Vitamine druppels

Gestart door Kiwi en Weepeetje, juni 30, 2006, 21:47:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwi en Weepeetje

mijn weepee had al een tijdje last van schilfertjes bij de neus dop, een tijdje terug ben ik bij de d.a geweest ( voor haar pootje, onstoken gewrichtje ) en heb ik ook naar haar neusdopje laten kijken Of het geen schurftmijt was o.i.d diit bleek niet het geval. Ze raadde me aan om eens pipetjes te halen waar ze overal mee tegen beschermd zou zijn ( parasieten ) nu ben ik 4 maand bezig met die pipetjes maar nog steeds geen resultaat...
ik begin nu zelf sterk te vermoeden dat het vitamine A tekort is dit is ook bevestigd dus heb ik vanavond vitamine druppels gehaald voor haar, ( van beaphar, de fabrikant van xtravital ) mijn vraag: wie heeft er een soortgelijke ervaring gehad en wie heeft er (minder) goede ervaringen met vitamine druppels?

groetjes,
Sabrina

Safrena

Hey Sabrina

Persoonlijk vind ik het beter dat je je parkietje zijn/haar vitaminen aanvult met verse groentjes en fruit en af en toe roosvicee in het water.
Met vitamine druppels moet je toch altijd voorzichtig zijn dat je je parkietje niet teveel gaat geven. Een teveel is zeker niet goed voor de gezondheid.

4 maand met die pipetjes zonder enig resultaat dat vind ik wel heel lang  :(

Vele groetjes

Kiwi en Weepeetje

ja ik moest er om de 4 weken een geven maar was daar ook niet zo kapot van, ze krijgt ook vaak groente en fruit dit eet ze ook wel, maar het is volgens mij toch die vitamine A in welke groente en fruit zit dat?

Maur@

Ook onze Ivory heeft dus in haar vroege tijd een vitamine A tekort gehad. Dit constateerde de DA. Zij heeft neusgaten die vrij dicht zitten. Twee weken geleden zijn die gaatjes wat geopend, maar het is  een "kwaal" die niet meer overgaat. Ik las op het internet dat bijv. in peterselie, wat zij eet, heel veel provitamine A zit, die de vogel zelf omzet naar Vitamine A. Ook krijgt zij éénmaal per maand, nou zij niet alleen de anderen dus ook, een vitamine preparaat via de DA gekregen, die 5 dagen door het eten moet, met brinta gemengt. Dit is beter dan druppels in het water. Omdat zo gauw je vitamine druppels in het water doet, de helft van de werking al verdwenen is. Ik heb al een poging ondernomen, meerdere, om ze wortel te geven, maar dat werkt nog niet echt goed. Dus op dit moment vind ik de peterselie een heel goede oplossing om de provitamine A binnen te krijgen, die de vogels zelf omzetten naar Vitamine A.

Kiwi en Weepeetje

Dat is ook wel een idee ja, maar wat ik hier uit opmaak is dat vitamine A tekort niet meer over kan gaan maar wel minder kan worden??
Ik ga morgen gelijk eeb bos peterselie halen ben benieuwd of ze t wil hebben bedankt voor de tip!!

Maur@

De schade die door een Vitamine A tekort is ontstaan gaat nooit meer over. Die schade is er namelijk, maar je kunt wel verdere schade voorkomen. Als je vanaf nu gaat zorgen dat er genoeg Vitamine A komt is het tekort zo over.

Ik denk dat de peterselie erg op prijs gesteld gaat worden.

Safrena

Hey Sabrina

Het betacaroteen(pro-vitamine A) dat in het lichaam word omgezet naar vitamine A komt voor in (donker)groene bladgroente, zoals spinazie, en in koolsoorten. Ook wortelen bevatten erg veel bèta-caroteen, net als mango's en mandarijnen. Bèta-caroteen geeft de karakteristieke kleur aan oranje en gele groenten en fruit.

Vele groetjes

Kiwi en Weepeetje

Oke nou hartstikke bedankt voor de tips ik stel dit erg op prijs en ga er zeker alles aan doen om haar weer gezonder te maken want ik vind de gezondheid van mijn schatjes erg belangrijk.
ik zou er niet aan moeten denken dat ze door mijn toedoen/ nalatigheid, ernstige dingen oplopen of zelfs komen te overlijden, want ik zou ze niet meer willen missen!!

groetjes,
Sabrina

Kiwi en Weepeetje

Yes!!!  :D

De peterselie is inderdaad een groot succes!! Ze vinden het erg lekker!
Moet ik dit elke dag geven?? En ik kan het natuurlijk afwisselen met de andere groente en fruit wat in Safrena haar berichtje stond. Ik weet niet of het kan hoor maar het lijkt wel of ik verschil zie aan w.p haar neusdop t lijkt wel of haar neusgaatjes verder open gaan staan. Ik ben blij dat de peterselie goed in de aarde is gevallen bij ze!!  ;D
groetjes,
sabrina