Update Huize Isodorus

Gestart door maartje, juli 20, 2006, 13:16:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartje

Een zeer goede dag vriendinnen, vrienden en kromsnavels,

Jullie hebben al een hele tijd niks van mij gehoord (sommige van jullie wel via een PB-tje) maar ondertussen ben ik afgestudeerd (Bachelor Social Work, blijft leuk om te vernoemen), heeft Isodorus een parkieten-maatje Mus, en heb ik het waargenoegen om Isodorus voor 4 weken te herenigen met zijn ouders en broer  :-*. Met andere woorden er is nu een gezellig logeerpartijtje met Vledder, Kleintje, Joey en Kip.

Toen Annika aan mij vroeg of ze bij mij konden komen zei ik uit volle borst JA. Later vond ik het wel erg spannend worden. Vanaf Maart dit jaar heb ik mijn eerste parkietje, heb ik heel even mogen genieten van Vladimir en Dorfmeister, maar nu heb ik er 6!! "Gelukkig" gaan Vledder en Kleintje niet (vaak) vliegen, durf ik Mus nog niet los te laten omdat hij nog niet tam genoeg is en hoef ik, wanneer ik naar het toilet ben geweest, maar op zoek naar drie parkieten.
Het is de grootste gezelligheid met het geklets. 's Avonds doe ik eerlijk gezegd wel een doek over de kooi omdat ik 's nachts werk en wel aan mijn slaap-uren moet komen. Dit werkt gelukkig goed, pas als ik de doeken van de kooi haal begint het gebabbel.
Isodorus is op dit moment de grootste vlieger, Joey blijft voornamelijk bij zijn kooi en Kip blijft het liefst bij KLeintje in de kooi. Ze zijn hier nu vanaf afgelopen zondag dus misschien moeten ze nog steeds even wennen.

De verleiding wordt nu wel erg groot om meerdere parkietjes in Huize Isodorus op te nemen, maar ik zal eerst eens even afwachten hoe dit verloopt. Het is wel een erg groot feest nu.

Gegroet Maartje, Isodorus, Mus, Vledder, Kleintje, Joey en Kip. (kan ik ook eens met een rij namen mijn groet doen vanuit de vogelafdeling van Burgers "Zoo", is mijn achternaam, vandaar)

Idske

Hoihoi,

Als allereerst: Gefeliciteerd met je afstuderen! ;D

Zo te lezen is het wel een gezellige boel daar bij jou in huis zeg! :D Het lijkt mij in ieder geval ontzettend leuk al die parkietjes bij elkaar, vooral het gebabbel. :-*

Groetjes Idske en Coco!
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Pam

Hé Maartje, leuk om te horen dat het allemaal goed gaat daar in Huize Isodrus !!!!!

Voor Annika is het denk ik ook een hele geruststelling dat haar parkietjes zo'n goed logeeradres hebben.

Veel plezier de aankomende weken met je "6-tal"

Groetjes Pam
Toedels Pam en Willem

Chantalleke

Zo een gezellige boel dus.  :-X
Lekker gekwebbel allemaal. Wordt weer 'stil' straks als je alleen je eigen twee vogelvriendjes over hebt.
Geniet er lekker van

Nog gefeliciteerd met je nieuwe titel trouwens  :P
Groetjes
Chantal

Sonja

Hoi Maartje,

Hartstikke goed dat je bent afgestudeerd! ;D Hartelijk gefeliciteerd! :D

Zo te lezen is het een gezellige boel bij jullie! :) Wat leuk dat Isodorus nu, tijdelijk, weer even herenigd is met zijn familie. ;) En dan nog een vriendje erbij ook, het kan niet op allemaal.
Ik vind het zo verschrikkelijk fijn voor jou, Annika en Isodorus dat alles uiteindelijk toch helemaal op zijn pootjes terecht is gekomen, na de moeilijke start die hij heeft gehad.

Geniet de komende tijd van je zes vrolijke vriendjes, maar dat gaat vast en zeker wel lukken! ;)

Groetjes, Sonja.

Anita1983

Hallo Maartje,

Welkom terug  ;D
Gefeliciteerd met het behalen van je diploma!  ;)
En nu.... volop genieten van de vakantie en de zes vrolijke, kletsende vriendjes!

Liefs,
Anita

Parkieten-Freak

Van harte gefeliciteerd Maartje met je afstuderen!  ;D
En wat ontzettend leuk, dat je een soort miniatuur avifauna op je kamer hebt hihihi!
En Iso zal wel blij zijn om zijn familie terug te zien! :D


Maur@

Gefeliciteerd Maartje en dat gekwetter, dat zijn welgemeende felicitaties voor je.

