Ik weet niet hoe ik vanuit het fotoalbum bij mijn fotobestand kan komen enzo ...

Gestart door budgie, juli 14, 2006, 13:58:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

budgie

Vandaag wilde ik wat foto's in het fotoalbum plaatsen, maar ik ben er waarschijnlijk te dom voor.
Ik heb overal zitten zoeken, ook bij de forumvragen, maar ik kom er niet uit. Als ik in het fotoalbum 'zit', weet ik niet hoe ik van daaruit bij mijn bestand kan komen. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.
Ahum .... eh ..... zou iemand die hier meer van weet dan ik, mij willen helpen?

Annika

links in de lijst kiezen voor upload bestand.

Dan browse en kun je je foto opzoeken (deze moet wel enigzins verkleind zijn)

succes!

budgie

Citaat van: Annika op juli 14, 2006, 14:50:55
links in de lijst kiezen voor upload bestand.

Dan browse en kun je je foto opzoeken (deze moet wel enigzins verkleind zijn)

succes!

Zover ben ik inmiddels gekomen. Ik kreeg de foutmelding: 'overschreden bestandsgrootte in CPG toegestaan'.
Bovendien las ik : '0 bestanden waren met succes geupload'.
Daar komt het probleem: hoe verklein ik dan mijn foto's? Ik heb zoiets nog nooit gedaan ...

Chicowen

Je kunt met je rechtermuisknop op de foto klikken en dan naar "openen met.." en dan paint kiezen. Dan open je de foto in paint.
In paint kun je dan in de bovenbalk op "afbeelding" klikken en dan klik je op "uittrekken/hellen". Dan opent er een schermpje waar je bij "horizontaal" en "verticaal" de gewenste grootte kunt invullen (in procenten). Wanneer je dit gedaan heb kun je op "bestand" klikken en dan op "opslaan als". Hier geef je de foto de gewenste naam en dan wordt de foto op die grootte opgeslagen en deze kun je dan uploaden bij het foto-album.
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is uitgelegd. Zo niet, dan hoor ik het wel.  ;)
Succes!

edit:
En ow ja, ik kies meestal voor 30% horizontaal en 30% verticaal, dan heb ik bij mijn foto's meestal wel een mooie maat, maar je moet maar even kijken hoe dat bij jou is.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

budgie

Bedankt Annika en Chicowen. Het is bijna helemaal gelukt. De foto's zijn verkleind en staan er. Alleen nog één vraagje: hoe krijg ik een tekst onder elke foto die op de albumlijst is te zien? (Sorry dat ik zo onervaren ben.)
Wil iemand even vanaf zijn of haar eigen computer kijken of het allemaal werkt met het bekijken van mijn foto's?

Chicowen

Ik heb je foto's al zien staan.
De tekst onder de foto's zou je vanzelf moeten kunnen tikken op het moment dat je ze ging uploaden. Daar moest je kiezen in welke map je ze ging zetten en daaronder stonden balken waar je de naam en extra informatie neer kon zetten.
Ik heb even gekeken hoe je de tekst achteraf erbij kunt zetten.
Als je ingelogt bent bij de albums, dan zie je bovenaan de pagina de knop "Wijzig mijn albums". Hier klik je op en daarna staat er linksboven de knop "Wijzig bestanden". Als je daarop klikt krijg je een scherm met jouw foto's en kun je de tekst toevoegen. Als je klaar bent kun je onderaan op "Pas wijzigingen toe" klikken.
Nogmaals succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

budgie

Het is alweer gelukt met jullie hulp! Eh .... vinden jullie het niet erg als ik nog eens wat vraag?

budgie

Zie je wel, daar héb je het al!
Is het zo dat indien ik nog een keer foto's wil plaatsen, ik dan een nieuwe map moet maken c.q. krijg?
Sorry mensen, maar ik werk nog niet zo lang met een computer (pas ca twee maanden) en weet het allemaal nog niet zo goed ......

Annika

nee hoor, als je foto upload doet, vervolgens browse, je foto's uitkiest en oke klikt krijg je de keuze in welk album je ze kwijt wil (ik heb twee albums, een voor mijn pietjes en een voor de jongen) + wat je erbij wil schrijven.

budgie

Het is allemaal gelukt. Er staan nu 11 foto's in 'mijn galerij'.
Ook van Billie die vandaag voor het laatst bij mij is ...... Heel erg diepe zucht ......

kanarie