Grasparkietje zwak door rui?

Gestart door Poppie, juli 04, 2006, 21:43:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Poppie

Mijn grasparkietje is een paar weken flink ziek geweest, ik denk van de rui, want hij had een nogal zware rui. Ook zijn neusdop werd bruin. Nu is de rui voorbij en wordt zijn neusdop weer blauw. Helaas is m'n parkietje nog steeds niet helemaal lekker. Hij eet wel, maar niet veel en hij doet er geen moeite voor. Je moet het echt op de tak waar hij op zit voeren, hij gaat niet uit zichzelf naar z'n eetbakjes beneden in de kooi. Hij zit verder bijna de hele dag te slapen, wil nog wel gekroeld worden enzo. Ik geef hem extra vitaminen, maar zie niet zoveel vooruitgang. Wat kan dit zijn? En kan het een paar weken duren voordat een vogeltje door de rui heen is?

Safrena

Hey Poppie

Welkom op het forum

Wat de reden kan zijn kan ik je niet meteen zeggen
Misschien vitamine tekort of door de warmte.

Normaal word een parkietje niet ziek van de rui en een rui duurt inderdaad een viertal weken

Echter zou ik toch even contact opnemen met een vogelarts want bijna niet eten en helemaal niet actief zijn enz zijn toch ziekte symptomen

vele groetjes

Poppie

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn parkietje wss een kruipertje is. Ik heb hem vier jaar geleden op straat gevonden. Hij kan niet vliegen en is erg klein. Tot nu toe is hij altijd een vitaal en levendig vogeltje geweest.