weer een pootje gebroken

Gestart door kaboutertjes, juni 14, 2006, 18:49:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaboutertjes

Ben net weer met Dippie naar de dierenarts geweest.
Gisteren is Dippie van de kooi afgeduwd door Nanoe.
(Eerder had ik al de vraag gesteld hoe lang het zou duren dat de vleugelveren van Dippie weer aan zouden groeien nadat de dierenarts deze geknipt had na zijn eerste poot breuk)
en doordat hij dus niet weg kon vliegen omdat deze rui dus de vleugels nog niet zijn terug gegroeid viel Dippie dus hard naar beneden.
Vanmorgen had mijn oudste dochter al tegen mijn man gezegd dat het pootje wat slapper was.
Vanmiddag viel mij ook iets op aan het pootje het ene teentje gebruikte Dippie niet.
Voor de zekerheid toch maar even naar de dierenarts geweest, en ja hoor het teentje gebroken (van het zelfde pootje) precies bij het gewrichtje.
Nu dus weer in het gips.
Dit moet 7 tot tien dagen blijven zitten en dan mag het er weer af.
Ben blij dat ik toch meteen naar de dierenarts ben gegaan.
Maar vind het wel weer erg zielig voor Dippie.

Groetjes Sylvia Nanoe en Dippie

Cutie_lover

Jou Dippie heeft niet echt geluk!

kaboutertjes

Citaat van: Cutie_lover op juni 14, 2006, 18:50:58
Jou Dippie heeft niet echt geluk!

Nee zeker niet, en ik voelde mezelf al schuldig, maar we proberen het toch zo veilig mogelijk voor Dippie te maken omdat ie nog niet kan vliegen.
Maar ik denk dat we nu maar moeten gaan zeggen om ze er niet samen uit te halen, maar dat vind ik ook zielig.

Dus we moeten maar even kijken hoe we de periode doorkomen tot de volgende rui en hopen dat dan de veren om te gaan vliegen gaan aangroeien.

groetjes Sylvia Nanoe en dippie

Ingrid

Hè die arme Dippie  :(. Hopelijk knapt hij snel weer op!

Sonja

Hoi Sylvia,

Och wat een pechvogeltje is Dippie, dat hij nu weer zijn teentje heeft gebroken. :(
Goed dat je meteen naar de dierenarts bent geweest, hopelijk komt het weer snel allemaal goed.

Sterkte met Dippie.

Groetjes, Sonja.

Chicowen

Wat een pechvogeltje.
Inderdaad goed dat je gelijk naar de DA bent gegaan. Hopelijk kan Dippie em binnenkort weer gebruiken.
Sterkte.
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Safrena

Hey Sylvia

wat erg voor Dippie
Net hersteld en al opnieuw een teentje gebroken :(

ze heeft het ook niet mee he

Hoop dat ze snel weer hersteld is
Maar dat komt wel goed dankzij jouw goede verzorging ;)

Veel beterschap voor Dippie
Vele groetjes

kaboutertjes

Gisteren naar de dierenarts geweest om het gips eraf te halen.
Leek goed, eerst zette Dippie het teentje niet naar achteren even later wel.
Toen ik thuis kwam en Dippie in het kooitje deed, ging ie niet op het pootje staan, trok het steeds op.
Ook als ie er uit was liepen Nanoe en Dippie normaal achter elkaar aan, dit ging nu langzaam en mank.
Als ie op je vinger zit voel je dat ie er geen kracht mee geeft. Als het ware wat er mee steunt, maar niet voluit.
Vanmorgen toch maar weer even de dierenarts opgebeld en vanmiddag ga ik er weer heen om toch weer even naar te laten kijken.
Dippie is wel tierig en vrolijk, maar je merkt duidelijk dat zijn pootje niet goed is.
Mijn benieuwen hoe dit weer afloopt, ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Sylvia, Nanoe en nog steeds mankepootje Dippie

Sonja

Hoi Sylvia,

He, het zit Dippie wel erg tegen allemaal. :(

Goed van je om de dierenarts weer te bellen.
Ik hoop dat het toch allemaal meevalt, en dat het weer goed gaat komen met het pootje van Dippie.

