Wanneer een tweede?

Gestart door manuelatje, juli 16, 2006, 17:41:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

manuelatje

 
Hoi allemaal, :)
Ik ben manuela en pas nieuw op dit forum en het is allemaal nog een beetje spannend.
Ik kan hier ook nog niemand en het is dus best eng :-[
Sinds een paar dagen hebben we Breezer en zijn hier dan ook heel trots op en dol blij mee.
We weten alleen nog niet zo heel veel over parkieten en zou hier dan ook nog heel heel van willen leren.
Nu zijn we bezig om breezer tam te maken en hierzit al aardig schot in,maar vindt het best zielig dat hij nog geen speel kameraadje heef.
Als alles goed gaat willen we ooit nog een tweede parkiet hebben,maar we weten niet wanneer het juiste moment is.
Onze kweker zei dat je twee jonge parkieten niet tam krijgt en dus altijd met een beginnen.
Nou is mijn vraag wanneer is het goede moment om een tweede parkiet bij te nemen? :-[

Alvast bedankt
Manuela & breezer

missie_go

je kan wel 2 parkietjes tam krijgen, het duurt alleen wat langer 8)

(en maar je geen zorgen, iedereen hier op het forum is heel aardig hoor ;) :P)
persooonlijk zou ik eerst het eerste parkietje tam maken, en dan pas een andere aanschaffen

en op de site staat een heleboel info over de diertjes (www.parkietenfreak.nl)

nog heel veel plezier!!! en vele groetjes

prissie

Ja, wanneer is ie tam genoeg?
Ik denk dat je dat zelf wel een beetje kunt aanvoelen...
Ik weet niet hoe oud je parkietje is, maar je kunt het beste zoiezo de eerste rui afwachten denk ik, hierna weet je of het een man of vrouwtje is en kun je misschien wat bewuster kiezen voor een partner, of je een koppeltje wilt of niet...
Ik heb zelf net een parkietje en weet ook nog niet wat het geslacht is, dus ik wacht de eerste rui af en hoop dat ie dan goed tam is om er een 2e bij te zetten.
Ook ik wil er een vriendje bij, maar ik wilde Bello eerst helemaal tam hebben, dan is de kans dat de 2e snel tam is veel groter.
Bello is nu al erg tam, hij heeft vanmorgen zijn eerste vlucht gehad en ik kon m zo terug zetten, handtam is ie al volledig, alleen komt ie tijdens het vliegen nog niet bij je, maar hij is er pas 1x uitgeweest dus dat zegt niks.
Ik wacht dus tot na de rui zoiezo om  te zien wat het is en ik hier bewust een partner naast kan zetten, dan is ie ook aardig tam.

Groetjes Priscilla.

Anita1983

#3
Hallo Manuelatje,

Welkom op dit forum!

Wat ontzettend leuk dat je een vriendje in huis gehaald hebt  ;)
Het klopt inderdaad dat het wat langer duurt voor je twee parkieten tam maakt. Wij raden forumleden meestal aan om te kiezen voor 2 parkieten uit hetzelfde nestje, zodat deze parkieten elkaar al kennen.
Wanneer je er nu een 2e parkiet bij neemt, kunnen deze niet gelijk bij elkaar. Ook hier is tijd voor nodig.
Als je dit parkietje tam gemaakt hebt en er één bij haalt is het inderdaad vaak zo dat deze meehelpt om je andere parkietje tam te maken (ze leren ook van elkaar).

Het beste kun je inderdaad zelf aanvoelen of dit het juiste moment is om er een 2e bij te nemen. Ben je er zelf klaar voor of wil je eerst meer kennis opdoen?
Op de site kun je veel informatie vinden over de verzorging, voeding en het tam maken van je parkietje.

Heel veel succes en als je nog vragen hebt, stel ze gerust!   ;)

Liefs,
Anita

Annika

zelf heb ik zes weken na de eerste een tweede erbij gekocht en deze METEEN in DEZELFDE kooi gezet, ging prima.
Het zal misschien niet overal zo gaan en zeker niet bij parkietjes die langer alleen hebben gezeten, maar hier ging het echt gewoon goed.

Als er nu een parkietje bijkomt gaat ie wel eerst in een aparte kooi (nu zelfs aparte kamer) omdat het een stuk makkelijker tam maken is.

Groetjes Annika

Pam

Mijn tweede vogeltje (Gijs) is na één dag in een aparte kooi lekker bij mijn eerste vogeltje (Okkie) komen wonen. We hadden Okkie toen een jaar. En het ging direct goed.
Maar ik denk dat het ook wel een beetje aan de vogeltjes ligt. De een past zich sneller aan dan de ander, het zijn net mensen !!!!!!

Groetjes en succes met het uitzoeken van een tweede vriendje.
Pam
Toedels Pam en Willem

manuelatje

Hoi allemaal, :D
Hartstikke bedankt voor jullie reacties.
Heb besloten dat ik toch nog een week of 6 wacht.
De precieze leeftijd van breezer weet ik niet,maar wel weel ik dat ie nu ongeveer een weekje is uitgevlogen.
Sinds zondag mag die thuis af en toe losvliegen en dit gaat prima,hij komt steeds dichter bij en gister kwam die zelfs naast me op de bank.

In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie tips en reacties ;D
En iedereen is echt aardig :D

groetjes
Manuela&Breezer

Anita1983

Hallo Manuelatje,

Wat goed om te horen dat je parkietje steeds tammer wordt en dat hij lekker mag rondvliegen! Veel plezier samen.

Dank je voor je compliment  ;)
Als je (nog) vragen hebt, ben je altijd welkom!

Liefs,
Anita