kruidenstok

Gestart door missie_go, juli 12, 2006, 15:29:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missie_go

heej,
ik heb al vaker gelezen dat jullie van die snoepstokken sterk afraden,
maar ik heb nu van familie een kruidenstok gekregen, behoort dit nou eigenlijk ook tot de teveel suiker stokken of niet??

groetjes van margo!!

Josephine

Kruidenstok??? Ik heb daar nog nooit van gehoort! Misschien weten anderen het wel, heb je misschien een foto van de verpakking?

Groetjes Josephine

missie_go

op die verpakking stond dat het normaal voedsel was(dus die zaadjes) maar ook van die kruiden die je ook in Australie vind erbij zit..
en dat het gezond was en blablabla ;) :D

Xx GrAsPaRkIeT xX

heej

ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar volgens mij is het zo, als er (teveel) vet en/of suiker in zit, dan is het sowieso slecht voor je beestje. Kijk eens bij de ingrediĆ«nten, zit er honing of zo in, dan is het niet zo goed voor ze (een beetje kan wel). Stel, de zaden en kruiden zijn bijv. met honing aan elkaar geplakt. Kijk eens bij de ingrediĆ«nten en als honing achteraan staat, dan zit er het minste van in (wat vooraan staat daar zit het meest van in). Als het vet % best veel is zou ik het niet geven, dan zitten er veel ongezonde stoffen in (dikmakende dingen, zoetigheid enzo). Kijk maar eens op de verpakking en laat het maar even weten, ok?!  ;D
zelf denk ik dat zo'n kruidenstok wel beter is dan zo'n snoepstok.

groetjes ilse !!  :)

Zafara

Vitakraft heeft ook zo'n snoepstok die ze kruidenstok noemen, de kruiden zijn er sporadisch in te vinden trouwens, volgens mij is dat dezelfde als bedoeld is. Dus ook niet echt gezond voor parkietje. Beter kun je een zakje salatmix van Vitakraft kopen, dat zijn puur gedroogde kruiden en bladgroente, ze zijn alleen niet zo veel te verkrijgen, meest alleen bij winkels met een uitgebreid assortiment, en dan staan ze meestal bij de spreekparels. Ik nam ze meestal uit Portugal mee, daar heb ik het ook leren kennen, want mijn parkietjes daar waren er ook dol op. En ook alle andere vogels die ik het heb kunnen geven trouwens.

missie_go

die stok was ook van vitakraft :-[
beter niet geven dus..