Ingrid

Hoi Maartje,

Gefeliciteerd!! En wat een gezellige beestenboel is het nu bij jou  :-*. Erg leuk voor Isootje dat hij even weer herenigd is met zijn familie en daarnaast heeft hij maatje Mus  ;D.

Groetjes, Ingrid

maartje

Dank je wel voor jullie felicitaties en inderdaad het is 1 groot feest.

Het leukste vind ik de wedstrijdjes die onderling gevoerd worden. Allemaal tegelijk het hoogste (en hardste) woord willen hebben  ::) . Wie de winnaar is ben ik nog niet uit, maar daar heb ik nog even de tijd voor.

Wanneer Annika terug is gaan ze met de hele bups naar Annika (dus ook mijn parkietjes), want dan ga ik even op vakantie. Erg fijn geregeld. Gelukkig ga ik naar een muziekfestival die de stilte voor mij kan opvangen.

Nu merk ik ook goed dat ook écht elk parkietje anders is. Super leuk! De ene is brutaal, de ander vind álles goed weer een ander is een angsthaas.. en zoals ze op elkaar reageren, geweldig om te zien. Jammer dat het zo'n mooi weer is, anders had ik graag een stoel gepakt en de hele dag naar de kooien zitten koekeloeren.

Bij deze aan jullie! Geniet van jullie aller grootste vrienden (en een beetje van het weer)!

Directeur Maartje, miniatuur Avifauna "Het vogelparadijsje" Huize Isodorus

Pam

Geweldig dat het allemaal zo goed gaat !!!! ;D

En inderdaad het is echt leuk om te zien hoe verschillend "de beestjes" kunnen zijn. Dat zie ik ook bij mijn twee deugnietjes.

Ik wens je nog veel plezier met z'n allen en wens je een hele fijne "muziek"vakantie.

Groet Pam

Oja, in mijn vorige berichtje was ik vergeten je te feliciteren, alsnog bij deze: VAN HARTE !!!!
Toedels Pam en Willem

smartie

Gefeliciteerd!! Bachelor vind ik altijd wel een tikkie vreemd in mijn oren klinken.. doet me stiekem een beetje denken aan een vrijgezel  ;) :P Toch voor jezelf wel grappig. Als ik nu van bepaalde instanties een brief krijg zetten ze drs voor mijn naam. Zo raar. En de titel Master of Science vind ik ook een rare: kan er maar niet aan wennen! Heb je al meteen een leuke baan gevonden trouwens?

Back on topic. Leuk om te horen dat het zo goed gaat met de parkietjes. En dat je loge's van Annika in huis hebt. Herkennen ze elkaar nog? Grappig dat jij jouw nieuweling MUS genoemd hebt en Annika die van haar KIP!!! Geen aparte naam er meer bij dus. Isodorus is natuurlijk een mond vol, maar kort je vast weleens af tot Iso. Toch vond ik die andere namen die je bedacht had ook wel grappig. Maar goed, dit is wel lekker kort en ook super leuk!

Ze zijn inderdaad allemaal zo verschillend van karakter. Pino is zo eigenzinnig. Ze heeft echt d'r eigen willetje. Maar bijten in mijn vingers of in mijn kleding met gaten tot gevolg bestraf ik toch echt. Al vanaf het begin en het lijkt nog steeds of ze het soms gewoon leuk vindt om uit te proberen tot hoever ze kan gaan. Ze wil heel duidelijk de dominante factor zijn in huis. Met de loge's Timo en Yuri was het niet anders. En nu alleen zij en Lucky over zijn is zij nog steeds dictator. Al hoewel Lucky wel wat van zich afbijt. Maar stiekem denk ik toch al erg hitsig is. Probeert op Pino te stappen met een poot. Moet ze nog niks van weten en vliegt dan weg of bijt van zich af. Heel af en toe tikt ze weleens 'opgewonden' terug. Maar vervalt dan al snel weer in een uithaal. Misschien is ze er gewoon nog wat jong voor ofzo.

Lucky is zo'n lieverd. Wil graag aan mijn tanden zitten als ze die ziet als ik tegen haar praat gaat ie eraan proberen te frunikken. Geeft snavelkusjes en is af en toe verliefd op mijn nagel. Stapt heel trouw op en komt ook weer naar me terug waggelen. Door het kortwieken gaat het vliegen nog moeizaam, maar ik ben super blij dat het steeds beter gaat. Vandaag vloog ze vanaf mijn schouder naar de kooi van Pino: 3 meter verderop. En verloor daarbij een geknipte veer. Dus hopelijk kan ie binnenkort ook weer lekker vliegen. Daar is een parkiet voor geboren vind ik... tenzij het echt niet anders kan.