Veel sterkte vanmiddag bij de dierenarts, en veel beterschap voor Dippie.

Groetjes, Sonja.

Annika

agut arm diertje  :( hij mag wel nog van geluk spreken dat ie jullie als baasjes heeft hoor! Hopelijk komt het toch allemaal nog goed. Sterkte!

Groetjes Annika

Annemarie

Jeetje, dat zit ook niet mee...Wat sneu!!  :(

Wel even laten weten hoe het was bij de dierenarts vanmiddag he?!

kaboutertjes

Okee, ik ben dus weer naar de dierenarts geweest.
Dippie moet daar weer een nachtje blijven en dan overlegd de dierenarts even samen met de andere dierenarts of het pootje toch weer in het gips moet.
Morgen tussen 10 en 12 uur mogen we Dippie weer halen.
Gelukkig hebben we Nanoe nog in huis, dus is het niet helemaal stil hier.
We wachten maar weer af, morgen meer.

groetjes

Maur@

Nou hemellief zeg dat is toch niet te geloven. Wens je succes en als hij nu gips krijgt moeten ze het er misschien maar wat langer om laten zitten, wie weet geneest het dan beter.

kaboutertjes

Citaat van: Maur@ op juni 23, 2006, 16:03:34
Nou hemellief zeg dat is toch niet te geloven. Wens je succes en als hij nu gips krijgt moeten ze het er misschien maar wat langer om laten zitten, wie weet geneest het dan beter.

Ja, ik vond het ook erg snel dat het er af mocht, vergeleken met vorige keer, maar toen was het zijn pootje en het was nu het teentje dus dat was de rede dat het korter mocht blijven zitten.

Ik ben in ieder geval wel blij dat we een dierenarts hebben gevonden die wat van parkietjes afweten, want de dierenartsenpraktijk die we eerst hadden met onze vorige vogel had ik wel eens mijn twijfels over.

Groetjes

Safrena

Hey Kaboutertje

Wat erg voor Dippie

Zou het niet kunnen zijn dat haar spiertjes in de pootjes verzwakt zijn door het dragen van de gips?
Even afwachten wat de dierenarts beslist

veel beterschap voor Dippie

en veel sterkte voor jou

vele groetjes

kaboutertjes

Dippie is gelukkig weer thuis.
Er is geen nieuw gips om heen gegaan, we moesten d'r maar een twee dagen in de kooi houden en op deze manier wat rust geven.
Vanavond er even uitgehaald en op de grond laten lopen,(na twee dagen in de kooi te hebben gezeten werd ze wel erg drug in de kooi) hoger neer te zetten durven we even niet, bang dat ze weer wegvliegt en dat er nog iets gebeurd.

Nu ging het lopen wel iets beter, maar ze hinkt nog wel.
Als ze op haar stok zit, dan zie je nog wel dat ze af en toe wegglijd met het pootje, maar volgens ons gaat het er toch iets beter mee.
We houden het in de gaten en bij twijfel gaan we gewoon nog even langs de dierenarts.
Maar zoals het nu gaat denken we niet dat dat nodig is.

Je merkte wel dat ze ons herkende, toen mijn man en mijn dochtertjes haar gingen halen, begon ze te roepen toen ze hun zag.

Groetjes van Sylvia, Nanoe en Dippie


Sonja

Hoi Sylvia,

Wat fijn dat Dippie weer thuis is! :)

Hopelijk komt het toch weer goed met haar pootje.

Ik duim voor jullie dat ze nu toch eindelijk straks haar pootje weer helemaal goed zal kunnen gebruiken.
Ze moet het pootje toch weer opnieuw leren gebruiken. Door af en toe wat (heel voorzichtig) te oefenen komt dat hopelijk weer in orde.

Veel beterschap en sterkte verder voor Dippie.

Groetjes, Sonja.