Mijn nieuwe aanwinst!

Gestart door smartie, juli 04, 2006, 11:07:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

smartie

Hier is ie dan: is het geen plaatje?

Dit is dus de 'weggevlogen' (is gekortwiekt dus echt wegvliegen zit er niet in, vind het dus vreemd dat deze parkiet midden op straat gevonden is) parkiet.

Uiteindelijk moest ik in de winkel nog gewoon 22.50 betalen, maar als je verliefd bent speelt geld geen rol meer. Ook al weet je dat je bij de kweker een jonkie kunt halen voor 5 euro, dan nog...

Hij heeft gewoon mijn hart veroverd, zodra ik naar de kooi kom (al in de dierenwinkel waar ie door klant als vondeling gebracht was) kwam ie meteen naar me toe. Is echt een hartstikke enthousiast diertje.

Zijn jullie het met me eens dat dit duidelijk een man is? De snavel is in het midden fel blauw/paars en aan de uiteinden nog roze... maar het karakter duidt op een man en deze kleur snavel volgens mij ook. Aangezien de snavel nog niet helemaal gekleurd is... mag ik dan aannemen dat dit een jong diertje is? Hij is wel in de rui en is zijn streepjes op zijn koppie al kwijt. Ook een heel klein randje om de irissen, maar heb de indruk dat ie best jong is....

Nu nog een nieuwe naam: Lucky is leuk omdat ie van geluk mag spreken dat ie gevonden is, Destiny vind ik leuk omdat het het lot is geweest dat ik hem zag zitten in de dierenwinkel en mee wilde nemen en Sunny is weer erg leuk omdat ie zo mooi geel met klein beetje groen is. Bovendien vind ik ook tekenfilm (vogel) karakters leuk omdat Pino uit sesamstraat is. Dus bijvoorbeeld Tweety, Zazu, Calimero, etc...

[verwijderd door de beheerder]

Meltjuh

Hey Anita,

Wat een super leuk beestje! ;D

Ik weet zeker dat het vogeltje bij jou een super leven te gemoet gaat. Ben erg benieuwd of hij nog tammer gaat worden.

Hoe reageerd pino er op?

Ik vind persoonlijk Zazu erg leuk omdat ik die naam nog nergens gehoord heb ;D

Veel plezier met je nieuwe vogeltje!

smartie

Ik heb de nieuweling even apart gezet. Gister was natuurlijk een hectisch dagje voor hem. Eerst in de dierenwinkel in een doosje gestopt worden. Dan lekker spelen met dat nieuwe baasje en dan toch die grote kooi in moeten maar niet willen (klom telkens snel omhoog de kooi op). Dus uiteindelijk heb ik hem op mijn vinger vlakbij de kooi en toen mijn andere hand erachter zodat ie niet omhoog meer kon klimmen en geen andere keuze had dan zijn nieuwe kooi gaan verkennen. Ik ben rustig de tuin in gegaan om te zonnen. In de middag mocht ie nog even met mij spelen uit de kooi en toen was het tijd dat ik hem meenam naar mijn huis (dit was bij mijn ouders thuis die op vakantie zijn).

Bij mij zaten natuurlijk ook de loges van zus en ouders: Yuri en Timo. En Pino er ook nog eens bij dat vond ik voor het diertje iets teveel van het goede. Dus de 3 mochten hun kooi uit en toen zij gespeeld hadden heb ik 'geeltje' gehaald uit de andere kamer. Ook kennis laten maken met Pino en Pino vond het maar niks dat het gele diertje op haar kooi zat. Ze leek voor het eerst een beetje geimponeerd en sprong van boven naar beneden. Of wilde gewoon negeren dat kan natuurlijk ook nog. Toen ging geeltje bij Yuri kijken en de nieuweling vond het helemaal geweldig. Yuri alleen minder omdat ie erg gepest is door Timo en Pino denk ik en daarom niet zo'n behoefte heeft aan parkieten gezelschap. Gelukkig voor Yuri dus is ie gisteravond meegenomen door mijn zus want zij is inmiddels terug van vakantie. Toen ik geeltje van Yuri zijn kooi af wilde halen door op te laten stappen beet ie me voor het eerst. En best hard. Dus meteen NEE in combinatie met boos kijken, ladderen en daarna belonen dat ie dat zo goed kan. Pino heerst hier nog steeds over Timo. Gaat zijn huis in, eet zijn eten, speelt met zijn speelgoed (het arme dier heeft zelf niks) en jaagt Timo weg als ie in de buurt van de opening van zijn eigen kooi komt. Hoe bedoel je dominant fel popje?

