Echt zielig maar toch leuk om te zien

Gestart door *Z*, juli 10, 2006, 18:08:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Z*

Hier een verhaaltje dat ik heb meegemaakt en dat ik kwijt wil,

Onze parkiet kon altijd uit zijn kooi wanneer hij wilde, het deurtje stond bijna altijd open.
Op een dag waren we allemaal weg, we vonden het zielig om hem zo lang in zijn kooi te laten dus lieten we het deurtje open staan.
Dezelfe avond kwamen we terug, het was al wat donker in de huiskamer. We liepen binnen en zagen dat het deur van zijn kooitje gesloten was, maar onze parkietje zat er alleen niet in !!! En wat zien we daaar, hij lag op de hoek van een kastje te slapen!!
Haha het was echt schattig om hem zo te zien..

Dus opletten als je weg bent van huis ;)

Ik heb wel hele leuke dingen meegemaakt ,, het zal erg moeilijk zijn om hem te vergeten :(

Josephine

Leuk wat er is gebeurt, ik vind het alleen heel zielig. Ik zou nooit het deurtje open laten staan als ik weg ga hoor! Er kan vanalles gebeuren, dat hij achter een kast valt bijv... of dat hij van een giftige plant gaat eten, weet ik veel...

groetjes Josephine

*Z*

Ahh dat was hij wel gewend er is een jaar lang niks gebeurd :) hij ging vanzelf al terug in zijn kooitje,, echt slim zijn deze beestjes

Annika

zelf ben ik absoluut geen voorstander van parkieten los laten als je er niet bij bent.
De eigenaren van twee van de jongen van Vledder en Kleintje doen dit helaas wel en het is al een paar keer bijna mis gegaan.
Een keer is een van de twee in een glazen windlicht gevallen waar ie niet meer uitkon, dus bij thuiskomst van het vrouwtje was ie helemaal overstuur.
Laatst is een van de twee achter de gordijnen terecht gekomen ( en dat met dit vreselijk warme weer  :o) en ook dus helemaal aan het hyperventileren werd ze gevonden.
Ik vind dit niet verantwoord, helaas kan ik er niets aan doen omdat het mijn pietjes niet meer zijn. Maar owh wat had ik graag anders gezien ...

smartie

Ik ben het helemaal met Annika en Josephine eens: mijn parkietjes mogen echt NIET hun kooien uit als ik niet thuis ben. Alleen onder toezicht mogen ze heerlijk ravotten! Zo help je ongelukken voorkomen en die zitten in een klein hoekje...

*Z*

Ja, het klopt wel je weet maar nooi, Maar toch het is wel anders als je maar 1 parkiet in huis hebt denk ik ,, ik vind het altijd zo zielig als ze de hele dag in een kooitje moeten zitten, vooral die van ons werd er knetter gek van,, zo zie je maar dat iedereen wat meemaakt en kunnen we er van leren ,,,

budgie

Ik zou NOOIT een parkietje zonder toezicht uit de kooi laten. Het kan 999 keer goed gaan en 1 keer fout.
Áls die ene keer gebeurt, trek je je de haren uit het hoofd!!! Vorig jaar is Sjakie met zijn kopje naar beneden in een glas, waarin een laagje water stond, gevallen. Het ging zo snel! Ik heb hem er onmiddellijk uit kunnen halen. Als ik er niet bij was geweest, zou Sjakie zijn verdronken. Het glas was trouwens door een bezoeker achtergelaten; ik had het meteen moeten leeggooien! Wat ik zelf ook een groot risico vind, is dat parkietjes aan elektrische bedrading kunnen bijten met alle gevolgen vandien. Je moet ze écht constant in de gaten houden! Het zijn net kleine kinderen. Schattige kleine kinderen.

*Z*

Dan hebben wij in ieder geval super veel geluk gehad, gelukkig maar,,  :D leuk dat iedereen zijn ervaringen verteld,

Caradow

En dan vergeten we nog alle giftige stoffen in huis waar ze aan kunnen knabbelen...


Ik snap trouwens niet hoe het deurtje ineens dicht kon zijn?

