Mannetje of vrouwtje?

Gestart door Lijntje, juni 25, 2006, 20:21:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lijntje

Hoi allemaal!
Ik heb sinds 4 weken een vogeltje, Kiwi. Volgens de kweker was het een vrouwtje, maar ik heb daar eigenlijk zo mijn twijfels over, als ik naar mijn 'andere' vrouwtjes kijk.. Kiwi is nu 8 weken oud en haar wasdopje is roze-paars met een heel klein stukje lichtblauw rond de neus gaatjes. Hierbij voeg ik de beste foto die ik heb van haar snaveltje..

??? Wat denken jullie, mannetje of vrouwtje??

[verwijderd door de beheerder]

Sara

Het lijkt mij eigenlijk eerder een mannetje,al kan ik het niet met zekerheid zeggen..

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Nina


Josephine

Ik denk een mannetje. Als het en popje zou zijn was de snavel dop denk ik lichter!

Lijntje

Ja ik dacht dus zelf ook een mannetje, maar omdat de kweker het over een popje had wilde ik toch jullie mening even horen...

Daisy1988

ook ik denk dat dit een mannetje is..

mijn jonge popje hebben namelijk een lichtblauwe dop met om de neusgaatjes heel erg ligt.
en het mannetje wat ik heb had ook precies zo'n dop als het vogeltje van jou.

Meltjuh


Annika

ik ga met de kweker mee : popje  :-X zelfde neusdop lijkt het als Timo.
Ben heel benieuwd, met een maand of 3 zou je meer duidelijkheid moeten krijgen denk ik, of voor die tijd, mocht het lichtblauw gaan worden.

boefje

Hey ik heb weer een jong van 6 weekjes oud maar dit keer heeft het een redelijke donker paarse snavel ik denk dat het een mannetje wordt wat denken jullie?

Groetjes Boefje

[verwijderd door de beheerder]

Annika

erg klein vooral, maar donker paars is man

deconinck

Ik denk ook dan het een mannetje is lijkt nogal sterk op mijn kokietje
mooie parkietje trouwens ;)

Sonja

Hallo,

Hebben jullie hier al eens gekeken?

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8110.0

Hier kun je kijken en vergelijken met andere parkietjes, en er zo een beeld van krijgen of je een mannetje of een popje in huis hebt. ;)

Groetjes, Sonja.

Sara

Dat parkietje doet me helemaal denken aan mijn kleintje,vandaag 4weken oud.De kleur op de rug is helemaal hetzelfde!En de vleugels ook ongeveer(zoals mijne op de foto).En ook ik ga voor 'n mannetje ;)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

Hey

Aanvullend op het berichtje van Sonja ;)
Kijk ook even bij onderstaande link

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7734.0

Vele groetjes