weet iemand raad???

Gestart door Carl, juli 21, 2006, 21:07:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carl

Hallo allemaal, onze Ricky is een vrolijke parkiet alleen heb ik een vraagje ik zat net even met hem buiten en wat mij opviel is dat hij aan zijn kop krapt...net doet of hij gaapt, weer krapt en dan weer soort van gapen.....maar het is geen gapen heel apart gezicht, doen meer parkieten dit of mankeert hij wat, hij komt namelijk niet ziek over....wel als hij op de schouder zit....doet hij regelmatig even niezen.....kan iemand mij helpen wat dit kan inhouden en of het ernstig is??Alvast bedankt ook namens Ricky :)

Sonja

Hoi Carl,

Zoals je het beschrijft, denk ik niet dat er iets aan de hand is met je parkietje.
Parkietjes hebben ook weleens jeuk, en krabben zich dan. Ook gapen is normaal, dat doen alle parkietjes zo nu en dan. ;)
Pas als je parkietje zich echt voortdurend zit te krabben, kan het zijn dat hij last heeft van beestjes. Hier kun je achterkomen door 's avonds een witte doek over de kooi te hangen. Als je daar dan 's morgens rode puntjes op ziet, heeft hij daar dus last van.

Niezen doen ze soms, om iets (bv. stof oid) uit hun neusje te verwijderen. Dit is niet erg.
Wel moet je even goed in de gaten houden, of je parkietje niet teveel niest, en of er dan vocht uit zijn neusje komt. Dan kan het zijn dat hij verkouden is, en moet je even naar de dierenarts gaan.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat er niet dat er iets aan de hand is met Ricky. ;)

Groetjes, Sonja.

Carl

Thanks.....als hij niest komt er geen nattigheid mee, heeft hij wel gehad maar is weer over gegaan. Bedankt voor de tip ;D

judithdejong

Hoi,

Ik dacht dat ze ook wel is 'gaapte' omdat het ze het dan warm hebben?! Is dit zo of heb ik dat soms zelf verzonnen, nu ga ik toch wel twijfelen.
Niet dat Baco dat veel doet, maar zo nu en dan dus wel en dan zit ie ook met zijn vleugels wijdt daarom leg ik die link zo denk ik.

Groet
Judith

Parkieten-Freak

Het kan inderdaad dat parkieten met open snavel zitten als ze het warm hebben.
Gaap-achtige bewegingen maken ze echter ook, net als mensen.  ;)