leven voelen

Gestart door karin v h, juni 25, 2006, 23:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Beste vogelskenners,
Een nieuwsgierig vraagje, kan Sara leven voelen in de eitjes of warmte? ;)
Sara komt nu alleen nog maar om te poepen van haar broedblok af en om wat te eten als ze nog meer wil als dat Poekie haar voert!
Na hoeveel tijd haal je de eieren uit het broedblok als ze niet bevrucht zijn? :-\
Ik vind het zelf een beetje eng om de eieren eruit te halen om te controleren, is het verstandig om het toch te doen? Ik weet ook niet of er eieren bevrucht zijn, misschien zijn ze alle 8 wel leeg, vandaar mijn vorige vraag. :-\
Groetjes karin vrouwtje van Sara, Meisie, Poekie, Buffy.

Safrena

Hey Karin

Een parkietje broed 21 dagen op haar eitjes, en om de dag komt dan een eitje uit.
Soms kan het iets vroeger soms iets later.
dus voor je ooit een eitje wil weghalen zou ik minstens 21 dagen tellen en da toch nog een dag of vijf erbij sinds het laatste eitje
Als er dan nog eitjes zijn die niet zijn uitgekomen kun je deze verwijderen.

vele groetjes

karin v h

Hallo Safrena,
Maar is er voor de moeder leven te voelen in de eitjes, door warmte, beweging etc.???? :-\
Hier ben ik erg nieuwsgierig naar!
Groetjes karin

Maur@

Ik heb het idee dat ze leven voelen. Dit naar aanleiding van de laatste eieren met Ivory. Opeens ging Ivory uit het blok, keerde er niet meer in terug en toen ik de eitjes openmaakte zaten er jongen in die dood waren gegaan.

Sara

Jah,naar mijn mening kunnen ze ook het leven voelen,want De onbevruchtje eitjes,of de eitjes met 'n afgestorven embryo,die werder hier ook opengemaakt door de moeder.

Groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

budgie

Ik heb vroeger machinaal eieren van diverse vogelsoorten uitgebroed en reken maar dat je leven in die eieren kunt voelen. Zeker tegen de tijd dat de kuikens de eieren gaan aanpikken. Schoppen dat ze dan doen! Leuk gezicht, die bewegende eieren waaraan verder nog helemaal niets te zien is. Ik heb de kuikens in zo'n nog onaangepikt ei ook al vaak horen piepen. Ze reageren op je stem.

karin v h

Klopt het dat de eieren 's nachts of 's morgens vroeg uitkomen of gaat dat niet altijd op? :-\
Moet je als de eieren uit zijn een lamp laten branden in de kamer, ik heb nu zo'n stopcontact lampje aan maar als ze 's nachts gevoed gaan worden hebben ze amper licht. Of... doen ze dat op het gevoel? ::)

Safrena

Hey Karin

Inderdaad het klopt dat de kleintjes meestal 'snachts of heel vroeg in de morgen geboren worden

Verlichting mag maar hebben ze niet nodig dat hebben ze in de natuur ook niet

Vele groetjes