aanschaf van kat bij parkiet. iemand ervaring

Gestart door Lenthe, juli 11, 2006, 23:20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lenthe

ik heb 2 parkieten. ze zijn tam en kunnen los vliegen.
nu wil mijn man een kat hebben. heeft iemand hier ervaring met het hebben van katten en vogels. of moet ik gewoon afwachten hoe het dadelijk loopt. hoe zouden we de poes kunnen laten wennen aan de vogels zodat ik niet mijn 2 kleine schatjes in de kooi moet laten.

Sonja

Hoi Lenthe,

Zelf heb ik geen ervaring met katten, samen met vogels.

Maar mijn mening is dat je het beste of voor een kat, of voor vogeltjes kiest, en niet beiden.
Sommige mensen zullen zeggen dat het wel kan, bv. "vogeltjes los, kat uit de kamer, of naar buiten", maar ik vind het een te groot risico. Er blijven altijd momentjes van onoplettendheid, simpel omdat dat nauwelijks te voorkomen is.

Mijn advies: Niet doen!

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

#2
Katten met grasparkieten? Niet doen!
Het is vragen om problemen.
Er zijn enkele gevallen bekend waar deze combinatie goed gaat.
Er zijn ontzettend veel gevallen bekend waarin het fout gegaan is, met als gevolg dode parkiet(en) en veel verdriet.
Ben verstandig en begin er niet aan.

Waaauw...Sonja was 13 seconden eerder met antwoorden :D


Maur@

Het lijkt mij ook geen slim idee. De natuur van een kat is nu eenmaal dat hij achter een prooi aan gaat, wat het ook is een balletje, een muis, een kokertje een grasparkietje...... En één moment even niet opletten en een vogel weet te ontsnappen en het leed is niet meer te overzien.

Simba01

Lijkt mij ook niet echt slim om te doen.
Mijn buren hebben ook katten. Maar als ik de vogeltjes effe buiten in de kooi wil zetten moet ik er wel steeds bij blijven.
het is gewoon het instinct van die dieren.
Gisteren liepen die katten al met een klein konijntje in de bek.
Moet er niet aan denken dat ze de vogeltjes te pakken krijgen.

groetjes

Josephine

ik had al een kat voor ik een parkiet kreeg, maar hij is nagenoeg altijd buiten! alleen komt hj af en toe savonds eten.

Maur@

Citeermaar hij is nagenoeg altijd buiten

niet om jou persoonlijk aan te vallen. Maar door katten die altijd buiten zijn kan ik niet eens de deur open laten, in mijn eigen huis met de vogels binnen, als ik even de kamer uit ga. En hebben ze ook geen rust als ze in de buitenvoliere zitten in hun eigen tuin. Ik had vroeger ook zelf 4 katten, dus ben geen kattenhater, maar die kwamen mijn eigen tuin niet uit, daar zorgde ik wel voor.

Twee van onze vogels zijn door de buurkat uit hun kooi gejaagd en vermoord toen ik even boven de was aan het ophangen was. De kat kon ik niets verwijten, die volgt alleen zijn instinct en natuur maar.

Robintje

Een kat erbij is inderdaad niet erg slim. Zoals iedereen al zegt, in de basis is het de natuur van een kat om te jagen.

Wij hebben een parkietje en willen er nog eentje bij, maar ik ben echt een kattenmens en wil erg graag een katje. Toch gaan we dit voorlopig nog niet doen.

Ik weet wel van een aantal kennissen die een parkiet hadden en een kat waarbij de kat bang was van de parkiet, de parkiet dit doorkreeg en de kat begon te pesten door duikaanvallen te doen vanuit de lucht. Ik vond dat nogal een risico, want de kat kan op een gegeven moment natuurlijk toch de ingeving krijgen om eens uit te halen, maar dat is in hun geval gelukkig nooit gebeurd.
Maar hoe dan ook, het is dus niet zo'n goed idee om een jager en zo'n smakelijk felgekleurd hapje bij elkaar te brengen...