twee keer achter elkaar broeden

Gestart door esmeralda1975, juli 03, 2006, 20:46:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esmeralda1975

wie kan mij raad geven mijn popje heeft een nestje gehad en daar is een jong uit voort gekomen en de vader zorg voor het jong ook al kan deze nu zelf eten drinken en vliegen, maar nu is me popje weer bezich met een nieuw nest erg leuk :D hoor maar waar ik bang voor bent is dit niet te zwaar voor haar  :( graag zou ik wat advies hier over willen moet ik de eitjes weg hallen of gewoon haar gang laten gaan in de natuur doen ze ook wat ze zelf willen maar mij angst is wat ik al zeg dat dit te zwaar voor haar is en ik bang ben dat ik haar straks kwijt raak en dat is niet de bedoeling natuurlijk  :(  HELP HELP  :o IK HOOP OP REACKTIES VAN JULLIE BEDANKT ;)

Cutie_lover

Hoi Esmiralda

Hoe lang is het geleden dat je popje dat ene parkietje had ( voor het eerst gebroed heeft ) ?
Is het broedblok daar? Nog in de kooi?


Als je nieuwe parkietje net is uitgevlogen zou ik, als die er nog is, het broedblok weghalen, en de eitjes ook. Dan is het namelijk te zwaar in zo'n korte tijd, met misschien wel de dood als koop.

Groetjes

Meltjuh

Hoi Esmeralda,

Als het jong uitgevlogen is kun je het best meteen het blok weghalen om te voor komen dat het popje gelijk weer aan een nestje begint. Dit word inderdaad te zwaar voor haar.

Misschien kan je inderdaad het best de eitjes weghalen en je popje eerst weer op krachten laten komen.

Annika

er wordt wel gezegd dat twee keer achter elkaar mag, maar meer zeker niet! Hier op het forum is ook iemand wiens koppel aan het tweede nest bezig is (met veel jongen zie fotoalbum, zo geweldig  :-*)

Zelf haal ik na het eerste broedsel het blok weg zodra alle jongen zijn uitgevlogen. Als er voor die tijd eitjes gelegd worden haal ik die direct weg.
Als het blok daarna weg is laat mijn popje de eitjes op de bodem van de kooi vallen (kapot) en ook die haal ik meteen weg.

Succes met je keuze!

Groetjes Annika

Safrena

Hey esmeralda1975

Je popje mag een tweede keer broeden, dat is geen probleem  ;)

Maar haal na het uitvliegen van het laatse kleintje dan onmiddelijk het broedblok weg want twee keer  zo snel achter elkaar aan is het maximum

Zprg ook voor voldoende eivoer en vitaminen

vele groetjes

esmeralda1975

nou het eerste jong van het eerste nestje is nu 6 weken en er word door de ouders niet meer naar om gekeken dus die taak heb ik een beetje op me genomen want hij is nog er onzeker.

en het popje heeft nu nog maar een eitje gelegen en dat het broedblok er nog hang is met de reden dat ik nog een paar parkieten heb zitten en dus ook meer blokken heb hangen dus dan had ze wel een ander uit gekozen.

maar nu blijf het voor mij erg moeilijk want ook hier zeg de een het kan wel niet meer dan twee nestjes en de ander het is te zwaar dus hoe maak ik een keuze want ik wil me popje eigelijk niet kwijt.

en als ik het eitje verwijderd blijft ze dan broeds of ga het dan over

iedereen in elk geval bedankt voor jullie hulp en ik hoop dat ik er nog meer van te horen krijg ben zo blij met deze site  ;D zo kunnen we elkaar nog eens helpen  ;)