een spoed vraag

Gestart door rené en Yvonne, juni 30, 2006, 13:37:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rené en Yvonne

hallo
ik had een spoed vraag mijn ene parkiet val ineens steeds om gisteren was er nog niets aan de hand ,maar net hoorde ik een raar geluid en keek in de kooi en zij viel naar beneden.
ik heb haar apart gezet en toen zat ze op haar stokje en viel om maar als je dan bij de kooi komt dan gaat ze weer normaal zitten voor een paar minuten en dan valt ze weer om en maar een kant op.
nu is mij vraag kan iemand mij misschien zeggen wat het kan zijn.

alvast bedankt René en Yvonne

Moppers

Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar neem zo snel mogelijk contact op met je dierenarts!
Dat is sowieso het verstandigst als je denkt dat er iets mis is met je huisdier. Mensen hier kunnen je advies geven, maar als er echt iets aan de hand is, heb je niks aan advies, dan is er medische zorg nodig.
Het klinkt alsof er iets mis is met de hersenen van je parkiet of met het evenwichtsorgaan.

Safrena

Hey René en Yvonne

Mischien kan dit epilepsie zijn
Kijk even bij onderstaande link onderaan

http://www.parkietenfreak.nl/ziektenatmf.php

Toch raad ik aan met spoed naar een vogelarts te gaan met je parkietje
Deze kan helemaal zeker een juiste diagnose en behandeling geven

veel sterkte

vele groetjes

rené en Yvonne

we hebben het stukje van de epilepsie gelezen, en inderdaad zou dat grote overeenkomsten hebben met wat er met het parkietje gebeurd.
zoals we al zeiden hebben we haar in een aparte kooi gezet en daar zit ze nu rustig op een stok, het lijkt wel of dat ze inderdaad een beetje suf of slaperig is (doet ook steeds de oogjes dicht).
Daar wij niet weten of dat de DA hier op het dorp veel kennis heeft van vogels, gaan wij toch even contact met hem opnemen.
Bedankt voor jullie snelle reacties, daar het nu ons iets duidelijker is geworden en in ieder geval weten wat er eventueel zou kunnen zijn.

René en Yvonne.

rené en Yvonne

Hallo parkieten liefhebbers,

We wilde jullie niet onthouden dat wij vanmiddag telefonisch en vanavond bij de DA zijn geweest voor ons albino parkietje. De DA heeft haar medicijnen gegeven en het advies om haar even apart van de andere te houden en haar goed te observeren of dat er eventueel nog mogelijke aanvallen van epilepsie volgen.
Tot nu toe gaat het goed met haar, gelukkig eet en drinkt ze wel en hebben ook geen rare dingen meer bij haar gezien, dus hebben we onze hoop dat het bij een paar keer is gebleven.

Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie adviezen,
René en Yvonne.

Maur@

Citeerons albino parkietje

Ach hemel het lijkt het verhaal van onze Ivory wel, ook en albino vrouwtje, instabiel, uit de lucht vallen met vliegen.
Ik hoop dat het beter gaat met jullie parkiet.