Nou, geniet maar even lekker van ze, voor je zelf lekker van je welverdiende vakantie gaat genieten! Hou ons maar op de hoogte van de avonturen van de parkietjes: altijd super leuk om te lezen!!!

maartje

Update 2
de eerste week verliep goed.
Joey is de dapperste en komt als eerste uit de kooi, maar wordt wel meteen nieuwsgierig, doch soms vijandelijk, benaderd door Iso.
Kip en Kleintje volgen elkaar en bleven voornamelijk samen in de kooi. Vledder zoekt, nadat de situatie veilig is verklaard door Joey, de lamp op naast de kooi.
Mus kan helaas nog niet los vliegen en het tam maken wordt erg bemoeilijkt door de afleiding van de avonturen van de anderen.
Zoals Annika voorspelt had zijn er ookal wat snoekduiken gemaakt door Vledder en Kleintje. Dat is altijd weer even schrikken en de grond afstruinen opzoek naar de duikelaars.
Kip is helaas geen fan van mij, zelfs met trosgierst niet, ik hoop dat dit alleen voor mij geldt en niet voor Annika.
De opvoedcursus voor Mus en de heropvoedcursus voor Iso moest ik helaas staken. Ik lig, hang, zit en verveel me nu te pletter met een lichte nek-hernia en gescheurde spier in mijn rug. Ik durfde ze een tijdje niet los te laten, omdat mijn reactie vermogen sterk wordt beinvloed door mijn pijnstillers en ja.. mijn reikwijdte om ze uit benarde posities te redden is ook niet denderend.
De parkietjes van Annika zijn wel de voortreffelijkste voorbeelden die Iso maar kan hebben, maar ja zoals een puber behoort te doen trekt ie zich nergens iets van aan en is ie te eigenwijs om ook maar iets van ze aan te nemen. Annika heeft aangeboden om de cursussen voor te zetten wanneer ik op vakantie ben. Nog een paar dagen en dan zal ik toch echt afscheidt van ze moeten nemen. Geluk bij een ongeluk is dat ik nu niet kan werken en dus thuis moet blijven en dus met volle teugen het circus kan bewonderen. (met dit weer en de gezondheid kan ik nu toch de ligstoel pakken en mezelf lekker voor de kooien nestelen!!)

smartie

Haha, ik vind Joey er inderdaad wel als de stoerste van het stel uitzien. Heb hem vaak gezien op de foto's met zo'n opgewonden koppie, dus dat verbaasd me eigenlijk niks.

Jammer dat Mus nog niet met de opvoeding kan beginnen door alle drukte. Is het geen idee of is het onmogelijk om Mus dan apart in een andere kamer te nemen en daar met hem/haar te trainen? Dus ergens waar hij/zij niet zo wordt afgeleid?

Hmm, jammer dat Kip je een beetje links laat liggen. Maar je moet je maar bedenken dat niet iedereen het goed met iedereen kan vinden. En beter dat Kip je niks vindt dan Iso of Mus, toch? Die heb je maar voor heel even en de andere 2 voor je leven!

Ik hoop dat je zelf snel weer opknapt en je beter gaat voelen maar dat je tot die tijd wat kunt genieten van de gratis shows die voor je worden opgevoerd. Beter dan de clinic clowns toch??

Hopelijk maakt Annika er dan ook zo'n verslag van tijdens jou vakantie. Kunnen wij mooi allemaal mee genieten van de wilde verhalen....

Annika

ben ik weeeeeeeer en wat is het meteen stil hier in huis  :( ik wil ze teruuuuuuug  ::) ;)  Fijn om te lezen dat het zo goed gegaan is en leuk ook natuurlijk! Ben al benieuwd naar de 6 stuks straks hier in huis. Erg nieuwsgierig of Iesje het hier nog zal kennen.
En natuurlijk afwachten of Kippie nog een beetje tam zal zijn. Anders wordt het weer een aantal dagen boven in de logeerkamer, wennen aan ons en pas daarna weer bij de rest.
Mocht het met Mus ook nodig zijn doen we dat ook gewoon!

Nou meis,  heel veel sterkte nogmaals met je hernia  :( hopelijk gaat het gauw beter met rust! We spreken morgen wel af wanneer we het stel komen halen!

Geef ze alvast maar een dikke knuf van ons!

Liefs Annika

Parkieten-Freak

Welkom thuis Annika. :)
Hopelijk heb jij net zo'n fijne vakantie gehad als jouw gevederde vrienden! ;)


Annika

dank je wel Anneke : dat heb ik zeker!