Chicowen

Zoals velen hier op het forum ben ik ook van mening dat je de kooi nooit(!!!) open moet laten staan als je weggaat.
Er zou zoveel kunnen gebeuren zonder dat jij het door hebt, en dan ligt dat arme beestje daar, te wachten tot jij hem/haar vind....
Vreselijk! Maar jij hebt inderdaad geluk gehad dat er niks gebeurd is.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Idske

Hoi  *Z*,

Pas daar alsjeblieft mee op! :o Gisteren was Coco los en probeerde op een cdrek te landen, is mis gegaan hij is ertussen door gevallen en vond hem uiteindelijk terug onder het bureau. Vaak heb ik hem ook helemaal verkreukeld teruggevonden ergens in een hoekje omdat hij verkeerd geland was! Tot nu toe zonder gevolgen gelukkig maar het zou je maar gebeuren en je bent er niet bij!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

*Z*

Het deurtje was waarschijnlijk dicht gegaan toen hij op het deurtje klom,,

emceeelwee

Ik moet toegeven dat ik Kiki ook weleens uit zijn kooi achter laat. Echt in uitzonderlijke gevallen, als ik echt weg moet en hij niet op mijn vinger wil gaan zitten en in de kooi wil. :-[ Maar als ik dan thuis kom zit hij gewoon in zijn kooi alsof het deurtje dicht zit. Gelukkig maar. ;D

Groetjes, Maartje

*Z*

Ja, precies zo was het ook bij ons,, hij ging automatisch naar een paar keer vliegen zijn kooi in,
Pas op dat dit ook niet bij jou gebeurd ;)

janneke

Hoi,
Ik was het forum aan het doornemen en zag dat je gister een bericht had gepost dat je parkietje vermist werd. Is dit het betreffende parkietje, en heb je het dus weer terug?

Groeten Janneke

*Z*

#15
Dit is wel de foto van vermiste parkietje :(   Hij is jammer genoeg nog niet terug,,,
Ik ben er zo zeker van dat hij bij iemand is beland,, omdat hij erg tam was.. maar je weet maar nooit zo'n beestje is natuurlijk nooit buiten geweest :(


Dit verhaaltje ging mijn vermiste parkietje, je voelt je wel wat beter als je over je parkietje praat met anderen,, Zo begin je het een beetje te verwerken..

Meeste mensen hebben zo iets van waarom maak je , je eigen druk om een parkiet >:( ,,
Maar hier begrijpen mensen het tenminste


Berichtjes samengevoegd
Gr safrena

janneke

ik hoop dat je je parkietje alsnog snel terugvindt!


Tja, en nog on topic: ik ben er zelf niet zo'n voorstander van om weg te gaan terwijl de parkieten uit de kooi zijn. Aan de andere kant ben ik misschien wat overdreven op dit gebied. Zodra ik begin met de planten te verzetten worden mijn parkieten helemaal wild, dan weten ze dat ze eruit mogen. En dat is slechts de laatste kleine stap van alle voorzorgsmaatregelen voordat de parkieten eruit mogen! Ondanks deze maatregelen blijf ik erbij. Ook vanwege alle snoeren etc.

Groeten Janneke

Xx GrAsPaRkIeT xX

nee hoor janneke!! ik vind dat helemaal niet overdreven!

zo ben ik ook inderdaad...  :D
scherpe voorwerpen weg, planten weg, doek voor mijn kast, rolgordijn ervoor, etc. etc.
Helaas dat Scotty ziek is en nog niet goed kan vliegen en Keecko is nog niet zo tam (wordt al beter).
kijk alweer uit naar het vliegen door de kamer!!  ;D jammer dat het nog wel even kan duren... *zucht*  :-\

nou... ik zou voortaan oppassen met het alleen achterlaten van je parkietje(s)... Denk erom, blijf erbij (dat is trouwens toch ook leuk om te zien hoe ze met elkaar vliegen enzo??)

groetjes ilse
en snavelzoentjes van Scotty  :-* en Keecko  :-*

kaboutertjes


Ik zelf ben er ook geen voorstander van om een parkietje uit zijn kooitje te kunnen laten als wij niet thuis zijn.
Want een ongelukje zit in zo een klein hoekje/plekje en vaak gebeuren er dingen op plekken waar je het juist niet zou verwachten.
Dan maar een dagje niet zijn kooi uit dan dat er wat gebeurd zou zijn als we thuiskomen.
En de volgende dag maar weer inhalen wat ze in de kooi hebben moeten blijven met extra er uit en extra aandacht.

Groetjes Sylvia, Nanoe en Dippie