Eetstaaf

Gestart door vlekje, juni 25, 2006, 16:10:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vlekje

Hallo,

Laatst zag ik in de winkel toen ik snoepstaven ging kopen dat er een nieuwe staaf voor grasparkieten in de winkel lag die extra vitamines bevat. Nu vraag ik me af is dit nuttig voor mijn parkietje?

Weet niet of het hierbij van belang is, maar ze eet geen xtravital simpelweg omdat mevrouw haar neus hiervoor ophaalt, in het begin at ze het maar nu hongert ze zich het liefst uit als ik haar xtravital geef en eet ze het echt niet. Hetzelfde geld voor pellets. Ja, het is een moeilijk etertje...

En ze heeft nu weer last van haar oogje. De antibiotica in het water helpt niet, dus ga van de week de dierenarts maar weer eens lastigvallen  ;) Laat haar dan ook gelijk weer helemaal "nakijken" want het is te merken dat ze niet lekker in haar veren zit, (logisch het is niet prettig een (dicht) ontstoken oogje te hebben....

Sorry, beetje lang berichtje.
Ik hoop dat iemand mij advies (of eigen ervaring) over de vitamines bevattende staaf kan geven.

Groetjes, Nicole

Safrena

#1
Hey Nicole

Als je parkietje echt geen xtra-vital wil eten dan kun je het proberen met prestige premium
Behalve dat er iets minder zaadsoorten inzit zit verder er ook alles in als xtra-vital

Mocht ze ook dit niet lusten kun je proberen met vitakraft premium. daar zitten ook niet zoveel zaden in maar wel 12 soorten vitaminen Let wel op want daar moeten ze ook eivoer bij hebben omdat dit er niet inzit. Bij de andere twee zit het er wel in.

Het beste word er xtra-vital aan je parkietje gegeven, maar als ze het echt niet mag (wat uitzonderlijk is want de meeste parkietjes eten het graag, ook hier mijn meisjes) zijn de twee andere opties nog altijd beter dan het goedkope zaad.

De snoepsticks zou ik ze niet teveel geven omdat daar teveel suikers inzitten.
Als je het echt wil geeft ze het dan heel sporadisch en niet een hele dag en niet een hele stick in een keer.

Geef je parkietje ook met regelmaat een beetje roosvicee vruchtenmix (gele dop) door het drinkwater ook daar zitten veel vitaminen in en ook vers fruit en groente

Vele groetjes