Met onze jonkies gaat het erg goed

Gestart door geameertens1, juli 04, 2006, 18:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

geameertens1

Vorige week schreef ik dat de moeder van 4 jonge grasparkietjes hun jonkies in de steek heeft gelaten doordat een ander vrouwtje dat het blok wilde inpikken.
Omdat de jonkies uit het nest werden gegooit hebben ze binnen gehaald.
Om de moeder en vader weer bij de jonkies te zetten wilde niet want we wisten niet meer welke groene grasparkiet het vrouwtje was

De jonkies zijn vanaf vorige week maandagavond al bij ons in huis en ik wilde laten weten dat het fantastische goed met ze gaan
Alle 4 eten ze prima ( we doen het met opfok voer een papje maken en dan met een spuitje)
Vooral de 2 oudsten geven keurig aan dat ze genoeg hebben en de èèn na oudste begint nu al uit zich zelf wat zaadjes te zoeken.
Als je met een bezig bent om te voeden dan klimmen de twee jongsten als een stelletje holligans de tralis in om te laten weten dat ze ook heel graag willen eten
De aller jongste had maandag nog geen veertjes om zijn kopje en nu ziten er al veertje op.
Over de aller jongste hadden we maandag veel zorgen want het was nogal gepikt doordat vrouwtje wat het blok wilde inpikken zodat het allemaal pik plekjes had en nu.......je ziet er niks meer van de wondjes zijn heeel mooi genezen
Het gaat zo ongelofelijk fantastische goed met ze ik moest het toch even laten weten .
Ik ga proberen om 3 foto`s te posten, de eerste is van vorige week maandag ( een groeps foto )en de 2e is van afgelopen vrijdag ( ook een groeps foto) en dan is het verschil wel te zien en de 3e is een foto van de allerjongste die keurig van de spuit eet

Groetjes Gea

[verwijderd door de beheerder]

missie_go


Safrena

Hey gea

Wat goed dat het met de kleintjes zo goed gaat  ;D
Ze zien er allemaal heel goed uit

Dat ze zo gezond mogen blijven en lekker goed eten en verder groeien, maar dat lukt wel met zo een goede verzorging

vele groetjes

geameertens1

We zijn ook heel blij dat het goed met ze gaat :)

Het kost wel even wat tijd en aandacht want je bent zo een half uur bezig per keer voeden,maar we doen het met liefde en het is heel dankbaar werk
Ze beschouwen ons al helemaal als papa en mama
De krop moet je wel goed in de gaten houden die moet na genoeg leeg zijn voor de volgende voeding anders kun je verzuring in de krop krijgen,als een de krop nog niet goed leeg heeft moet hij of zij even wachten soms wel een beetje sneu maar goed we willen graag dat ze het allemaal redden en als ze allemaal zo blijven doen als nu dan gaat het zeker lukken
Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes Gea