in de rui of ziek?

Gestart door 180sonic, juni 28, 2006, 16:44:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

180sonic

ik heb sinds een paar weken het parkietje van mijn vader overgenomen. dit omdat hij nooit thuis was en het beestje zat te vereenzamen
ze heet cor, paps dacht dat het een mannetje was, maar ik weet ondertussen wel beter. de eerste twee, drie weken dat ze hier was vond ze alles geweldig, lekker vliegen door de kamer en bij mijn vriend computeren. ze was/is helemaal verlieft op hem..  :-* sinds een dag of 5 a 6 is ze heel stil.  :-[ normaal kletste ze de oren van je hoofd, en zeker als je heel even weg was geweest, maar nu niet meer.. ze wil nog wel wat fluiten als mijn vriend heel enthausiast voor de kooi staat  :-X  :P maar daar blijft het dan ook bij. ook is ze de afgelopen dagen veel veren verloren. ongeveer 30 kleine veertjes per dag en 4 of 5 grotere
ik heb al gelezen dat dit door de rui kan komen, maar ze zit ze er echt uit te trekken. ze is gelukkig nog nergens kaal, en bloed nergens maar ik maak me er wel zorgen om. ze kan ook lastig landen op haar kooi als ze die ene keer in de week uit het kooitje komt. de kooi staat bijna elke dag de gehele dag open. en haar uit de kooi halen is geen goed idee want dan raakt ze in paniek, wat hiervoor overgens niet zo was.

ze eet en drinkt wel normaal. maar voor de rest is het een beetje een zielig vogeltje. ze is ongeveer 2,5 jaar. dus nog lang haar tijd niet om oud te worden. heeft iemand misschien enig idee wat er aan de hand is, of is er iemand die mij gerust kan stellen en mij met zekerheid kan vertellen dat het alleen door de rui komt.

groetjes van mij en cor

Safrena

Hey Cor

Welkom op het forum

Parkietjes die in de rui zijn, zijn inderdaad wat rustiger en stiller dan anders ;)

Kijk even bij onderstaande link
Mocht je daar nog meer van deze symptomen vinden of toch nog twijfelen kun je best even contact opnemen of langs gaan bij een vogelarts

http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Vele groetjes

180sonic

ok heel erg bedankt, ik ze dr met de dag verbeteren, en doet alweer een beetje prieten, wel zielig geluidje maar is al beter dan de afgelopend dagen. heb dr ook voor het raam gezet, zodat ze wat te zien heeft en een voor de helft in de zon kan zitten. de andere helft in de schaduw. ik hou jullie op de hoogte, maar toch bedankt. moet toch ergens een beetje steun vandaan halen. :(
groetjes van mij en cor