Joey weer in de rui of wat anders?

Gestart door Annika, juni 30, 2006, 15:49:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Hoi allemaal,

Joey is nu alweer in de rui, het lijkt wel of ie bijna niet anders doet  :o de anderen lijken er toch minder (vaak) last van te hebben.
Op zijn kopje heeft ie weer wat pennen met donkere puntjes eraan (terwijl zijn kop echt wit is) en verder is zijn borst rommelig (twee kleuren donsjes door elkaar)
Ze krijgen allevier gewoon zaad, ei/krachtvoer, ruimix, groente, fruit en soms vit. druppels, dus niets tekort zou je zeggen.
Ik ga er niet vanuit dat het iets anders is dan rui, maar toch zit het me niet helemaal lekker.  Als het een ziekte is kun je dat dan altijd zien? bijv rare plekken op de kop etc.?
Zal zo even een foto toevoegen van Joey zodat jullie kunnen zien hoe hij er nu uit ziet.

Groetjes Annika

foto bijgevoegd ;)
gr safrena


[verwijderd door de beheerder]

Safrena

Hey Annika

De veertjes kunnen ook wat rommelig eruit zien door de rui ;)

De maand juni-juli is een normale periode voor de rui
Het is dan in principe de "ruiperiode"

Als hij geen andere ziektesymptomen heeft zou ik het nog even afwachten en in het oog houden ;)

vele groetjes

Annika

dank je wel voor je reactie en het bijvoegen van de foto, stuk handiger zo.

Ik weet dat de veertjes erg rommelig kunnen zijn door de rui en verder ziet hij er niet ziek uit ofzo. Hij vliegt en speelt met Kip, dus dat zit in ieder geval wel goed.

Alleen de hoeveelheid rui (ofwel zo vaak) en die ontzettende pennen op zijn koppie baarde me wat zorgen, vandaar de vraag.