broedblok schoonmaken

Gestart door karin v h, juli 08, 2006, 19:38:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Beste parkietenkenners,
Mag je het broedblok schoonmaken als er een ET-hummeltje is geboren en hoe pak je dat het beste aan of moet je het gewoon maar vuil laten. :P
Op de zoekfunctie kan ik het niet vinden al dacht ik dat het ergens had gestaan.
Met dit warme weer lijkt het mij niet echt fris om het broedblok niet eens schoon te maken of zegt iedereen laat maar zitten ;D !
Mijn kleintje is nou 12 dagen oud en ligt veel met zijn neus/bekje op de bodem, hij ligt dus in zijn eigen uitwerpselen te rollebollen of dit nou zo lekker is weet ik ook niet.
Groetjes karin sara, meisie, buffy en poekie

Even een woord vervangen door een ander woord.
Gr PF

Safrena

Hey Karin

Normaal word een broedblok schoongehouden door het popje.

Echter mag je zelf ook het broedblok schoon maken met een droge doek of uit krabben

Doe dit pas als de het kleintje al veertjes heeft dan kun je het kleintje er even uit halen en op een handdoek in een bakje zetten

vele groetjes

karin v h

Hoi Safrena,
Wat versta jij onder veertjes, het ET-hummeltje heeft beginnende veertje (wat heet :P), ze zijn zo'n 2 mm lang. Of moet hij echt in een verenpak zitten?
Groetjes karin

Safrena

Hey Karin

Je hummeltje moet nog niet helemaal in een verenpakje zitten

Van zodra hij /zij zijn eerste veertje heeft(niet meer kaal is dus) om hem / haar warm te houden kan het
Lekker in een handdoek die eventueel een beetje opgewarmd is

vele groetjes

karin v h

Gisteren het broedblok schoongemaakt. :)
Het ET-hummeltje in een schaaltje met een warme handdoekje uit de droogtrommel gezet, wat is het een schatje, oogjes open, aardig wat veertjes. Jammer :( dat het allemaal zo snel gaat, voor je het weet vliegt hij door de kamer, niet leuk).
Ik had het Et-hummeltje uit het blok gehaald en toegedekt toen kwam Sara (moeder) als een gek in het broedblok en ging op de eitjes liggen echt onder het mom...... dit is mijn eigendom, het zal wat worden als ik donderdag alle eitjes in de prullenbak ga gooien. :'(

Het andere vrouwtje zit rustig op haar eieren maar..... is weer begonnen met de wand te slopen van het broedblok ;D ze heeft zeker niets anders te doen. Ik heb haar al meerdere keren laten weten dat ik dat niet wil, want al die rotzooi komt in het broedblok en deze week moeten de eieren uitkomen, heb zelfs al de stofzuiger erin gezet om al die 'prut' voorzichtig weg te zuigen.
Ik weet niet wat ik daar aan moet doen :-\ ze zit ze echt af te vreten.
Groetjes karin, sara, meisie, poekie, buffy.