Ingrid vraag ik me af of je wel een dierenarts hebt ingeschakeld. Als je parkietje ziek was dan bestaat er een redelijke kans dat je parkietenmeisje ook besmet is geraakt. Dan is het wel van belang te weten wat je parkietjes precies had.

Veel sterkte in ieder geval!
Chantal

budgie

Ik liet mijn overleden vogels altijd onderzoeken. Als je weet wat er aan de hand is geweest, kun je indien mogelijk, maatregelen nemen om herhaling te voorkomen. Als je meer dan één vogel hebt, is zo'n onderzoek zeer aan te bevelen. In ieder geval leef ik met je mee, Rowan. Het blijft verschrikkelijk om een parkietje te verliezen ....

missie_go

heej, wat erg voor je:'(

gelukkig heeft hij wel een goed leven bij je gehad, maar het blijft natuurlijk wel super erg

heel veel sterkte en groetjes van margo

judithdejong

Ook van mij heel veel sterkte.
Hopelijk gaat het met je meisje parkietje wel goed.


kaboutertjes

Wat erg dat het parkietje het niet hebt mogen redden.
Ben benieuwd wat het is geweest en of het ook besmettelijk is geweest voor je andere parkietje.

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie

Safrena

Citaat van: Ingrid op augustus 02, 2006, 09:28:11
Tussen het plaatsen van je eerste berichtje en dit laatste verdrietige berichtje zit twee dagen. Vraag me dan ook af: Ben je wel met je parkietje naar de dierenarts geweest?? Ook ivm besmettingsgevaar is het van belang te weten wat er aan de hand was.

Hey Rowan

Ik sluit me aan bij het bericht van Ingrid.
Vind het zo verschrikkelijk voor je parkietje dat hij/zij overleden is en voor het overgebleven vriendje.
Maar ook ik vraag me af of je langs de dierenarts bent geweest
Tussen het advies om naar de dierenarts te gaan en het overlijden zitten inderdaad twee dagen en dan zeg je "het is te laat" :'(

Vele groetjes

Rowan

ja, ik weet het. ik wist het gewoon niet wat ik moest doen :'( er was iets met de ademhaling stond op de site dat het door het warme weer kwam. dus ik dacht het gaat wel weer over. want het was ook al weer beter als die dag er voor.

Sara

Je ziet maar,dat je altijd naar de dierenarts moet gaan als je grasparkietje symptonen heeft van 'n ziekte of aandoening. :(Veel sterkte met het verlies van je parkietje.

Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

#15
Citaat van: Chantalleke op juli 31, 2006, 09:19:37
Niet zelf gaan dokteren, maar een bezoekje brengen aan de dierenarts lijkt me in dit geval de juiste beslissing!!  Het klinkt alsof je parkietje ademhalingsproblemen heeft. :-[  De symptomen die je nu noemt lijken er te wijzen op bijvoorbeeld een bacteriele infectie van de longetjes! Dan heeft je parkietje meer nodig dan alleen wat extra vitaminen! Een dierenarts kan besluiten je parkietje antibiotica te geven. Met de juiste medicijnen denk ik dat je kleine vriendje er zo were bovenop is.

Veel sterkte en laat je even weten hoe het afgelopen is?

Chantal

Citaat van: Safrena op juli 31, 2006, 09:54:31
Hey Rowan

Zoals Chantalleke reeds zei
Het beste zo snel mogelijk even langs een vogelarts gaan

vele groetjes

Hey Rowan

Deze bovenstaande heb je als antwoord op je vraag gekregen, en dan wist je niet wat te doen :o
Vind het heel erg voor je overgebleven parkietenvriendje dat zij nu alleen is. Wens haar dan ook veel sterkte  :'(

vele groetjes

Ingrid

Erg jammer dat je het gegeven advies niet hebt opgevolgd. Een zware ademhaling wijst op ziekte en is geen gevolg van warmte. Het wippen met het staartje duidt vaak op pijn. Maar goed, daar heb je nu niet zo veel meer aan. Wel zou ik het popje wat overgebleven is goed in de gaten houden, een luchtweginfectie, als dat het is geweest, is namelijk besmettelijk.