Petey kan niet meer goed vliegen

Gestart door LucenDenise, juli 10, 2006, 18:11:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LucenDenise

Hallo,

Sinds een jaartje hebben wij Petey, hoe oud hij precies is weten we niet. Vanaf het begin was hij al niet een vogel die super goed kan vliegen, Rico (ons ander grasparkietje) kan daarentegen super goed vliegen. Eerst vlogen ze met z'n tweetjes de hele kamer door maar sinds een paar weken is Petey steeds slechter gaan vliegen. Hij haalt de afstand van zijn kooi tot de parkietenboom (bijna) niet, en dat is maar een paar meter. Zodra hij wil vliegen kukelt hij omlaag. Het lijkt alsof hij zijn linker vleugeltje iets laat hangen maar zeker weten we dit niet. Een week geleden is hij 's nachts van zijn stokje gevallen of ergens van geschrokken, tenminste dat denken we omdat ze opeens alle kanten opvlogen in de kooi. Hij eet gewoon als vanouds en is ook nog speels.

Weet iemand van jullie wat ons Petey mankeert?

Denise en Luc

Kleintjes

Hoihoi,

't is best mogelijk dat door de val zijn vleugeltje uit de kom is geraakt. Hier is echter weinig aan te doen. De 'arm' weer recht zetten zoals bij osn als de schouder is de kom is, gaat bij vogels zo goed als niet omdat zij zeer ter botjes hebben. Onze botten zijn massief, de vogelbotjes zijn hol en daardoor veel breekbaarder.

Je zou eens naar de DA kunnen gaan om dit eens te laten nakijken, dan heb je tenminste zekerheid. Ook kan 't zijn dat de vleugel wat gekneusd is door de val. Laten nakijken is in elk geval mijn advies, ik weet niet wat anderen denken maar ik denk dat ze er wel achter zullen staan. Ik ben in elk geval benieuwd naar hun meningen.

Alvast veel sterkte met je vriendje en veel plezier met hun allebei.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses