help

Gestart door esmeralda1975, augustus 12, 2006, 16:50:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esmeralda1975

hallo mensen   ::)
in me laaste nest je heb ik twee jongen de een gaat heel erg goed en de andere heeft spreidpootjes ik weet hoe ik dit moet behandelen maar nu is dus de vraag hij heet een voetje echt het voetje waar de nagels aan zitten helemaal naar buiten wijzend staan dus het zit zo pootjes aan elkaar gemaat geen spreidpootjes meer maar een voet staat naar buiten en hij heeft hier last mee met lopen WAT NU !!!!

andere vraag is de ouders houden toch meestal het broedhok en jongen schoon ik heb ze vandaag zelf helemaal schoon moeten maken want ze zaten helemaal onder de ontlasting.

IEMAND ADVIES !!!! GRAAG IK HOOR HET DAN WEL

GROETJES ESMERALDA EN DE PARKIETEN BENDE ;)

Zou je de volgende keer een geschikte titel voor je topic willen verzinnen?
Met "help" alleen kun je niet veel.
Hulp gezocht bij spreidpootjes is duidelijker. ;)
Gr. PF

karin v h

Hallo Esmeralda,
Heb je de pootjes wel zo behandeld als spreidpootjes?
Kan jouw parkietje wel op een stokje zitten of lukt dat ook niet.
Mijn parkietje kon ook eerst moeilijk staan ik heb toen geoefend met hem op een laken (of iets stroefs) op de grond als het maar niet met de nageltjes erin kan blijven zetten. Op de bodem van de kooi is het glad, dat lukt niet!
Je tweede vraag kan ik wel beantwoorden mijn vrouwtje heeft nog nooit het broedblok schoongemaakt.  :-X
Ik heb de kleintjes keurig in een schaal gezet met een warme doek erin en die daarna over het parkietje heen geleg, daarna heb ik ook de stofzuiger erin gezet! Dit doe ik nu nog regelmatig nu het kleintje er nog in zit.
Je hebt bij ons mensen ook luie huisvrouwen dus jouw parkietje is net als mijn parkietje ook lekker lui! ;D

esmeralda1975

oke tweede antw geweldig haha ze is gewoon lui en laat het lekker aan mij over.

en eerste antw ja ik heb de pootjes aan elkaar gebonden zoals het hoort maar het is echt zijn voetje zelf die op zij blijf staan en hij is nog te jong om op een stokje te zitten maar ik moet nu elke dag contoleren wand ik denk dat ze ook te weinig eten krijgen,

het is wel haar tweede nest met jong en ik denk dat ze er langzaam aan genoeg van heb.

maar heel erg bedankt en hoop er meer over te horen.

groetjes esmeralda en parkieten bende
:D

karin v h

Hallo esmeralda,
Hoe oud is jouw parkietje dan?
Ja, als hij te weinig eet moet je hem bijvoeren en als je twijfelt moet je er eigenlijk mee naar de dierenarts maar als hij nog zo klein is is hij ook niet goed te vervoeren, maar het belangrijkste is de leeftijd van jouw kuikentje!!!!! ::)
Ja, mijn vrouwtje is ook lui. Ik mag het ook schoonmaken, heb er zelfs van de week de eieren maar uitgehaald omdat ze er zo'n zooi van maakt.
Moeders liggen lekker de hele dag op de eieren, vaders voeren de moeders en voor de rest geniet ze van haar rust... tot ze uitkomen!!!! ;D
Groetjes karin

esmeralda1975

hoi

mijn parkietje is ander half en ze is echt heel lui maar wat ze wel heel goed doe is haar nest beschermen. ;D

en toch gebeuren er soms dingen dat ik denk waarom moet pa dat nou op knappen. :D

maar het ga nu allemaal beter de jongen komen al naar buiten en het ga eigelijk goed dus.

in elk gevaal bedankt allemaal.

groetjes van ons

karin v h

Wat bedoel je met 'ander half', bedoel je een week, maand (ik neem aan geen jaar ;D)
Je moet wel iets duidelijker zijn want hier kan iedereen iets van maken!
Staan nu de pootjes weer goed -> wel knap hoor in zo'n korte tijd ;)
Groetjes karin

esmeralda1975

oeps sorry was inderdaad niet duidelijk maar de moeder is ander half jaar en de kleine is nu 5 weken en het ga zeker de goede kant op heel erg bedankt gr van ons