kaal oogje

Gestart door Tanja, juni 29, 2006, 17:33:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Hoi allemaal,

Gisteren merkte ik nog niets bijzonders aan Bertus, maar ik had vanmorgen al het idee dat hij wat rustiger in zijn kooi zat dan normaal.

Toen ik zojuist thuiskwam van mijn werk merkte ik dat hij rond 1 oogje kaal is (rand van een milimeter of 3). Ik weet honderd procent zeker dat dat gisteren nog niet was.

Zijn ontlasting is op het moment ook dun.

Hij vliegt wel nog gewoon rond, en kletst ook nog wel. Hij heeft wel gewoon gegeten vandaag, had ook zin om te snoepen, en hij heeft ook nog uit de kraan gedronken.

Ga ik me erge zorgen maken? Graag jullie advies!

Groeten Tanja

Josephine

Zelf zou ik niet weten wat het kan zijn. Als je het echt niet vertrouwd zou ik langs de dierenarts gaan.

Groetjes Josephine

P.s. Heb je misschien een foto?

Tanja

Ik ben helaas niet in het bezit van een digitale camera, dus ik kan het niet laten zien op een foto.
Ik ben wel al de hele tijd aan het observeren geweest.

Hij slaapt, wordt wakker, gaat wat vliegen, slaapt direct weer, wordt wakker, vliegt weer naar een ander punt, en slaapt weer verder.

Ook maakt hij bewegingen alsof hij aan het kokhalzen is. (kan dit het begin van een kropontsteking zijn?)

Rond zijn ogen ziet het er heel erg uit alsof er nieuwe veren gaan komen, allemaal korte stekels. Kan het zijn dat hij van slag is door deze heftige rui?

Verder drinkt hij wel gewoon, en hij eet af en toe ook. Hij poetst zichzelf ook gewoon. (moet ook wel want de ontlasting is waterig, dus zijn gat wordt wat viezig)

Iemand enig idee???

Tanja

Cutie_lover

Ik zou het nog héél even aankijken, en dan dierenarts. Ik las ook ergens dat iemand zijn vogel schurftmijt had, en die vogel had dat bij zijn oog ;) ook is je vogel niet echt fit, wat meestal een teken van ziekte is ;)

Tanja

ben vanmorgen met Bertus naar de dierenarts geweest.
Heb druppeltjes gekregen om ervoor te zorgen dat de ontlasting weer een beetje dikker gaat worden.

Beetje jammer was wel dat de dierenarts die het meeste van vogeltjes afweet op dit moment niet aanwezig was... ik moet vanavond even bellen of dat hij een andere diagnose stelt, naar aanleiding van wat ik vanmorgen heb verteld...

I'll keep you posted ::)

Tanja

Josephine

Als een parkiet in de rui zit, dan krijgt hij ook van die ''stekkeltje''. Maar als je parkietje eigenlijk helemaal niet in de rui is, kan het ook heel goed wat anders zijn.

Citaat van: Tanja op juni 29, 2006, 20:33:17
Ook maakt hij bewegingen alsof hij aan het kokhalzen is. (kan dit het begin van een kropontsteking zijn?)


Zie hieronder de link, scrol iets naar beneden tot: kropontsteking. Misschien herken je symptonen.
http://www.parkietenfreak.nl/ziektengtmm.php

Groetjes Josephine

Tanja

Bertus is heeeeeel zielig.

Hij zit op zijn stok (dat nog wel) maar het kost hem erg veel moeite om te blijven zitten.

Ik heb hem even er uit gehaald, en op mijn hand laten zitten, en hem eten voorgehouden. Dat eet hij gelukkig wel. (enniet zo'n beetje ook!)

Het kost mij de grootst mogelijke moeite om hem te laten drinken. Ik heb het water met medicijnen al in mijn gezicht gesmeerd, om hem het er af te laten likken. (lukte redelijk goed)

Help Geef mij adviezen! De dokter kan op dit moment niets voor Bertus doen. Wie heeft er ervaring, en kan mij een beetje geruststellen???