Babyparkietjes aangeboden in Maasland (omgeving Rotterdam)

Gestart door Susanne32, juli 15, 2006, 12:59:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susanne32

Hallo!   :-X

Bij deze wil ik mijn 5 babyparkietjes op het forum aanbieden (voor meer info kunnen jullie ook kijken op het topic '2e nestje babyparkieten' onder 'mededelingen').

Ze zijn nu 3 tot 4 weken oud en de veren beginnen al goed door te komen.

Ik zoek voor mijn parkietjes een goed thuis, wat naar mijn mening inhoudt:

- Een schone kooi met voldoende ruimte en wat speeltjes
- Goed te eten & drinken
- Voldoende aandacht & gezelligheid, zeker als 't vogeltje alleen in een kooi zit
- Zo nu en dan mogen rondvliegen (het blijven tenslotte vogels)
- Bij voorkeur een rook- en katvrije omgeving

Ik hoop dat er mensen op het forum zijn die een parkietje zo'n omgeving kunnen bieden. Ik ben misschien veeleisend, maar ik vraag geen geld voor de parkietjes dus vind dat daar best e.e.a. tegenover mag staan. Ik vind afstand doen al vreselijk, maar als ik dan weet dat het beestje goed terecht komt, geeft dat in ieder geval een prettig gevoel :)

Meer info:

- Ik heb 5 prachtige, handtamme babyparkieten (eentje heeft waarschijnlijk een nieuw thuis gevonden)
- Over 3 tot 4 weken zijn zij klaar om het nest te verlaten en voor zichzelf te zorgen
- Over het geslacht kan ik momenteel alleen zeggen dat ik vermoed (dus niet 100% zeker!) dat het 4 mannetjes en 1 popje zijn
- Kleur: 2 zijn hemelsblauw met wit kopje; 2 zijn fel groen/geel met geel kopje; 1 is waarschijnlijk blauw met fletsgeel kopje
- Woonplaats: Maasland (PC 3155), in de buurt van Rotterdam, Vlaardingen, Hoek van Holland, Delft en Den Haag
- Mocht vervoer een groot probleem zijn, dan ben ik evt. bereid binnen een straal van 50 km het vogeltje te komen brengen (tegen een geringe vergoeding voor benzinekosten)

Ik hoop echt via dit forum nieuwe 'baasjes' te vinden, hier zitten tenslotte alleen echte parkietenvrienden :D

Dus als jullie zelf, of iemand die jullie kennen, interesse heeft in een (of meerdere) van deze leuke parkietjes, laat het me weten!!  ;D
Even woonplaats in titel gezet.
Gr PF


[verwijderd door de beheerder]

Susanne32

#1
En nog een van afgelopen week:

Andere foto's kunnen gezien worden
op onderstaande link
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8146.0
grSafrena


[verwijderd door de beheerder]

Susanne32

#2
Beste parkietenvrienden,

Even een update:

Voor degenen die het topic gemist hebben, is 1 van mijn 5 babyparkietjes - Kiwi - maandag ontsnapt & weggevlogen... Ondanks alle flyers en zoekacties, hebben we hem helaas nog niet teruggevonden...   :-\

Het jongste parkietje is heeft inmiddels een nieuw thuis gevonden en gaan we a.s. dinsdag naar zijn nieuwe baasje brengen, waar hij ook een vriendje krijgt om mee te spelen.

Dat wil zeggen dat ik nog voor 4 parkietjes (incl. Queeny uit het 1e nestje) een nieuw thuis zoek. Ze zijn inmiddels allemaal 6 weken geweest, eten en drinken zelfstandig, dus ze zijn klaar om het nest te verlaten.

Wie o wie wil en kan deze kleintjes aan een gezellig thuis helpen?

Hierbij 'pasfoto's' van Birdy, Bolle en Blue en Queeny:

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Hele mooie parkietjes Suzanne! :)
Laten we hopen dat de nieuwe baasjes zich snel melden!


prissie

Ik heb dit nestje "live" gezien en ze zijn  ;D
De kleinste in dit verhaal komt hier wonen en word de nieuwe levenspartner van Bello.
De andere parkietjes zijn echt super en we konden dan ook echt niet kiezen, we wilden ze allemaal wel meenemen!! :P
Queeny is de "grote zus" van het stel en een volbloed zus van Bello, zij is niet zo heel tam, maar wel geweeeeldig leuk!!
Ideaal voor iemand met een wat ouder parkietje die wat leven in de brouwerij zoekt, maar niet perse tamme parkietjes hoeft.

