de Bio box

Gestart door Meltjuh, maart 24, 2005, 11:49:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

henri

Ik kan er helaas niet aankomen.. In de dw moeten ze hem namelijk per 15 bestellen, en die andere 14 moeten ze ook zien kwijt te raken natuurlijk :(

Dan koop je ze alle 15 op en begin je een eigen handeltje  :twisted: :lol:

Gr Jorijn ;)

juut_1974

Wat kost zo'n bio box eigenlijk?
Hier bij de direnwinkel zouden ze navragen of ze hem konden bestellen, maar heb nog niets gehoord.


Groetjes Judith

Lees eens goed op pagina drie daar staat de prijs al vermeld van zo een box
gr safrena

Ruudees

Gülcan en aanhang,

Een pagina terug heb ik een foto geplaatst van de Bio-Box. Hij is echt niet groot, of je hebt wel een hele kleine kooi. Als ze er eenmaal aan gewend zijn kan ik je garanderen dat ze hem zo leeg geplukt hebben. Een andere tip die ik je kan geven. Tenminste als je parkietjes ook losvliegen, niet bij iedereen is dat zo, hang hem eens aan de buitenkant. Als ze in de kooi zitten worden ze vanzelf nieuwsgierig als je het deurtje openmaakt weten ze niet hoe snel ze er naar toe moeten.

Ruudees

Totale verwoesting na plundering door 2 allerliefste grasparkietjes Dushi & Amigo.
Zoals ik al eerder zei, de grasmat van de Arena ziet er na 3 maanden nog beter uit.



[verwijderd door de admin]

Tjipie lover

Hey hier is hij dan een foto van Donder en Bliksem met hun Bio-Box!!
Later begonnen ze er aan.
Vanochtend was het dus weg!!
Hele nette grasmat.

Greetz Ank.
Snavel xxies Donder en Bliksem!

juut_1974

Zou je niet gewoon zaadjes , en welke dan?, zelf kunnen laten groeien als je niet aan zo'n box kunt komen?
Weet iemand wat je dan zou mogen gebruiken?


groetjes Judith

Safrena

Hey Judith

Voor ik de bio box had "plante" ik wat parkietenzaadjes in wat potgond en een paar dag later hadden ze ook lekker groen

Het is niet hetzelfde groen dat je in de bio-box hebt maar ook lekker en gezond :wink:

vele groetjes

Tanja

:( iedereen is al heel blij met de bioboxn, maar ik kan hem echt nergens krijgen... :? Ga je bij een dierenzaak naarbinnen beginnen ze te mompelen dat ze die dingen wel ooit gehad hebben, maar dat niemand die dingen verder wilde kopen, dus ze bestellen hem ook niet meer... Ze schijnen per 12 binnen te komen, en ja, je zult eens een voorraad in de winkel hebben.... GRRRRRRR  :evil:
En dan heb ik het niet eens over 1 winkel, nee ik heb er in Rotterdam al 5 gehad...
Iemand uit deze omgeving die wel weet waar ik ze kan kopen?

Parkieten-Freak

Tanja, is er bij jullie geen Pet's place in de buurt of zo?
Hier in Nuenen hebben ze bij de Dobey dierenspeciaalzaak voor mij al 2 x Bio boxen besteld. Eerst per 3, en nu hebben ze er 6 besteld.


Anita & Marisa

Hoi Tanja,

Je zou inderdaad kunnen vragen of ze de bio-box voor je bestellen.
Anders zou iemand ze naar je kunnen versturen, maar dan komt er weer 5.50 verzendkosten bij. Hij past namelijk niet door de brievenbus.
De bio-box kost 3.60 en navulzakjes 0.89.

Moet je zelf maar even kijken wat je wilt!

We raden je aan om eerst te proberen of 1 van die 5 dierenwinkels ze willen bestellen! We denken dat ze dit wel doen ;-)

Heel veel liefs,
Anita en Marisa.