Zazu stond al op mijn namenlijstje voor het kopen van Pino, maar nu heeft een vriendin van mijn zus een parkietje gekocht en heet zo. Niet dat ik me daar natuurlijk wat van hoef aan te trekken... Maar namen zoals Lucky vind ik ook erg leuk omdat het voor ons beiden 'een geluk' is dat we van elkaar mogen genieten... En Sunny is leuk omdat het nu al het Zonnetje in huis is. Pino heeft weleens d'r 'ekstermomenten' dan gaat ze echt tekeer. Hij is alleen maar vrolijk aan het brabbelen dus met veel oefenen weet ik zeker dat ie goed gaat leren praten!

Annika

wat een prachtig diertje  :-* en wat geweldig dat ie al zo tam is. Niet te geloven toch, dat zo'n beestje op straat gevonden is en dat terwijl ie gewiekt is  :o ik kan d'r met mijn pet niet bij hoor! Maar wat een geluk dat ie jou getroffen heeft!
Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst (waarvan ik ook denk dat het een man is, op de foto lijkt het een uitgekleurde neusdop ?

Groetjes Annika

PS Sunny had ik eerst in gedachten voor Kip, vanwege haar gele kopje, maar mijn vriend vindt zulke namen niets, dus toch maar Kip  ::) 

Annemarie

Mooi beestje. Heel schattig.
Ik vind Destiny wel een hele mooie naam. Zeker met de achterliggende gedachte erbij...

prissie

Aaah hij is echt werkelijk prachtig en wat zit ie daar leuk, zo lief en gewoon zo nieuwsgierig, een leuke uitstraling heeft ie!
Echt super dat jullie elkaar zo gevonden hebben, nu nog hopen dat het tussen hem en Pino ook klikt  :-X
Lucky vind ik ook wel een erg leuke naam, het past ook wel bij m, omdat Lucky ook wel een leuke vlotte naam is, maar Sunny is ook wel erg leuk, omdat ie inderdaad ook echt straalt als een zonnetje en dat ie het zonnetje in huis is geloof ikmeteen  ;D
Heel veel geluk met m!!

Groetjes Priscilla.

Susanne32

hoi anita,

nogmaals gefeliciteerd!!!  :D

wat een prachtig beestje is het! kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent geworden  ;)

aan de neusdop te zien, is het een mannetje. zijn neusdop lijkt qua kleur op die van pipo jr. wat de leeftijd betreft, dat kan ik moeilijk beoordelen. hij ziet er wel uit alsof hij al geruit heeft, want zo te zien, is hij de 'baby-strepen' op z'n koppie wel kwijt, maar kan het niet helemaal goed zien op de foto.

heel veel geluk met LUCKY toegewenst!! (ik vind lucky een toepasselijke, leuke, vrolijke naam met een reden, toch?)


judithdejong

Hey,

Wat een schatje!!! Echt kan me voorstellen dat je gelijk verliefd werd... :-*  Wat een cutie.
Ik vind Lucky denk ik wel het leukst, hij mag dan ook echt van geluk spreken.
Al eerder gezegd maar ook ik snap het niet dat zo'n mooi beestje op straat gevonden wordt en het beestje is nog gewiekt ook!!! Belachelijk!
Maar wel weer een geluk voor jou, want hij is echt ontzettend leuk.....maar dat had ik al gezegd  :P

Liefs,
Judith

marretje

Wat een mooi vogeltje heb hem net in het fotoalbum gezien. Ik vind Destiny mooi klinken maar Lucky past beter bij hem. Maar in ieder geval gefeliciteerd met je vogeltje.