Hij is er!

Gestart door prissie, juli 06, 2006, 22:20:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

prissie

Onverwacht is Bello toch eerder gekomen dan de bedoeling was, ik zou namelijk eerst volgende week vakantie hebben en Bello meteen 3 weken voor mezelf hebben, maar die vakantie is wegens omstandigheden op werk verzet naar eind Augustus, dus was het ook onzin om met Bello langer te wachten en heeft Susanne hem (of haar, ik zeg altijd hem tegen alles  ::) )net gebracht.
Het was wel weer even spannend, want Susanne wilde zijn trosgierstje in de kooi hangen en hup razendsnel was ie en weg!
Godzijdank de deur dichtgedaan, die hadden we net even opengezet voor m omdat het zo heet was en dacht doe m even dicht als het deurtje opengaat en maar goed, hij had dan nu weggeweest...
Na een ererondje door de woonkamer vloog ie in de luxaflex en bleef daar vertoeven tot ie gevangen werd.
De hond schrok zich wezenloos van de onverwachte actie en begon te blaffen, niet erg bevordelijk voor de stresssituatie voor Bello, maar nu is de rust wedergekeerd.
Ik heb het licht al uitgedaan en wij zijn de computerkamer ingetrokken, zodat ie rustig kan gaan slapen, hij zit te dutten op zijn schommeltje....
En ik... ik ben helemaal dol op het kleine ventje (of vrouwtje natuurlijk)  :-* :-* :-*
Hoewel ik m nog niet goed gezien heb, ik ben nog maar even op afstand gebleven, al die vreemde hoofden ineens voor je nieuwe huisje...  ???

Groetjes Priscilla.

marretje

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Het is een mooi vogeltje zo te zien op de foto. En gelijk al een heel avontuur beleeft. Onze Joey wist ook gelijk door het deurtje te ontsnappen maar nu doet hij dat niet meer. Veel plezier met je nieuwe vriendje. :D

prissie

Hahaah fijn om te weten dat het bij jou een eenmalige actie was  :-X
Het is echt een poepie, moet nog helemaal wennen en zit stilletjes op zijn schommeltje in de rondte te kijken.
Alleen heeft ie nu ineens een erg vieze kont, misschien van de stress dacht ik?

Groetjes Priscilla.

Josephine

Mooi dat bello al zo snel bij je terecht kon, veel plezier er mee!

prissie

Hahaha het is echt een super leuk beestje!
Bij deze even een update hoe het nu met m gaat...
Gisteravond gingen we eten en het was ineens bros bros bros en bello komt los...
Hij begon zich ineens spontaan helemaal te poetsen, alle poepjes van zijn kont gehaald en zich helemaal uitrekken en doen.
Daarna klom ie op zijn gemakkie naar de voerbak alsof ie al jaren weet dat die daar hangt en ging uitgebreid eten, alsof ie dat van ons zag en dacht van goh laat ik dat ook eens gaan doen...
Nou na het eten was ie gewoon echt helemaal vrij en ging door de kooi klauteren, alles even aanraken en even kijken wat er allemaal te doen viel, begon leuk te fluiten en te roepen.
Meneer heeft het dus helemaal naar zijn zin...!

Groetjes Priscilla.

smartie

Wat fijn dat Susanne Bello eerder kon brengen. Tenslotte heeft ze nu weer een nestje vol van die kleine hummeltjes die ook veel aandacht vragen.

En helemaal goed om te horen dat hij/zij zich meteen zo thuis voelt. Gelukkig had je eerst de deur dicht gedaan! Hou die ervaring altijd in je achterhoofd: ongelukjes zitten in kleine hoekjes. Doe ALTIJD voor de zekerheid deuren/ramen dicht ook al doe je het deurtje maar even open om schoon eten te geven of om de onderbak (met schuif waar ze soms net onderdoor kunnen) te verschonen.

Ben blij dat het zo goed is afgelopen en dat Bello zo'n goed thuis bij jou gevonden heeft!

liefs van mij, Pino en Lucky (denk toch maar dat dat zijn naam wordt)

prissie

Toch Lucky?  ;D
Is ook een erg leuke naam!
Ja hij ging er ineens vandoor, vanmorgen wilde ik er een spiegeltje uithalen, dat hing te dicht bij zijn voerbakje en was ie een beetje aan het tutten, hij dacht er zit een vreemde snuiter bij mijn eten...
Dus heeeel voorzichtig met mijn hand erin en hij schoof alleen wat verder op zijn stokkie, maar verder zonder al te veel stress is dat gelukt.
Maar inderdaad, alles dicht van te voren ahahah je weet het maar nooit, ze zijn razendsnel  :-X
Ik ben ook superblij dat jij Lucky hebt gevonden!
Hebben we gelukkig allebei een leuk nieuw maatje  :P

Groetjes Priscilla.