Pam

Ik heb via mail contact gehad met Vitakraft Nederland. Daar hebben ze mij aangegeven dat als de winkelier de Bio-box besteld hij 3 stuks moet afnemen!!!!!! Dus dat moet voor een winkelier toch te doen zijn.
Ik ga in elk geval bij mij in Enschede eens informeren of ze voor mij een box willen bestellen.
Toedels Pam en Willem

Hannes

in glanerbrug bij zoetman staan er nog genoeg
ben er vanmorgen nog geweeest toen stonden er nog acht heb er nl zelf ook een gekocht
alleen de navulzakjes hadden ze niet los verkrijgbaar.

gr hannes

Pam

Hé bedankt voor de tip. Dat was eigenlijk de enige dierenwinkel die ik nog niet had gehad. Ik ga er zo snel mogelijk naar toe.
Toedels Pam en Willem

Anne_

Citaat van: Pam op mei 25, 2005, 14:31:03
Ik heb via mail contact gehad met Vitakraft Nederland. Daar hebben ze mij aangegeven dat als de winkelier de Bio-box besteld hij 3 stuks moet afnemen!!!!!! Dus dat moet voor een winkelier toch te doen zijn.
Ik ga in elk geval bij mij in Enschede eens informeren of ze voor mij een box willen bestellen.

HOi Pam,
ik woon ook in Enschede en wil ook wel een biobox. Ben je al bij pets place in de heurne en de Toekan in de Emmastraat geweest?

Groetjes, Anne

deze dingen regel je via aan pb Aub :wink:
gr safrena

Pam

Bij Pets Place hadden ze het niet. Ze keken me heel raar aan toen ik er naar vroeg.
Bij de Toekan ben ik nog niet geweest.
Maar Glanerbrug is niet zo ver dus ik ga daar mijn geluk maar eens proberen. Volgens Hannes hebben ze er daar nog genoeg.


deze dingen regel je via aan pb Aub :wink:
gr safrena
Toedels Pam en Willem

Anne_

Zit er in de navulzakjes eigenlijk gewoon parkietenzaad, of zijn het toch aparte zaadjes?
Zou je ook gewoon parkietenzaad als navulzaad kunnen gebruiken?

Groetjes, Anne

Ruudees

Beste Anne,

In de bio green navul zakjes, zitten zaadjes van Sla, klavertjes en div gras soorten. Dit zal je 1 2 3  niet snel in parkieten voer tegen komen.

Ik weet wel dat het mogelijk is om parkietenzaad te laten ontkiemen maar hoe dit eruit komt te zien kan ik je niet vertellen.

Tjipie lover

Ik heb ook een bloempot gevuld met de zaden van de Bio-Box.
Aangezien ze soms op mijn kamer losvliegen leek het mij wel leuk om ze daar ook hun favoriete groenvoer voor te schotelen!
Donder de man probeert popje Bliksem erbij weg te houden, bij de andere dingen wint Blik natuurlijk maar Donder haha eist zijn grote deel groenvoer op.
En de vraag van anderen hier.
Wat kun je planten in de modder:
De zaden van de Bio-Box (Bio-Green)
Kiemzaden voor de grasparkiet.
Hun eigen voerzaden.

Ohja en dat zaad van de Bio-Box krijgt ook wortels.
Die grasmatten heb ik op modder gezet en ze schieten netjes hun wortels de grond in!! :D

Heb even in mijn kookboek gekeken, de klavertjes volgens jullie is Tuinkers!!!!
Het plaatje komt geheel overeen met de klavertjes in de Bio-box

Pam

Hè hè, eindelijk heb ik een Bio-box te pakken gekregen.
Alles staat nu op de kweek. Zal mij benieuwen hoe Okkie er op reageert.

Bij de dierenwinkel waar ik de box heb gekocht (in Glanerbrug dichtbij Enschede, hebben ze er trouwens nog genoeg op voorraad) hadden ze geen navulzakjes omdat die eigenlijk ten opzicht van de hele box behoorlijk duur zijn.
De eigenaar gaf mij het advies om kiemzaad te kopen. Dat groeit ook erg snel.

Dus misschien een tipje ??
Toedels Pam en Willem

Hannes

Hallo,

Ik heb dat kiemzaad ook gehaald heb er alleen wat graszaad doorgemengt
en in een potje gedaan na 2 dagen zag je het al groeien nog even en ze kunnen smullen

gr Hannes