Toch nog wat vraagjes

Gestart door mickael, juli 14, 2006, 00:28:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickael

Hallo allemaal,

Ik heb al een half jaar een heel erg leuk parkietje :-* :-* :-*
Hij was al vanaf het begin tam. Het is geen knuffelaar, maar komt wel vaak bij ons zitten. Zelf als er visite is gaat hij van hand naar hand en van hoofd naar hoofd.

Het probleem is dat hij vanwege het werk van ons, dagelijks tot 17:00 uur alleen in zijn kooitje zit.
Wij vinden dit vervelend voor hem en zitten er aan te denken om een tweede parkietje erbij te kopen.

Nu heb ik al heel veel gelezen op de site, maar ik ben toch nog voor een paar dingen bang :o
Ten eerste is hij erg bezig met te leren praten. Het is altijd een kletsertje geweest, maar nu komen er al echt praatgeluidjes uit. Ik ben bang dat als ik een parkietje bij hem zet, dat er nooit meer woordjes uit zullen komen.

Daarnaast ben ik toch nog steeds een beetje bang dat hij geen aandacht meer voor ons heeft en hij niet meer tam is.
Dat zou ik heel erg jammer vinden, want hij is nu juist zo leuk!!

Kunnen jullie mij een tip geven wat ik nu moet doen  ????
Misschien kunnen jullie ook iets zeggen over de maat van de kooi als er twee parkietjes zijn.

Groeten,
Mickael

Sonja

Hoi Mickael,

Je zult je parkietje een groot plezier doen door hem een vriendje te geven, zeker omdat hij nu de hele dag alleen is zal hij erg genieten van een soortgenootje. :)

Je hoeft niet bang te zijn dat je parkietje dan niet meer zal praten, hoor.
Als je voldoende met hem bezig blijft, en de woordjes/zinnetjes blijft herhalen, zal hij blijven praten.
Zelf heb ik ook pas later een vriendinnetje voor mijn parkietje erbij gehaald. Joepie praatte toen al, en weet je wat nu zo leuk is? Pucky heeft ook praten geleerd, niet alleen van mij, maar ze zegt ook woordjes en zinnetjes na die ze van Joepie hoort. :D
Erg gezellig, 2 van die kletskousjes!

Als je 2 parkietjes hebt, zullen ze zeker ook veel naar elkaar toe trekken en samen willen spelen. Maar ze zullen ook gezellig samen bij jou komen, en genieten van de aandacht die je ze geeft. Dat is dus dubbel zoveel plezier! ;)

Wat de minimale maat voor een kooi moet zijn voor 2 parkietjes, kun je hier lezen:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=3652.0

Maar: hoe groter, hoe beter!
Let ook op de afstand tussen de spijltjes: die mag niet meer bedragen dan 1 cm, anders kan de parkiet zijn kopje tussen de spijlen doordringen, en dat mag natuurlijk niet.

Veel succes met je keuze!

Groetjes, Sonja.

mickael

Hoi Sonja,

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd, maar mijn parkietje praat nog niet.
Hij begint het nu een beetje te proberen, maar hij kan nog geen woordjes of zinnetjes.

Is de kans groot dat er wel woordjes en zinnetjes uitkomen als er een parkietje bij zit?

Groetjes,
Mickael

flirish

Volgens mij zal hij verbaal nog vaardiger worden als hij continu een makkertje heeft om tegen te kwebbelen.... Je kan ze dan echt horen interageren..... Schitterend.... Ik zou het zeker doen hoor. Je parkiet gaat het heerlijk vinden.....

Sonja

Hoi Mickael,

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als de aanleg er is (en blijkbaar is dat zo met jouw parkietje) kan het zijn dat hij het toch gaat proberen.
Het kan echter ook zijn dat hij liever met zijn vriendje in het 'parkiets' zal kwebbelen, maar probeer dan niet teleurgesteld te zijn.
Het belangrijkste is immers toch, dat jouw kleine parkietenvriendje gelukkig is. ;) En als je hem een soortgenootje gunt, zal je hem daar zeker een heel groot plezier mee doen! :)
Het is bovendien geweldig leuk om te zien hoe 2 parkietjes spelen, elkaar kroelen e.d. Je hoeft bovendien niet bang te zijn dat je parkietje dan niet meer tam zal zijn, want ze zullen zeker samen spelen, maar ook graag bij jou, hun grote mensenvriend, blijven komen! :)

Succes met je keuze.

Groetjes, Sonja.

Pam

Hoi,

Mijn oudste parkiet, Okkie, was erg snel met praten. Nu hebben we Gijs erbij en Okkie praat nog steeds. Ik moet je wel zeggen dat ik nog niet heb gemerkt dat Okkie meer woordjes erbij heeft geleerd, misschien komt dat wel omdat Gijs er nu bij is. Ik zou zeggen gewoon blijven proberen en dan opeens........... hoor je ze "praten".
Hoe het met Gijs gaat weet ik niet, hij kwettert alleen nog maar, maar goed het kan best zijn dat Gijs geen "aanleg" heeft om te praten.
Maakt mij ook niets uit ik ben heel erg gek met mijn "jongens".

Succes verder.

Groet Pam
Toedels Pam en Willem