heeft iemand tips,advies of gewoon leuke weetjes?

Gestart door manuelatje, juli 22, 2006, 21:57:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

manuelatje

Hoi allemaal,
:D
Hartstikke bedankt voor jullie reacties op de vragen die ik op het forum gesteld heb,
dit zullen niet de enige vragen blijven :-[
Ik ben zo bang dat ik het verkeerd doe of dat het allemaal fout gaat. :(
Breezer woont nu een week bij ons en is nu nog geen twee weken geleden pas uitgevlogen uit het nest.
Ik snap heel goed dat ie nog erg jong is en dit is pas de eerste keer dat ik een parkiet heb.
Ik ben er hartstikke blij mee en zou niet meer zonder kunnen. :D
Als ik dan naar iedereen op dit forum kijk begin ik echt aan mezelf te twijfelen.
Bij iedereen zijn hun vriendjes al zo tam en zo kundig! Echt knap.
Als ik dan naar mezelf kijk heb ik het idee dat ik het allemaal fout doe.
Ik probeer het echt te doen zoals je overal leest,maar toch ben ik nog steeds in twijfel!
Nou ben ik best wel een onzeker iemand en heb je er niet veel voor nodig om mij aan het wijfelen te brengen. :-[
Hebben jullie nog goede tips,advies of wat dan ook over het tam maken,los laten en de verzorging?
alvast bedankt
xxx
manuela

Ingrid


pbos

Hoi,

ik denk niet dat je je zo druk hoeft te maken. Je hebt gewoon veel geduld nodig. Het komt echt niet zomaar vanzelf. En je parkietje is nog heel erg jong. En karakter van de vogel speelt ook een rol. Mijne was in het begin ook heel rusitg. Is wel tam, maar deed niet veel. De laatste tijd speelt ie veel meer met alles in zijn kooi en zijn parkietenstok. Sommige pietjes hebben gewoon wat langer de tijd nodig. Blijf rusitg en het komt vanzelf.

Succes, Peter

judithdejong

Hoi Hoi,

Komt allemaal wel goed, je moet inderdaad best wel geduld hebben maar dan krijg je er ook wat voor terug.
Een hele hoop gezelligheid en je lacht je af en toe helemaal stuk om zo'n beestje.
Wat meer vertrouwen hebben in jezelf en in je parkietje, en dan komt het helemaal goed!!  :D
Baco is ook mijn eerste parkietje (de vorige twee waren van mijn moeder) en als er is wat was in het begin wat ik raar vond of zo dan belde ik gelijk mijn moeder en keek ik gelijk op parkietenfreak.nl of op dit forum en uiteindelijk was er niks aan de hand.
Nogmaals komt allemaal wel goed.

Trouwens wat een superleuke naam Breezer,  :P !!!

Groet,
Judith

Ingrid

Op de door mij meegegeven links zijn voldoende tips te vinden. Dus bij deze maar een slotje *KLIK*.