is dit waar????????????

Gestart door chico en jacky, juni 26, 2006, 17:55:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chico en jacky

hallo allemaal...
ik heb iets gehoord en wil HEEL graag weten of dit waar is?
er schijnt ergens een handel bezig te zijn in parkieten.
die vangen ze uit het wild door een parkietje zijn ogen te verwijderen en hem daarna vastlijmen op een tak. en door het geschreeuw komen er andere beestjes op af en zo blijven die ook aan die tak plakken en worden ze gevangen genomen.

weet iemand of dit waar is? (ik heb dit via e-mail gekregen)
als iemand hier iets vanaf weet: ik hoor het heel graag!!!!:(

groetjes
denise


Susanne32

dat mag ik toch hopen van niet... maar er is zoveel onnodige en onacceptabele wreedheid tegen dieren op deze wereld, dat ik er eigenlijk niet gek van zou staan te kijken als het waar blijkt te zijn...  :'(

denk alleen maar aan:

- tropische vogels en andere diersoorten die nog steeds worden gevangen en onder erbarmelijke omstandigheden illegaal verhandeld & vervoerd (zo zijn de voorouders van onze parkietjes hier meer dan 100 jaar geleden ook terecht gekomen...);
- de walvissenjacht, waarbij de dieren misschien nog uren doorleven terwijl ze doorboord zijn met een harpoen;
- het doodknuppelen van arme kleine zeehondjes, terwijl de moeder toekijkt en niets kan doen;
- het vangen van haaien voor haaienvinnensoep, waarbij zijn vinnen eraf worden gehaald en hij vervolgens - levend! - in het water wordt terug gegooid;
- het verkopen van hondjes in hele kleine kooitjes op markten in landen als china voor consumptie of hun vacht;
- kikkers van wie het lijfje wordt afgehakt voor consumptie, waarna ze vervolgens halfdood achterblijven;
- kreeften die levend worden gekookt;
- vlinderfarms op bali waar prachtige vlinders worden gevangen, geinjecteerd en vervolgens in een plastic vorm gegoten, om sleutelhangers van te maken etc etc etc.......

laten we maar ophouden: het gaat gewoon door, of we nu willen of niet...

ik wil ook eigenlijk niet weten of jouw berichtje klopt of niet, het is te verschrikkelijk voor woorden...  :'(


m@r

moet je eens op www.peta2.com kijken.
hier staan echt gruwelijke dingen die ze met beesten doen.
ik had deze site via email gekregen om een petitie te tekenen dat je tegen dieren mishandeling bent.
ik heb het filmpje niet eens afgekeken zo walgelijk.

chico en jacky

ja, maar ik ben er niet helemaal zeker van :-\, want ik krijg wel vaker van dit soort e-mails. even een voorbeeld: de banzai kitten. mischien ken je die.
dat bleek ook maar een grap te zijn van studenten. :-\

ik ben nu dus ook aan het proberen te achterhalen of het waar is.


vele groetjes :P
denise
             en chico&jacky natuurlijk!!

m@r

peta demonstreerd heel veel tegen bont e.d.
heel veel celebs gaan ook uit de kleren om te demonstreren.
het lijkt me dus waar.

maar ik ben heel benieuwd wat jij ontdekt.
ik hoop natuurlijk op niet waar wandt het is echt gruwelijk.

Jorijn

Persoonlijk geloof ik er niet zo in, als dit daadwerkelijk waar zou zijn, zou de dierenbescherming allang in actie zijn gekomen.

Eigenlijk vind ik het nog te grof om op het forum te staan. Het is niet te hopen dat mensen deze ideeën ooit gaan uitvoeren.

Dit topic gaat dus dicht.

Jorijn
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com