Bolle en Blue zijn echt om te lachen, de 1 een echte poetsfreak, dat word vast een dame en dan met recht, alle veertjes moeten recht zitten en voor dr verjaardag gaat ze vast een pot gel vragen!
De ander vreselijk ondeugend, precies zijn vader... partners in crime!

En Birdy... ach Birdy is gewoon een schatje, om te zien, maar het is ook gewoon een heel leuk en ondeugend vogeltje...

Zo misschien helpt dat, ik heb er al 1 en ben er superblij mee en de 2e is aantocht en daar ben ik nu al blij mee ook al is ie er nog niet eens  ;D

nathalie75

Hallo Susanne,

Ik ben op zoek naar 2 jonge parkieten. Ik zag dat u babyparkieten hebt en graag zou ik samen met mijn kinderen komen kijken naar jouw babyparkieten.
Wij zijn woonachtig in Rotterdam dus zitten we in de buurt.
Ik wacht uw reactie af. dit is mijn e-mail adres: tonynathalie@gmail.com
Alvast bedankt!
Groeten,
Nathalie

Annika

wow, dat zou top zijn  ;D  het is momenteel erg druk op de parkieten verkoop zag ik al, dus dat het zo via het forum kan is toch wel super.
Ik hoop dat het wat wordt voor jullie gezinnetje Nathalie!

Groetjes Annika

Susanne32

Hallo,

Inmiddels is Nathalie langs geweest en heeft 2 kleintjes mee genomen, het afscheid was even moeilijk, maar ik weet zeker dat ze bij Nathalie, Tony en de kinderen en fijn thuis gaan krijgen.

We hebben nu Queeny en een blauw met wit parkietje 'Blue' nog ter beschikking.

Mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het graag...  ;D


Groetjes,

Susanne

Danielle

Hoi Susanne,
Ik heb net een mailtje naar je terug gestuurd over het baby parkietje 'blue'.
Want het is echt een pracht parkietje. En ben echt geinteresseerd in dit parkietje.
Wacht in spanning af...

Groetjes Danielle en een snavelkusje van Gijsje

prissie

Hahah wat grappig, straks is heel het nestje onderverdeeld bij forumleden  ;D
Echt leuk, zo weten we ook nog hoe het leven staat van de broertjes en zusjes van onze vrienden  :P
Ze zijn echt heel grappig Danielle en vreeeeeselijk ondeugend, vooral Blue, die heeft een goed eigen willetje, maar is ontzettend grappig  :D
Ik heb er 2, 1 uit dit nestje, kleine broer Bruno en eentje uit het vorige nestje, Bello, een superstel  ;)

Susanne32

Hallo,

Naast Queeny is vanavond ook ons laatste babyparkietje 'Blue' opgehaald door Danielle en Joep, die speciaal uit Tilburg zijn komen rijden om te kijken of 'Blue' iets voor hun popje Gijsje was. Dat blijft nog even spannend, want Gijsje en Sammie (Blue) zijn beide popjes...  Maar we hebben goede hoop dat het gaat klikken, al zal het misschien even tijd nodig hebben.

We kregen al een sms'je van Danielle dat de rit terug naar Tilburg goed is verlopen en dat ze Sammie zonder al te veel problemen in zijn (haar) nieuwe kooi hebben kunnen zetten. We kijken natuurlijk reikhalzend uit naar nieuwe sms'jes & mailtjes over hoe Gijsje & Sammie het samen maken...  ::)

Het valt niet mee, alle baby parkietjes weg, het is gewoon rustig & stil, er heerst een soort 'emty nest' gevoel... Aan de andere kant zijn we natuurlijk heel blij dat we voor allemaal een goed nieuw thuis gevonden hebben... (we hopen alleen nog steeds op een levensteken van weggevlogen Kiwi...  :-\ )

Parkietenfreak, bedankt dat we via deze site in contact konden komen met fijne parkietenvrienden die de zorg voor een kleintje of kleintjes op zich hebben genomen...  ;D

Dit topic kan wat mij betreft worden gesloten!

Ingrid

Hoi Susanne,

Ik kan me voorstellen dat het nu stil in huis is. Gelukkig is er ook voor Blue, omgedoopt tot Sammie, een goed tehuis gevonden. We zullen de verhalen van Sammie ongetwijfeld nog wel tegenkomen op het forum ;).
En op verzoek ook hier een slotje *KLIK* ;).

Groetjes, Ingrid